Ime se je prijelo, tovrstna zasnova vozil pa tudi, saj je v številnih evropskih državah prodaja karavanskih izvedenk posameznih modelov avtomobilov večja od prodaje limuzin. A zgodba karavanov se ni začela v petdesetih letih prejšnjega stoletja, temveč sega še v predvojno obdobje.
Za enega prvih karavanov šteje terraplane station wagon ameriškega proizvajalca Hudson, avtomobil zajetnih mer in škatlaste, lesene karoserije. V tistih časih so namreč izdelavo karavanov zaupali manjšim proizvajalcem, ki so zaradi nižjih stroškov in enostavnejše gradnje uporabljali večinoma les. Zato se je teh avtomobilov kmalu prijelo ime »woodie«, njihov namen pa je bil strogo podrejen uporabnosti. Prostorna notranjost je lahko rabila bodisi za prevoz najrazličnejšega blaga bodisi za večje število potnikov in njihovo prtljago. Ime station wagon (pod to oznako karavane poznajo predvsem v ZDA, Kanadi in Avstraliji) izvira prav od tod - iz predvojnih časov, ko so ljudje večinoma potovali z vlaki, do postaje pa so jih pripeljali taksisti oziroma drugi prevozniki. Potniki so ponavadi imeli veliko prtljage - da je bilo v avtomobilu zanjo dovolj prostora, so uporabljali takšna prostorna vozila. V drugih delih angleško govorečega sveta se je uveljavil izraz estate - izvor je podoben kot pri ameriškem poimenovanju station wagon, saj so ljudje s takšnimi avtomobili potovali po deželi oziroma od enega do drugega posestva.
Vozilo, ki je zadovoljilo poslovne in družinske potrebe
Prvi karavani so bili resnično podrejeni predvsem uporabnosti. V prid prostornejši notranjosti in večji nosilnosti so temeljili na dostavnih vozilih in vrsto let so bili rezervirani predvsem za prevoznike ali različne obrtnike oziroma za ljudi, ki so te avtomobile uporabljali za prevoz različnega blaga. Da bi jih imeli za osebno rabo, se vsaj na začetku ni spodobilo in na prve karavane so ljudje gledali bolj kot na ne prav posrečen poskus avtomobilske industrije, ki je želela združiti osebni avtomobil in dostavno vozilo. A prav ta kombinacija se je kmalu po vojni izkazala za zelo uporabno, saj so ljudje lahko z enim vozilom zadovoljili tako poslovne kot družinske potrebe. Dveh avtomobilov si preprosto niso mogli privoščiti, zato so trpežne karavane čez teden uporabljali za prevoz blaga, konec tedna pa so se z družino odpravili na izlet.
Priljubljena izbira tudi v prestižnem razredu
Danes to vlogo prevzemajo potniški dostavniki, v osnovi lahka gospodarska vozila, ki so ohranila dostavniško zasnovo in s tem povezano prostorno notranjost, a pridobila nekaj potniškega udobja. Karavani pa so postali bolj trendovski - v temeljito obložen prtljažni prostor novega Mercedesovega T-modela razreda C verjetno ne boste naložili veder z barvo ali keramičnih ploščic. Take naloge danes zaupate citroënu berlingu, renaultu kangooju ali, če hočete, mercedesu citanu. Karavanskega mercedesa razreda C, ki po luksuzu prav nič ne zaostaja za limuzinskim mercedesom, kupci izberejo zato, da vanj lažje spravijo komplet palic za golf. Prtljažna vrata pomika elektrika, če imate polne roke, jih lahko odprete tudi z nogo - z njo pomahate pod zadnjim odbijačem in tam nameščeno tipalo zazna vašo namero.
Športno vozilo
Da prostorna vozila niso primerna le za gospodarsko rabo in da lahko namesto tovora z njimi prevažate športne ali kakšne druge rekvizite, so med prvimi ugotovili premožni Britanci. Ti so se med prostim časom radi zabavali z lovom ali streljanjem na glinaste golobe; skratka, razvedrilom, ki poleg lovske puške zahteva še precej druge opreme. Zanjo so seveda potrebovali dovolj prostoren avtomobil in tako se je rodil shooting-brake. Francozi seveda niso zaostajali in so prav tako kot Otočani radi hodili na lov. Karavane so poimenovali break, iz besedne zveze break de chasse, kar bi lahko prevedli kot »odmor za lov«.
Kakorkoli, pri sodobnih karavanih sta prostornost in uporabnost sicer še vedno pomembno vodilo pri njihovi zasnovi, kljub temu pa je velik poudarek na skladnosti oblik. Namesto stroge namenskosti so ti avtomobili postali vozila za aktivno preživljanje prostega časa; trženjski strokovnjaki jim zato danes dajejo številna zveneča imena, s katerimi želijo poudariti njihovo športno, dinamično, družinsko ali trendovsko nrav.
Galerija Poletni Weekend na povezavi Poletni Weekend 2014