Ministrstvo za infrastrukturo in prostor (MZIP), ki ga vodi Samo Omerzel, je včeraj na Dars naslovilo dopis, s katerim želi od upravljavca avtocest dobiti 24 manjkajočih milijonov za sanacijo državnih cest:
"Tudi po zagotovilih službe vlade za zakonodajo in finančnega ministrstva je jasno, da je takšna odločitev skladna z veljavno zakonodajo in da v ničemer ne ogroža likvidnostnega stanja družbe Darsa," so poudarili na ministrstvu," so včeraj sporočili iz MZIP.
S trditvijo, da likvidnost družbe ne bo ogrožena, pa se ne strinjajo niti na Darsu niti na finančnem ministrstvu. Naši viri trdijo, da se minister Omerzel v zgornji izjavi neupravičeno sklicuje na finančno ministrstvo.
Dars: to je dodatna obremenitev, ki izčrpava družbo
Na Darsu so na zahteve ministra odgovorili danes: "Dars ugotavlja, da ta predlog dejansko pomeni dodatno obremenitev poleg že obstoječe za stavbno pravico in dodatno izčrpava družbo," so zapisali.
Kot dodajajo, bi podpis aneksa pomenil likvidnostni pritisk in ogrozitev vseh letos predvidenih investicij - zamik pri gradnji odseka Draženci Gruškovje, potrebne rekonstrukcije vozišč avtoceste, vzpostavitev elektronskega sistema cestninjenja v prostem prometnem toku in druge.
Na Darsu MzIP predlagajo, da ministrstvo ponovno preuči njihove predloge za sistemsko ureditev področja upravljanja z državnimi cestami.
Vrniti morajo za skoraj dve milijardi posojil
Na Darsu menijo, da je ob zahtevah ministra bistveno vprašanje kakšne bodo finančne posledice za državni proračun v primeru dodatnih finančnih bremenitev Darsa izven rednega poslovanja,saj je problem likvidnostnega tveganja odplačila finančnih obveznosti visok.
"Dars ima v prihodnosti znatne obveznosti iz naslova vračanja najetih kreditov (do vključno 2019 imamo za 1,4 milijarde evrov vračil glavnic oziroma povprečno 244 milijonov letno), ki presegajo prosti denarni tok," opozarjajo na Darsu.