Avto

Res prava lepotica

Sliši se kot obrabljena fraza, kompliment mimogrede, morda utiranje poti za kako uslugo, ampak v primeru Alfe Romeo je drugače. Gre za iskreno izražanje misli in čustev ob prenovljeni giulietti - tudi pri moških

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.07.2014 13:23
Čas branja: 5 min

IMG_7966.20140730125216.jpg.c.600px.jpg

Na oko lepih in všečnih avtomobilov je kar nekaj, saj se proizvajalci še kako trudijo ponuditi izdelek, ki bo kupcem tudi z videzom zlezel pod kožo. Ampak tukaj je še drugačne vrsta lepota. Takšna, ki jo priznavajo in opazijo tudi tisti, ki so jim avtomobili španska vas, ali tisti, ki so goreče zapriseženi zgolj tej ali oni znamki in ostalih še povohajo ne.

IMG_7757.20140730121823.jpg.n.600px.jpg

Ko pločevina dobi poklon tudi od teh je vse jasno: res gre za privlačen izdelek, delo pravih oblikovalskih mojstrov. Alfa Romeo giulietta tako najbolje ve, kako osvajati s privlačnim videzom, sploh zdaj, ko so jo po treh letih rahlo kozmetično popravili.

IMG_7599.20140730114256.jpg.s.600px.jpg

Recept je že star in znan: kar je dobro, ne spreminjaj, kar ni, popravi. Italijani so tako neko popoldne lahko zgolj ležerno zavihali rokave, vzeli v roke tanek čopič in v slogu največjih slikarskih mojstrov poskrbeli zgolj za finese na zunanjosti njihove kompaktne Alfe Romeo. Gotovo boste prej opazili krajšo pričesko Bruca Willisa, kot pa spremembe na polepšani Juliji,... Spredaj so maski odvzeli zgornjo kromirano letev, obenem so zatemnili stekla žarometov in meglenke namestili v ohišja srebrne barve, zato bolj izstopata. Kupci lahko izbirajo med tremi novimi barvami karoserije, večja je izbira tudi aluminijastih platišč v velikosti od 16 do 18 palcev. To je vse, blišč seveda ostaja.

IMG_1798.20140730123810.jpg.s.600px.jpg

Giulietta je ob tem ohranila mere - v dolžino meri 435 centimetrov, v širino 180, v višino 147, medosna razdalja znaša 263,5 centrimetra, prtljažnik pa sprejme 350 litrov oziroma s 1.045 s podrto zadnjo klopjo. Več sprememb je v notranjosti, kjer giulietta sledi smernicam avtoindustrije.

IMG_8100.20140730120356.jpg.c.600px.jpg

Namesto klasičnega radia z mini zaslonom lahko kupci izbirajo med dvema zaslonoma na dotik novega infotainmenta, pet- in 6,5-palčnim, ki omogoča tudi povezljivost z zunanjimi napravami. Bluetooth je izboljšan, sistem z večjim zaslonom pa ponuja prenovljeno in izboljšano navigacijo.

IMG_7799.20140730120623.jpg.n.600px.jpg

Na voljo sta tudi vtičnici USB in AUX, postavljeni sta nekoliko nerodno, na voljo je tudi reža za SD spominske kartice. V kabini so novi še sedeži in njihovo oblazinjenje, nove obloge vrat se giulietti lepo podajo, celoten paket pa izboljšuje vtis o kakovosti izdelka. Na voljo je tudi precej dodatne opreme, denimo posebna lita platišča, rdeče zavorne čeljusti, črna notranjost, paket Sport, parkirna tipala spredaj in zadaj,...kar razumljivo dvigne nabavno ceno - pri testni za dobre tri tisočake na 22.540 evrov.

Untitled.20140730113545.jpg.c.600px.jpg

Cena sicer ostaja privlačna, osnovna giulietta 1.4 TB impression s 77 kilovati in precej bogato opremo stane 15.950 evrov oziroma približno toliko kot podobno zmogljiv in skromneje opremljen volkswagen golf s petimi vrati ter precej manj kot Mercedes-benz razreda A, Audi A3 in BMW serije 1. Dve stopnji višje je giulietta 1.4 TB multiair distinctive z boljšo opremo in 125 kilovati, dizelske pa se pričnejo pri 17.350 evrih.

IMG_1822.20140730120956.jpg.s.600px.jpg

Pod kožo je prenovljena giulietta bolje izolirana, zato je v kabini tišja, inženirji so nekoliko dodelali tudi podvozje - avto se zdaj pelje še bolj suvereno - nekaj drobnih sprememb pa prinašajo že znani motorji. Preizkusili smo bencinskega s 125 kilovati oziroma 170 konji, ki giulietto do stotice potisne v 7,8 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 228 km/h. Pri Alfi so sicer v skladu z modernimi smernicami izvedli zmanjševanje prostornin motorjev - iz ponudbe je izginil šestvaljnik -, srednje zmogljiv 1,4-litrski štirivaljnik z 250 Nm navora pri 2500 vrtljajih je tako pošteno navit, davek pa plačamo na bencinski črpalki.

IMG_7681.20140730122234.jpg.c.600px.jpg

Če je poraba ugodna pri zmerni vožnji (vrti se pri sedmih litrih, tudi po zaslugi odličnega sistema start/stop) pa se začne premosorazmerno večati z odločnejšim pritiskanjem na plin. In brez tega v Alfi preprosto ne gre, ne kiti se zaman s pridevnikom »športno srce«. K podzavestnemu iskanju idealne linije v zavojih, suverenem prehitevanju in popolni budnosti pri rdeči luči pripomore tudi Alfina posebnost, sistem DNA.

