Avto

Stephen Odell, Ford: 'Ni dovolj, da je trgovanje prosto, mora biti tudi pravično'

Fordov podpredsednik poziva k ukrepom za zaščito delovnih mest, spodbujanje gospodarske rasti in povečanje konkurenčnosti v Evropi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.07.2014 10:23
Čas branja: 3 min

Stephen Odell, izvršni podpredsednik družbe in predsednik za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko v Fordu, je poslal odprto pismo političnim odločevalcem in drugim ključnim deležnikom v Evropski uniji ter jih pozval k usklajenim ukrepom za zaščito delovnih mest, spodbujanje gospodarske rasti in povečanje konkurenčnosti.

Stephen_Odell_Ford.20140715102106.jpg.s.600px.jpg
Stephen Odell iz Forda pravo, da so sedanje gospodarske razmere velik izziv. Foto: autonews.com

Po mnenju Odella je oblikovanje nove Evropske komisije v prihodnjih tednih priložnost za zavzemanje za močnejšo in konkurenčnejšo avtomobilsko panogo in industrijsko bazo v Evropi, ko se soočamo z naraščanjem globalne konkurenčnosti. Po njegovem je zdaj kritičen čas za vse soudeležene v evropskem gospodarstvu, ki morajo pokazati svoj pogum in odločnost.

V nadaljevanju je objavljeno celotno besedilo pisma Stephena Odella

Pismo urednikom

Jasen odziv voditeljev EU ob nedavnih volitvah, da si bodo prizadevali za rast, delovna mesta in konkurenčnost, nam vliva pogum. Uresničevanje teh ciljev je resničen izziv, s katerim se bomo morali soočiti vsi.

Evropski enotni trg je bil več desetletij temeljnega pomena za uspešnost evropskega gospodarstva, saj je pomagal pri zagotavljanju ravni blagostanja in delovnih mest, ki brez njega ne bi bila možna. Enotni trg je zagotovil prost pretok blaga, storitev in ljudi ter predstavlja skupen upravni okvir za naše poslovanje in merilo za izkoriščanje globalnih poslovnih priložnosti. Pri Fordu v celoti podpiramo vse te prednosti ter smo prepričani, da jih je treba zaščititi in razvijati.

Drži tudi dejstvo, da je močna in globalno konkurenčna evropska avtomobilska industrija ključna gonilna sila enotnega trga, ki ustvarja blagostanje, spodbuja inovacije in zagotavlja delovna mesta. Evropska avtomobilska panoga daje delo skoraj 13 milijonom ljudi in je največji investitor v raziskave in razvoj v EU.

Izziv pa so sedanje gospodarske razmere. Okrevanje gospodarstva je šibko in postopno, stopnja nezaposlenosti trmasto ostaja zelo visoka in Evropa se sooča z naraščajočimi in ostrimi gospodarskimi izzivi iz drugih globalnih regij.

Verjamem, da bomo lahko v takšnih razmerah celoten potencial enotnega trga izkoristili le, če za Evropo izberemo povsem novo smer.

Prvo - in najbolj kritično - vodilo politike EU morajo biti delovna mesta, konkurenčnost in rast. Pri vsaki razpravi o novih zakonih ali trgovskih sporazumih je treba uvesti preverjanje njihovega vpliva na evropsko gospodarstvo in ugotovitev, ali bodo pomagali povečati zaposlenost in rast ter izboljšali konkurenčnost. Takšno usmeritev bi morali spodbujati v novem vodstvu Evropske komisije in Evropskem parlamentu, v celoti pa bi jo morale podpirati tudi vse države članice.

Kot drugo je potreben nov pristop v zakonodaji EU - ta mora resnično vključevati načelo pametnega urejanja. Avtomobilska industrija ima vodilno vlogo pri tehnologiji in inovacijah v Evropi. Zelo smo ponosni tudi na najvišja okoljska in varnostna merila na svetu ter na dragocena delovna mesta, ki jih ustvarjamo na področju raziskav in razvoja. Če je treba uvesti nove standarde, moramo zagotoviti ustrezno in neodvisno oceno njihovega vpliva na konkurenčnost. Kot je povedal predsednik EU g. Barroso, je za EU včasih bolje, če naredi manj.

Tretjič: izkoristiti moramo priložnosti za rast z aktivnim izvajanjem poštenih in uravnoteženih trgovskih sporazumov. Podpora prosti trgovini je del Fordovega genskega zapisa. Več kot 50 odstotkov Fordove proizvodnje je udeleženo v globalni prodaji, naše poslovanje pa je odvisno od možnosti prostega uvoza in izvoza vozil in sestavnih delov.

