Avto

Za volanom subaruja impreze WRX STI - zadnje svoje vrste

Dvakrat po deset kilometrov skozi zavoje ceste na Malačko nad dalmatinskim Kaštelom je bilo dovolj, da je nova subaru impreza WRX STI potrdila športni sloves. Tristo konjev in brezhiben pogon so nas zapeljali v adrenalinski ples, dotrajane zavore skoraj v prepad.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.07.2014 22:30
Dopolnjeno: 11.07.2014 06:39
Čas branja: 4 min

Cesta na Malačko se vzpenja iz Kaštela, majhnega mesta med Trogirjem na severu in Splitom na jugu. Grob asfalt, pregledni zavoji in razgledi na omenjena tri mesta, otok Čiovo in Jadransko morje vabijo kolesarje, planince, motoriste in druge. Skozi zavoje med grmičevjem nekajkrat na leto poteka tudi gorska hitrostna preizkušnja. Malačka je kot slovenski Gorjanci. Razgled na vrhu je vreden obiska, če si v bližini, spust na drugo stran pa tudi daljše poti.

P7080581.1405014561.jpg.o.600px.jpg
Ni lepotica, vendar je, tudi s spretno novinarsko kolegico za volanom, izjemno hitra, obvladljiva in zabavna. Bokser z 220 kilovati je v osnovi enak prejšnjemu, do stotice impreza potrebuje 5,2 sekunde.

Na dolgo pot na kratek preizkus

Dolgi in ostri, tekoče speljani zavoji lepljivega asfalta, preglednost, ki seže do drugega ali tretjega zavoja, in nekaj ravnin, kjer lahko avto s tako čistokrvno tehniko, kot je impreza WRX STI, lahko poženeš do 180 kilometrov na uro. Ne, nismo grešili, ker bi bila cesta po naključju prazna. Spraznili so jo lokalni policisti, na vrhu Malačke, na deset kilometrov oddaljeni dolini in na križišču, kjer bi nam pot lahko prestregel domačin s traktorjem ali otrok s kolesom. Za le dva kroga, natanko 20 kilometrov z imprezo WRX STI, smo se pripeljali 470 kilometrov daleč. Norost? Tako se je zdelo po dveurnem kramljanju o imprezi WRX STI četrte generacije, ki ga je Subarujeva ekipa Hrvatov in Italijanov najbrž izvedla zato, da bi nam v vročem popoldnevu dodatno dvignila pritisk. Nato smo v roke dobili črno in belo različico tega avta.

P7080389.1405014557.jpg.o.600px.jpg
Orjaški spojler je zaščitni znak impreze. Zdaj je še večji, da voznik bolje vidi skozi zadnje steklo.

Spremembe, ki pravemu kupcu ne pomenijo kaj dosti

Z novim, bolj potlačenim prednjim delom, še višjim spojlerjem - zaščitnim znakom tega modela, ki zdaj omogoča boljšo preglednost nazaj, drugačnim zadkom in nekaj manjšimi spremembami na 300-konjskem 2,5-litrskem bokserskem štirivaljniku je impreza delovala na moč podobna prejšnji generaciji. Prirastek 1,5 centimetra v dolžino, na skupaj 4,59 metra, za 2,5 centimetra v medosje, zato je na zadnji klopi prostornejša, za 40 litrov v prtljažnik, ki zdaj meri 460 litrov, in za 20 centimetrov naprej pomaknjen prednji stebriček, ki omogoča boljšo preglednost iz avta, so podatki, ki navdušence nad reli ikono, ki si vse od leta 1995 lasti številne naslove prvaka v svetovnem reliju, najbrž ne zanimajo kaj dosti. Pridejo pa prav vsem, ki si ta avto omislijo zaradi slave in robatega videza, uporabljajo pa ga vsak dan v prometu, z njim prevažajo otroke v šolo in vrtec ter se z družino ob koncu tedna odpravijo na izlet. Takšni kupci bodo veseli boljše prožnosti motorja, ki svoj vrh 407 newtonmetrov doseže pri štiri tisoč vrtljajih, in skromnejše porabe, ki pa je z 10,4 litra še vedno za dva do tri litre večja kot pri podobno zmogljivih tekmecih. Zastrigli bodo z ušesi, ko bodo imprezo s ceno med 55 in 60 tisoč evri primerjali z novodobnimi tekmeci, volkswagnom golfom R, audijem S3 sedan, mercedes-benzom A 45 AMG in BMW M135i xDrive, ki so za dva do 15 tisoč evrov cenejši, bolje opremljeni, sodobnejši, hitrejši in precej varčnejši.

P7080380.1405014559.jpg.o.600px.jpg
Esteti ne bodo navdušeni, poznavalcem pa ne bo mar za pusto kabino. Glavno, da sedeži držijo, volan in menjalnik pa ubogata vsak njihov gib.