IMG_8098.20140730110847.jpg.c.600px.jpg

Ta vozniku daje možnost, da izbira elektronsko podporo načina vožnje, črke pa imajo še kako svoj pomen. D brez dvoma pomeni dinamično, N kot »natural« je primeren za običajno vožnjo, že precej pomehkuženi A pa služi za podporo pri slabših razmerah na cesti (All Weather). Po umirjenih položajih DNA stikala bodo večkrat posegle dekleta in dame, moški pa bodo pogosteje pretaknili v D.

Untitled.20140730112033.jpg.c.600px.jpg

Giulietta vam takrat med instrumenti iskrivo pomežikne in poskoči kot kak vranec tik pred galopom ter da vozniku jasno vedeti, da je pripravljena na vse. D namreč prinaša bolj odzivno, neposredno in športno Alfo. Motor je občutno bolj odziven na stopalko za plin, volan otrdi in tako v ovinkih bolje komunicira z voznikom, zavore pa so s sistemom »pre-fill« hitreje pripravljene na akcijo. Predpolnitev zavornega sistema se namreč zgodi že ko voznik popusti plin, sistem pa izboljša odzivnost zavor.

IMG_7779.20140730123237.jpg.s.600px.jpg

V načinu D se vklopi tudi elektronska zapora diferenciala Q2, ki zaradi ovinka razbremenjeno kolo načrtno zavira ter poskrbi za prenos navora na drugo kolo. Občutki v zaprtih ovinkih so tako že prav dirkaški, lega nadpovprečna, elektronika pa poskrbi tudi za zakasnjeno delovanje ESP - povsem izklopiti se ga žal ne da. Giulietta v ovinkih prepriča z odlično lego, ob tem je po zaslugi zelo neposrednega volana tudi dobro vodljiva. Ob športno navdahnjenem vzmetenju razumljivo trpi udobje, sploh na slovenskih cestah, a zagrizeni alfisti tega niti ne bodo opazili.

IMG_7646.20140730123000.jpg.s.600px.jpg

Motor ponuja dva obraza. Njegova prožnost mu zagotavlja udobno vožnjo v umirjenem prometu od okoli 1600 vrtljajev naprej - a nič več kot to -, pod to številko pa je motor skorajda neuporaben. Nizkih vrtljajev kot da ne ljubi, sploh v položaju D, v povsem drugačni luči pa se pokaže nad 3000 vrtljaji, ko se turbina že vrti na vso moč.

IMG_7704.20140730105654.jpg.s.600px.jpg

Avto se takrat prelevi v pravega športnika, svoje doda tudi zvok motorja, sape pa mu opazneje začne zmanjkovati pri okoli 6000 vrtljajih, čeprav naj bi se zmogel zavrteti do 6500 vrtljajev. Kakšnega voznika zna zmotiti tudi bolj izrazita turboluknja, sploh v nižjih prestavah motor v trenutku sune in je skorajda nujno odvzeti plin. Kljub temu motor ponuja veliko zabave, a se hkrati z veseljačenjem strmo povzpne tudi poraba. Deset litrov ni nobena težava, na testu se je povprečna ustalila pri 8,5 litra.

IMG_7832.20140730105957.jpg.s.600px.jpg

Alfina giulietta je lahko mirna in krotka lepotica ali pa dirkaško ostra kraljica, kakor se vam tisti hip zahoče. Spodobno opremljena ne stane celega premoženja (Distinctive je drugi najbogatejši paket), hkrati je dovolj drugačna, da lahko premami še koga, ne zgolj tradicionalnih alfistov. Alfe imajo namreč ob lepoti še nekaj, kar manjka marsikateri znamki ali modelu: karizmo.

IMG_7575.20140730114051.jpg.s.600px.jpg

Ni ravno povsem običajno, da si drugi udeleženec v prometu z zanimanjem ogleduje vaš avto (Alfist te bo tako ali tako že skoraj po prijateljsko pozdravil), da te prijazno opozori na morebitno nevšečnost, da vam varnostnik mimogrede uredi prostor za parkiranje in seveda - vrnimo se na začetek - da ob tem iz ust zaslišiš še iskreni komentar: res prava lepotica.

IMG_7634.20140730121314.jpg.c.600px.jpg

Tudi lastniki Alf so nekaj posebnega, vedno pripravljeni drug drugemu pomagati, bodisi z nasveti, izkušnjami ali z "roko", njihova srečanja so pestra in zanimiva. Morda ne veste, a lani so na Krasu v kraju Gorjansko proslavili rekordni zbor Alf na svetu - prišlo jih je 526 iz vseh koncev in krajev. Seveda pogosto naletijo na opazke drugih, ki se tičejo pregovorne (ne)kvalitete teh italijanskih avtomobilov, med bolj "laskavimi" je nedvomno naziv "Kraljica odstavnih pasov". Seveda do tega pride zgolj, če se Alfe ne vozi "po moško", kar vprašajte jih, kot je bojda tudi res, da niste pravi avtomobilist, če niste nikoli imeli Alfe.

IMG_8044.20140730110259.jpg.s.600px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 7

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 2

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.