Avto

Eleganca in vrag v bavarski 'dvojki'

BMW serije 2 ima etiketo najmanjšega športnega kupeja v prestižni bavarski hiši, vendar ne daje občutka, da je majhen in nebogljen. Nasprotno, "dvojka" deluje zelo odraslo in vražje igrivo, prodajne številke pa bo krepila 220d

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.07.2014 19:02
Čas branja: 4 min

IMG_6822.20140713163358.jpg.s.600px.jpg

V roke nam včasih pride avto, ki je simpatično resen in veselo igriv že na prvi pogled ter posledično nikoli ne miruje - kot kak navihan terier, ki zdaj hripavo laja pred trgovino, v naslednjem trenutku pa je že prvi na bližnjem hribu. Torej avto, ki ni za široke množice, a zna še kako navdušiti - če si ga seveda lahko privoščite.

IMG_7256.20140713185704.jpg.s.600px.jpg

Najmanjši kupe pri BMW je že tak, sploh ko se z njim pobliže spoznaš in čeprav mu pod motornim pokrovom ne bije kak nabriti motor pač pa najširšim množicam namenjen 2,0-litrski dizelski varčnež s 135 kilovati oziroma 184 konji. Agilna in elegantna zunanja podoba, odlično počutje za volanom, praktična notranjost in dovolj zmogljivo srce v človeku hipoma prebudijo pristno otroško veselje nad novo igračo.

IMG_6619

BMW je pred desetimi leti s serijo 1 in njenimi merami pristavil svoj premijski lonček v golfovem razredu, tri leta pozneje pa ji je zrasla "ritka", ki je glede svoje lepote še kako delila mnenja - nekaterim je bila všeč, drugim neskladna oziroma preprosto grda.

IMG_6814

S prenovo serije 1 so se Bavarci na novo lotili tudi dvovratne oziroma kupejevske (in prihajajoče kabrioletske) različice najmanjšega modela. BMW serija 2 tako ob 443 dolžinskih centimetrih, s katerimi je dosegel prejšnjo kupejevsko trojko, ni dobil zgolj lastnega imena pač pa tudi kopico oboževalcev, tudi tistih, ki so prej vihali nos na enko. Še posebej če je tisti iz linije sportline, ledeniško srebrne kovinske barve ter odet v 18-palčna platišča (skupaj 3.613 evrov).

IMG_7234.20140713173932.jpg.s.600px.jpg

Novi BMW 2 je namreč dobil dinamično in predvsem bolj skladno podobo (v višino meri slabih 142 cm, v širino 177 cm), ki ne pušča dvomov - pred očmi je najmanjši športni kupe z ledvičkami, ki se lahko pohvali z ožjimi lučmi, agresivno prednjo masko in nosom, umirjeno in elegantno obliko ter športno nabitimi blatniki, štirivaljniki v nosu, odlično lego ter zadnjim pogonom, ki voznika kaj hitro zvabi med ovinke. Tudi če v kabino sliši tipičen dizelski ropot, ki mu ukazuje odlični osemstopenjski samodejni menjalnik (2.349 evrov).

IMG_7242.20140713175603.jpg.s.600px.jpg

Dvojka je sicer narejena na osnovi "enke", po kateri je prevzela tudi tehnologijo in motorno paleto. Vstop pomeni 218d s 143 konji, vrhunec pa predstavlja model M235i s 326 konji, ki do stotice pospeši v 4,8 sekunde. Sami smo preizkusili turbodizla s 184 konji, ki naj bi predstavljal glavnino prodaje tega presenetljivo velikega avtomobila in hkrati skrbel za nižje izdatki na črpalkah.

IMG_6794.20140713175021.jpg.s.600px.jpg

Preden pritisnemo na gumb za zagon motorja in preizkusimo, kaj mali nabriti kupe ponuja na cesti, velja trenutek pozornosti nameniti notranjosti. Ta je sicer po BMWjevsko značilna in prepoznavna, kar je zgolj plus.

IMG_7295.20140713173342.jpg.s.600px.jpg

Voznik tako lahko pričakuje domala po meri ukrojene športne sedeže, ki so nastavljivi s pomočjo elektrike, ponujajo pa skorajda idealno zmes udobja in bočnega oprijema. V roke lepo sede tudi odličen športen volan, oči pa zažarijo ob črnem usnju z rdeče obrobljenimi šivi na sedežih, volanu in stranskih oblogah (1.660 evrov), brušenem aluminiju na armaturki (198 evrov) ter podolgovatemu gumbu ob prestavni ročici, s katerim lahko dodobra spremenimo karakter Bavarca.

bmw 220d interior

Dvojka serijsko ponuja tisto, kar zadovolji povprečnega voznika in (udobno) še tri potnike, vendar pa je seznam dodatne opreme veliko daljši, kot njen prtljažnik. Ta vase sprejme 390 litrov, kar je spodobno dovolj za kar nekaj prtljage, na voljo je tudi odprtina za prevoz daljših predmetov (271 evrov).