Tako bi na primer celovit trgovski sporazum med EU in ZDA zagotovil ogromno potencialnih prednosti za rast, delovna mesta in potrošnike, zato si moramo še naprej z vsemi močmi prizadevati za takšen sporazum.

Ni dovolj, da je trgovanje prosto, mora biti tudi pravično. Predlagani sporazum med EU in Japonsko je primer neuravnoteženega poslovanja, saj ponuja neomejen dostop do trga EU brez zagotovila za sprostitev japonskega trga. Zaradi tega je avtomobilska panoga izpostavljena nepravični konkurenci, ki jo podpira namerna oslabitev japonske valute, to pa prinaša tveganje za izgubo na tisoče evropskih delovnih mest. Podobno je s sporazumom o prosti trgovini med EU in Korejo, ki je bil sklenjen ped tremi leti. Ta sporazum je našim korejskim tekmecem povsem odprl evropski trg, korejski trg pa je ostal za največje proizvajalce iz Evrope zaprt - zadržujejo jih vedno nove netarifne ovire.

Evropa je del čedalje bolj konkurenčnega globalnega okolja. Nekatera evropska podjetja vključno s Fordom so v zadnjih letih sprejela težke odločitve za izboljšanje konkurenčnega položaja svojega poslovanja v Evropi. Potrebujemo bolj usklajeno, vseevropsko vodstvo in ukrepe, ki bodo vključevali sodelovanje vseh deležnikov pri zagotavljanju uresničevanja vizije še bolj konkurenčne Evrope, evropski enotni trg, ki smo ga skozi vsa leta močno podpirali, pa bo izkoristil svoj resnični potencial.

Ford bo ohranil svoje poslovanje in naložbe v Evropi v nezmanjšanem obsegu, kjer uspešno poslujemo že več kot 100 let. A prepričani smo, da je tako kot ob ustanovitvi enotnega trga tudi danes napočil kritičen čas za vse soudeležene v evropskem gospodarstvu, ki morajo pokazati svoj pogum in odločnost.

Politične odločevalce v EU in v novi Komisiji ter poslovne in politične voditelje Unije zato pozivamo, da se zavzamejo za močnejšo in konkurenčnejšo avtomobilsko panogo in industrijsko bazo v Evropi, ki bo ustvarjala delovna mesta in zagotavljala blagostanje danes in za naslednje rodove.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?
Finance
politična preigravanja
Petra Sovdat Bitenc ni več šef Geoplina. Kaj ima s tem Nada Drobne Popović?

V Petrolu niso pojasnili, zakaj so iz prodajalca plina odslovili svojega nekdanjega člana uprave za finance.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto
TOP Gradbeništvo
Napovedi gradbenih aktivnosti
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Kakšno rast gradbenih aktivnosti napoveduje GZS za letos in prihodnje leto

Po lanski veliki, 24-odstotni rasti gradbenih aktivnosti se bodo te v Sloveniji letos zelo upočasnile, v EU se bodo zmanjšale. Lani so bile investicije v zgradbe vredne 7,1, letos bodo 7,6, prihodnje leto pa 7,9 milijarde evrov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno
Finance
inflacija
Albina Kenda Marčni podatek: Inflacija v Sloveniji se ne znižuje, nasprotno 3

Če gledamo nacionalno specifično košarico, se je inflacija v Sloveniji marca celo povišala - s februarskih 3,4 odstotka na marčnih 3,6 odstotka. Tudi če gledamo vseevropsko primerljivo košarico dobrin, slovenska inflacija ne popušča. Dodajamo hiter pogled na inflacijo v Italiji

FINANCE
Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023
Finance
ZAVAROVALNICA
Tanja Smrekar Triglav: kaj je udarilo po njihovem dobičku v letih 2022 in 2023 2

Iz letnega poročila: zakaj je predlanski rezultat po novem izguba namesto stomilijonski dobiček? Tudi zaradi davkov.

FINANCE
Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva
Finance
KAMNIŠKI RAZVOJNI FORUM
Jana Petkovšek Štakul Kamniški podjetnik: Javni uslužbenci bi morali tekmovati v spodbujanju gospodarstva 1

Na Kamniškem razvojnem forumu bomo govorili o nujni podpori gospodarstvu ter iskanju razlikovalnih prednosti, ki jih ima kamniška občina veliko.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.