Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti
V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki zajema celotno dobo od proizvodnje, uporabe do razgradnje vozil, so avtomobili na vodik in gorivne celice do okolja bolj prijazni kot klasični električni.
Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo švicarskemu trgovcu Emil Freyu, smo ekskluzivno objavili. Objavljamo še raziskavo o ogljičnem odtisu električnega in vodikovega pogona. Evropska prodaja avtov upada, bencin se draži, Lotus se vrača z izjemnim električnim superšportnikom ...
Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v začetku prihodnjega leta.

Za volanom subaruja impreze WRX STI - zadnje svoje vrste

Čas branja: 4 min
10.07.2014  22:30  Dopolnjeno: 11.07.2014 06:39
Dvakrat po deset kilometrov skozi zavoje ceste na Malačko nad dalmatinskim Kaštelom je bilo dovolj, da je nova subaru impreza WRX STI potrdila športni sloves. Tristo konjev in brezhiben pogon so nas zapeljali v adrenalinski ples, dotrajane zavore skoraj v prepad.

Več iz teme:  
AMG > BMW > Sharp >
Obveščaj me o novih člankih:  
AMG dodaj
BMW dodaj
Sharp dodaj

Cesta na Malačko se vzpenja iz Kaštela, majhnega mesta med Trogirjem na severu in Splitom na jugu. Grob asfalt, pregledni zavoji in razgledi na omenjena tri mesta, otok Čiovo in Jadransko morje vabijo kolesarje, planince, motoriste in druge. Skozi zavoje med grmičevjem nekajkrat na leto poteka tudi gorska hitrostna preizkušnja. Malačka je kot slovenski Gorjanci. Razgled na vrhu je vreden obiska, če si v bližini, spust na drugo stran pa tudi daljše poti.

P7080581.1405014561.jpg.o.600px.jpg
Ni lepotica, vendar je, tudi s spretno novinarsko kolegico za volanom, izjemno hitra, obvladljiva in zabavna. Bokser z 220 kilovati je v osnovi enak prejšnjemu, do stotice impreza potrebuje 5,2 sekunde.

Na dolgo pot na kratek preizkus

Dolgi in ostri, tekoče speljani zavoji lepljivega asfalta, preglednost, ki seže do drugega ali tretjega zavoja, in nekaj ravnin, kjer lahko avto s tako čistokrvno tehniko, kot je impreza WRX STI, lahko poženeš do 180 kilometrov na uro. Ne, nismo grešili, ker bi bila cesta po naključju prazna. Spraznili so jo lokalni policisti, na vrhu Malačke, na deset kilometrov oddaljeni dolini in na križišču, kjer bi nam pot lahko prestregel domačin s traktorjem ali otrok s kolesom. Za le dva kroga, natanko 20 kilometrov z imprezo WRX STI, smo se pripeljali 470 kilometrov daleč. Norost? Tako se je zdelo po dveurnem kramljanju o imprezi WRX STI četrte generacije, ki ga je Subarujeva ekipa Hrvatov in Italijanov najbrž izvedla zato, da bi nam v vročem popoldnevu dodatno dvignila pritisk. Nato smo v roke dobili črno in belo različico tega avta.

P7080389.1405014557.jpg.o.600px.jpg
Orjaški spojler je zaščitni znak impreze. Zdaj je še večji, da voznik bolje vidi skozi zadnje steklo.