IMG_7462.20140713181614.jpg.s.600px.jpg

Multimedijski sistem in navigacijski sistem Professional (2.245 evrov) sta iz drugih modelov že dodobra poznana in razmeroma preprosta za uporabo tudi s pomočjo novega večjega iDrive gumba - posebej praktično je pisanje s prstom po njem. Gretje sedežev, senzor za dež, avtomatska zatemnitev vseh ogledal, tempomat z zavorno funkcijo (480 evrov), avtomatska klimatska naprava (574 evrov), parkirni senzorji spredaj in zadaj (783 evrov), meglenke (219 evrov), prilagodljivi ksenonski žarometi (981 in 585 evrov) ter prvovrstno ozvočenje (303 evre) so božali naša čutila, ključ pa je medtem počival v žepu (407 evrov).

bmw 220d interiror1

Športnim kupejem naj bi se sicer bolj podali bencinarji (v ponudbi je tudi 220i s 184 konji), vendar pa tudi sodobna dizelska bavarska konjenica navduši ter kar sama prosi, da pritisnete na plin. Tega se da zelo natančno dozirati po želji ali trenutnem razpoloženju voznika.

IMG_7346.20140713173542.jpg.c.600px.jpg

Za mestno vožnjo je denimo priporočljiva varčna nastavitev "eco", kjer je stopalka za plin manj odzivna, konfiguracija motorja, prestavljanje menjalnika in delovanje porabnikov pa nastavljeni tako, da kar najbolj varčujete z gorivom - ob tem so vam na voljo tudi nasveti za varčnejšo vožnjo. Pri nastavitvi "comfort" so motor, menjalnik in podvozje prilagojeni kar najbolj udobni in neobremenjeni vožnji, vražji obraz pa 220d pokaže pri pomiku gumba v "sport" oziroma "sport+" način, ko mali Bavarec do stotice skoči v 7,2 sekunde.

IMG_7431.20140713180109.jpg.s.600px.jpg

Prilagodljivo M športno podvozje (1.149 evrov) in športni volan (470 evrov) dodatno otrdita, stopalka za plin postane dirkaško odzivna, pomagala pri vožnji se do določene mere izključijo, menjalnik prestavlja v višjih vrtljajih - motor se zlahka zavrti tudi prek pet tisoč vrtljajev -, za še več zabave med vožnjo in v ovinkih pa poskrbijo obvolanske prestavne ročice.

IMG_6548.20140713182857.jpg.c.600px.jpg

Komur tudi to ni dovolj, lahko v kontroliranih okoliščinah elektronska pomagala povsem izklopi in elegantno ter povsem nadzorovano zdrsi skozi ovinke. Elektronika je sicer hitra in učinkovita, na zelo spolzki cesti pa ni vsemogočna, zato dodatna previdnost zaradi zadnjega pogona takrat le ne bo odveč. Zavore so sicer odlične in povsem usklajene z močjo avtomobila, M športno podvozje je rahlo trše, vendar voznik zelo dobro čuti, kaj se dogaja pod avtom in ga posledično lažje nadzoruje - udobje razumljivo trpi, a takšni bodo tako ali tako pogledali kak drug model ali pa ga črtali s seznama dodatne opreme.

IMG_6760

BMW 220d je moč voziti povsem krotko, zaradi izdatnega navora lagodno in po avtocestah udobno. Brez upiranja pa ga je moč zapoditi tudi med ovinke, si tako igraje popestriti popoldne ali izbrati kako alternativno in bolj zabavno pot do cilja. Avto namreč kar kliče k dinamični vožnji, ob tem pa voznika pretirano ne udari po žepu. Poraba 1.465 kilogramov težkega vozila se je pri običajni vožnji ustalila pri 6,5 litra, pri živahnejši pa dober liter višje, kar je zelo dober podatek za več kot 180 konjev.

IMG_7251.20140713181906.jpg.s.600px.jpg

In minusi? Prav veliko jih ni, brez dvoma pa se v tej rubriki znajde cena, ob kateri je marsikdo izbuljil oči. Osnovni 220d stane krepkih 32.600 evrov, testnemu pa je cena zaradi omenjenih sladkorčkov zrasla na dobrih 52 tisočakov. V BMW salonu vam bodo sicer znali ponuditi zajeten popust ter tako olajšati odločitev, kakšno stvar s spiska lahko tudi mirno spustite (nikakor pa ne menjalnika). Če vam je celotni paket na papirju všeč in morda kolebate bi-ne bi, potem se le zapeljite z njim. Odločitev bo najbrž lažja...

IMG_7010.20140713164118.jpg.s.600px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

13.07.2015
FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Avto
Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode

Kot kaže, bo spet uspešna, a na vse bolj skromni osnovi razreda klasičnih limuzin in karavanov, ki se umikajo športnim terencem.

FINANCE
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav?
PRO
Finance
Finance prPRO Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)

Lanske katastrofalne poplave so bile posledica hudourniških voda. V pičlih 12 urah je padla četrtina povprečne letne količine padavin, kot je pade v Pomurju.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.