Na odstavnem pasu trčila tovornjaka in povzročila petkilometrski zastoj
Drama na štajerski avtocesti, tovornjak trčil v kolono
Vozniki, pozor: Na Primorki prevrnjen tovornjak
Nesreča na avtocesti pred Zalokami: Tovornjak s ceste
Nesreča tovornjakov za tri ure zaprla pomursko avtocesto
Tovornjak trčil v avto in odpeljal
To je le nekaj naslovov iz črne kronike v zadnjih mesecih. Nesrečam so botrovali različni dejavniki, v ospredju sta neprilagojena hitrost in utrujenost voznikov. Tovornjaki se v nesreče ne zapletajo zgolj pri nas, pereč problem so povsod v Evropi in svetu.
Pri Mercedes-Benzu so se odločili temu narediti konec, tako so si zadali cilj, po katerem bodo naredili tovornjak, ki bo obvladal samodejno vožnjo. Njihov koncept tovornega vozila prihodnosti želijo udejaniti do leta 2025, kar se glede na zadnji dosežek na avtocesti blizu Magdeburga ne zdi nedosegljivo.
Mercedesov tovornjak s tehnologijo samodejne vožnje je namreč na omenjeni nemški avtocesti opravil prvo samostojno vožnjo pri potovalni hitrosti 85 kilometrov na uro. Pri tem sta mu bila v pomoč zelo odzivni ter s stereo kamero in več radarji podprt sistem pametnega avtopilota. Hitrost in prevožena razdalja resda nista bila velika, a dosežek predstavlja velik napredek k izboljšanju varnosti v cestnem prometu ter tudi k varčnosti, saj vozilo upošteva različne nepredvidene situacije, zaradi katerih je poraba goriva višja. Tovrstna tehnologija bo tako imela tudi širši pozitivni vpliv na celotno gospodarstvo in družbo.
Kaj pa bo s tovornjakarji? Bodo brez dela? Pri Mercedesu pravijo, da potem, ko bo avtopilot prevzel vožnjo tovornjaka, ne bodo ostali na cesti. Konec koncev mora tovornjak nekdo tudi obrniti ali skozi labirinte mestnih uličic popeljati do skladišč, namesto monotone avtocestne vožnje pa bodo lahko čas porabili za kake logistične načrte in transportne obrazce, ki so zdaj v domeni pisarniških delavcev.