Od nemške nogometne ekipe po zmagi na Svetovnem prvenstvu, do politikov in tudi papeža - avtoportreti, posneti s pametnimi telefoni (selfie), so neverjetno priljubljeni med vsemi in povsod. Kot kaže tudi med vožnjo, kar je pokazala raziskava pod Fordovim okriljem. Tako je kar eden od štirih mladih voznikov v Evropi posnel selfija med vožnjo - brez dvoma je to huda motnja pozornosti -, skoraj polovica mladih voznikov pa priznava, da so s pametnim telefonom fotografirali za volanom.
Anketa med 7.000 uporabniki pametnih telefonov, starimi 18-24 let in iz vseh delov Evrope, je razkrila, da vsak četrti za volanom uporablja družabna omrežja in da se mladi (moški) vozniki najpogosteje požvižgajo na tveganje. Skoraj vsi anketirani vozniki so se strinjali, da so te dejavnosti za volanom nevarne.
Letos se je tako zgodilo kar nekaj prometnih nesreč s hudimi poškodbami in celo s smrtnimi izidi, za katere se je izkazalo, da so se vozniki tik pred trčenjem ukvarjali s snemanjem selfija. Objava le-teh med vožnjo na družabnih omrežjih je povečala tudi število oznak, ki pritegnejo pozornost na tovrstne objave, kot je na primer #drivingselfie.
Ker so prometne nezgode najpogostejši vzrok smrti mladih voznikov, je Ford lani tudi v Evropi uvedel program obvladovanje vožnje za življenje (Ford Driving Skills for Life) in tako zagotovil brezplačno praktično šolo vožnje več kot 5.000 voznikom iz starostne skupine 18-24 let in spletno izobraževanje še za nekaj tisoč mladih voznikov. Ford program dopolnil in vanj vključil tudi tveganja, kot so fotografiranje selfija in uporaba družabnih omrežij s pametnimi telefoni za volanom.
"Snemanje selfija s pametnim telefonom je za mlade hitro postal del vsakdanjega življenja - a to je tudi zadnja stvar, ki jo velja početi za volanom med vožnjo avtomobila," je povedal Jim Graham, vodja Fordovega programa. "Zelo nas lahko skrbi, da tako veliko mladih fotografira med vožnjo, in naredili bomo vse, kar je v naši moči, da z izobraževanjem voznikov opozorimo na morebitne nevarnosti."