Bistvo v nogah in kolenih

A le, če se ne bodo za imprezo odločili iz pravih razlogov, zaradi njene tehnike, 2,5-litrskega štirivaljnika s prehlajenim glasom in podvozja, ki vse spodaj omenjene tekmece spravi v kot. Štirikolesni pogon s tremi elektromehanskimi zaporami diferenciala, osnovno razdelitvijo moči 41 odstotkov spredaj in 59 odstotkov na zadnji kolesni par in kar osmimi programi, s katerimi nastavljamo odzivnost motorja, prenos moči med kolesi in delovanje oziroma namensko bolj skromno vmešavanje elektronike v prenos moči v programu sport sharp, je namreč še vedno edinstven, vsekakor pa ponuja več kot tekmeci vozniku, ki zna vso to tehniko dobro izkoristiti.

Krotka in preprosta

Najprej smo jo spoznavali počasi, med vzponom na Malačko z morske strani. Motor je hropel kot v starih časih, globoko in umirjeno. V nizkih vrtljajih in v programu auto je impreza še bolj krotka, z lahkoto se odziva na dodajanje plina, menjalnik teče gladko in hitro, v poplavi samodejnih menjalnikov smo že skoraj pozabili na dobrega ročnega. Sedeži kot v prejšnji generaciji konkretno objamejo telo, armaturna plošča pa je še vedno pusta in preprosta, v oči bode le 3,5-palčni merilnik tlaka v turbopolnilniku na vrhu sredinske konzole.

Na spustu pa adrenalin, strah in veselje

Prvi zmenek z novo imprezo WRX STI je odmeval kot zadnji, tako drugačna in neprilagojena je tržnim razmeram, da se zdi, da jo te utegnejo odpihniti. Tako kot edinega tekmeca - lancerja EVO, ki je izpuhtel z večine trgov.

Na vrhu Malačke nas že čakajo lokalni policisti, oboroženi in pripravljeni na lokalce, ki bi si morda upali prekiniti divjanje novinarjev. Z belo imprezo se zapodim proti prvemu zavoju, motor nad 4.500 vrtljaji sune v hrbet kot nekoč, pohodim zavoro pred prvim zavojem, a pedal pade v tla brez upora, avto pa z vsemi štirimi drsi proti zunanji ograji. S potnimi rokami in spoznanjem, da so hrvaški kolegi namučili zavore do meje, kjer svoje funkcije sploh ne opravljajo več, se previdneje spustim naprej. Zavore počasi pridobivajo učinek, z vsakim zavojem prijemljejo bolje, impreza pa v petem ovinku v programu sport sharp že oddrsi skozi zavoj, ob pohojenem plinu nežno zapleše z zadkom in se ob prihodu v ravnino izstreli proti naslednjemu zavoju. Ples se nadaljuje vse do dna Malačke in nazaj na vrh. Na kratkih ravninah dosegam hitrosti med 160 in 180 kilometri na uro, zaradi velike količine moči, silovitih pospeškov, predvsem pa zaradi brezhibnega oprijema v zavojih, ki omogoča visoke izstopne hitrosti. Slabotne zavore še vedno puščajo strah, povzročajo zgodnje zaviranje, vsak nov zavoj pa izvabi samozavest, do konca pohojeno stopalko plina in zaupanje v pogon, ki ukazom z natančnega volana sledi kot po tračnicah.

P7080217.1405053613.JPG.o.600px.jpg

Kratek zmenek odmeva kot zadnji

Odprto vprašanje iz uvoda. Se je splačalo prevoziti 470-kilometrsko pot v Dalmacijo, da bi dvakrat prevozili desetkilometrsko preizkušnjo? Vsekakor, na njej je impreza, čeprav že z močno utrujenimi zavorami, upravičila športen sloves ter unikatnost motorja in podvozja. V kratkem času nam je dala več, kot če bi se z njo na predstavitev pripeljali iz Ljubljane. Na tej poti bi s trdim podvozjem, hrupom in veliko porabo mučila voznika, potnike in denarnico. Ob spoznanju, da je pravzaprav zadnja svoje vrste, kompakten športni avto z dirkaškimi geni, izdelan predvsem kot športnik, in ne le dodelava navadnega modela za množice, je pustila tudi nekaj nostalgije. Ta avto je kot dinozaver, neprilagojen, a prav zato tako izjemen. Bo preživela spremembe trga, bo prišla WRX STI pete generacije?

P7080577.1405014560.jpg.o.600px.jpg

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču
Avto
AvtoMatej Kačič Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 3

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Bavarska pošast, ukročena kot hišni ljubljenček
Avto
AvtoMiloš Milač Bavarska pošast, ukročena kot hišni ljubljenček 12

Novi BMW M5 je inteligentna preobrazba nekdanjega limuzinskega dirkača. Je izjemno hiter, obvladljiv in še vedno zabaven avto, ki se pomika v razred superšportnikov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)