Spremembe, ki pravemu kupcu ne pomenijo kaj dosti

Z novim, bolj potlačenim prednjim delom, še višjim spojlerjem - zaščitnim znakom tega modela, ki zdaj omogoča boljšo preglednost nazaj, drugačnim zadkom in nekaj manjšimi spremembami na 300-konjskem 2,5-litrskem bokserskem štirivaljniku je impreza delovala na moč podobna prejšnji generaciji. Prirastek 1,5 centimetra v dolžino, na skupaj 4,59 metra, za 2,5 centimetra v medosje, zato je na zadnji klopi prostornejša, za 40 litrov v prtljažnik, ki zdaj meri 460 litrov, in za 20 centimetrov naprej pomaknjen prednji stebriček, ki omogoča boljšo preglednost iz avta, so podatki, ki navdušence nad reli ikono, ki si vse od leta 1995 lasti številne naslove prvaka v svetovnem reliju, najbrž ne zanimajo kaj dosti. Pridejo pa prav vsem, ki si ta avto omislijo zaradi slave in robatega videza, uporabljajo pa ga vsak dan v prometu, z njim prevažajo otroke v šolo in vrtec ter se z družino ob koncu tedna odpravijo na izlet. Takšni kupci bodo veseli boljše prožnosti motorja, ki svoj vrh 407 newtonmetrov doseže pri štiri tisoč vrtljajih, in skromnejše porabe, ki pa je z 10,4 litra še vedno za dva do tri litre večja kot pri podobno zmogljivih tekmecih. Zastrigli bodo z ušesi, ko bodo imprezo s ceno med 55 in 60 tisoč evri primerjali z novodobnimi tekmeci, volkswagnom golfom R, audijem S3 sedan, mercedes-benzom A 45 AMG in BMW M135i xDrive, ki so za dva do 15 tisoč evrov cenejši, bolje opremljeni, sodobnejši, hitrejši in precej varčnejši.

P7080380.1405014559.jpg.o.600px.jpg
Esteti ne bodo navdušeni, poznavalcem pa ne bo mar za pusto kabino. Glavno, da sedeži držijo, volan in menjalnik pa ubogata vsak njihov gib.

Bistvo v nogah in kolenih

A le, če se ne bodo za imprezo odločili iz pravih razlogov, zaradi njene tehnike, 2,5-litrskega štirivaljnika s prehlajenim glasom in podvozja, ki vse spodaj omenjene tekmece spravi v kot. Štirikolesni pogon s tremi elektromehanskimi zaporami diferenciala, osnovno razdelitvijo moči 41 odstotkov spredaj in 59 odstotkov na zadnji kolesni par in kar osmimi programi, s katerimi nastavljamo odzivnost motorja, prenos moči med kolesi in delovanje oziroma namensko bolj skromno vmešavanje elektronike v prenos moči v programu sport sharp, je namreč še vedno edinstven, vsekakor pa ponuja več kot tekmeci vozniku, ki zna vso to tehniko dobro izkoristiti.

Krotka in preprosta

Najprej smo jo spoznavali počasi, med vzponom na Malačko z morske strani. Motor je hropel kot v starih časih, globoko in umirjeno. V nizkih vrtljajih in v programu auto je impreza še bolj krotka, z lahkoto se odziva na dodajanje plina, menjalnik teče gladko in hitro, v poplavi samodejnih menjalnikov smo že skoraj pozabili na dobrega ročnega. Sedeži kot v prejšnji generaciji konkretno objamejo telo, armaturna plošča pa je še vedno pusta in preprosta, v oči bode le 3,5-palčni merilnik tlaka v turbopolnilniku na vrhu sredinske konzole.

Na spustu pa adrenalin, strah in veselje

Prvi zmenek z novo imprezo WRX STI je odmeval kot zadnji, tako drugačna in neprilagojena je tržnim razmeram, da se zdi, da jo te utegnejo odpihniti. Tako kot edinega tekmeca - lancerja EVO, ki je izpuhtel z večine trgov.

Na vrhu Malačke nas že čakajo lokalni policisti, oboroženi in pripravljeni na lokalce, ki bi si morda upali prekiniti divjanje novinarjev. Z belo imprezo se zapodim proti prvemu zavoju, motor nad 4.500 vrtljaji sune v hrbet kot nekoč, pohodim zavoro pred prvim zavojem, a pedal pade v tla brez upora, avto pa z vsemi štirimi drsi proti zunanji ograji. S potnimi rokami in spoznanjem, da so hrvaški kolegi namučili zavore do meje, kjer svoje funkcije sploh ne opravljajo več, se previdneje spustim naprej. Zavore počasi pridobivajo učinek, z vsakim zavojem prijemljejo bolje, impreza pa v petem ovinku v programu sport sharp že oddrsi skozi zavoj, ob pohojenem plinu nežno zapleše z zadkom in se ob prihodu v ravnino izstreli proti naslednjemu zavoju. Ples se nadaljuje vse do dna Malačke in nazaj na vrh. Na kratkih ravninah dosegam hitrosti med 160 in 180 kilometri na uro, zaradi velike količine moči, silovitih pospeškov, predvsem pa zaradi brezhibnega oprijema v zavojih, ki omogoča visoke izstopne hitrosti. Slabotne zavore še vedno puščajo strah, povzročajo zgodnje zaviranje, vsak nov zavoj pa izvabi samozavest, do konca pohojeno stopalko plina in zaupanje v pogon, ki ukazom z natančnega volana sledi kot po tračnicah.

P7080217.1405053613.JPG.o.600px.jpg

Kratek zmenek odmeva kot zadnji

Odprto vprašanje iz uvoda. Se je splačalo prevoziti 470-kilometrsko pot v Dalmacijo, da bi dvakrat prevozili desetkilometrsko preizkušnjo? Vsekakor, na njej je impreza, čeprav že z močno utrujenimi zavorami, upravičila športen sloves ter unikatnost motorja in podvozja. V kratkem času nam je dala več, kot če bi se z njo na predstavitev pripeljali iz Ljubljane. Na tej poti bi s trdim podvozjem, hrupom in veliko porabo mučila voznika, potnike in denarnico. Ob spoznanju, da je pravzaprav zadnja svoje vrste, kompakten športni avto z dirkaškimi geni, izdelan predvsem kot športnik, in ne le dodelava navadnega modela za množice, je pustila tudi nekaj nostalgije. Ta avto je kot dinozaver, neprilagojen, a prav zato tako izjemen. Bo preživela spremembe trga, bo prišla WRX STI pete generacije?

P7080577.1405014560.jpg.o.600px.jpg

Foto: Miloš Milač


Več iz teme:  
AMG > BMW > Sharp >

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Casinoju Bled prihodki letos upadli za petino 4

Gold Club čaka na soglasje vlade za prodajo državnega deleža, s čimer bi postal večinski lastnik igralnice

FINANCE
Članki
Članki (foto) Pahor na Mosu: Država nas še vedno stane preveč 48

Vlada Mira Cerarja ima ob visoki podpori javnosti realne možnosti, da Slovenijo popelje na pot okrevanja, meni predsednik države.

MLADI
Učitelji
Učitelji Zamude in novosti finančnega opismenjevanja

Država zamuja pri postavitvi osrednje spletne strani, ki bo namenjena finančnemu opismenjevanju prebivalstva; so pa v šolskih programih...

FINANCE
Članki
Članki Izvedenec našel povezavo med posojili skupine Laško in Šrotovim prevzemom 2

Srečko Lavrenčič je šel po poteh denarnih tokov v skupini Pivovarna Laško v letih 2008 in 2009

FINANCE
Članki
Članki Brdo: za stanovanja med 93 tisoč evrov in 255 tisoč evrov 12

Izbrani kupci stanovanj v soseski Zeleni gaj na Brdu bodo obveščeni po pošti - stanovanjski sklad bo odločbe odposlal jutri

AVTO
Testi
Testi Najbolj slovenski mercedes-benz A 2

TEST: Mercedes-Benz A 200 CDI 4matic; takšen A zna biti eleganten, športen, zaradi pogona vsestransko uporaben in z AMG paketom še...

FINANCE
Članki
Članki Cerar napovedal davčne blagajne, o plačah na DUTB bi še razpravljal 5

O Mramorjevem predlogu za prepolovitev plač na DUTB pravi: "To poročilo je zgolj predlog za razpravo." Razprave pa danes niso končali.

FINANCE
Članki
Članki Kako je NLB nasedla pri posojilu kranjskemu tekstilcu in 'njegovemu' mehaniku

Banka naj bi bila oškodovana za 1,7 milijona evrov, osumljeni nekdanji šef gorenjske podružnice NLB Dušan Šuštar zanika nepravilnosti