Avto

Kolekcija 2011: zadržana, udobna in ugodna

C4 je citroën stare šole; oblikovno zadržan in udoben, s ceno 16.500 evrov, bogato opremo in odličnim dizlom pa tudi cenovno ugoden

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.07.2014 13:44
Čas branja: 3 min

Ne, niste se znašli na našem portalu Ftrendi in ne bomo delili modnih nasvetov, ampak se bomo posvetili citroënu C4. Modelu, ki šteje tri leta, kar je danes v avtoindustriji že kar precejšnja starost. Na trgu se v zadnjem času pojavlja predvsem z visokimi popusti, kot kakšen stari kos oblačila, denimo kolekcije 2011 v tekstilnih outletih. Sliši se slabšalno, a v resnici ni.

P4140090.jpg.o.600px.jpg
Lahko ga gledate zviška, a natančna ocena pokaže, da C4 ponuja veliko za odštet denar. Z odličnim dizlom e-HDI 115 in bogato opremo collection stane 17 tisočakov. Bencinski stroji so še precej cenejši.

Klasika s sodobnimi vložki

C4, čeprav v srednjih, nikakor pa ne v poznih letih, ima cel kup adutov, ki bodo prepričali manj zahtevne, praktične in tudi preračunljive kupce. Njegov letnik prinaša tudi nekaj prednosti, ki jih novejši modeli ne poznajo, ob tem pa v različici e-HDI 115 in tudi nekaterih bencinskih sploh ni star, sodi v kolekcijo 2011 z izboljšavami (tehniko) letnikov 2013 in 2014.

P4140104.1404990009.JPG.s.600px.jpg
Izvirnosti mu že leta 2011 nismo priznavali, se pa počasi stara. Prtljažnik je s 408 osnovnimi litri še danes med največjimi.

Primerjava z bratrancem opozori na starejši letnik

Oblika je še precej klasična, C4 cactus je v primerjavi s C4 iz drugega sveta. C4 je kot golf v citroënovi ponudbi, klasičen in predvidljiv. Ne zbuja čustev, pa tudi odpora ne. Stara je tudi zasnova, kar se pozna predvsem pri teži, ki je za 120 kilogramov višja kot pri bratrancu peugeotu 308 in dolžini 4,33 metra, osem centimetrov več kot pri 308, ki jih v kabini ni zaslediti. Prostora je sicer dovolj, ergonomija za volanom je dobra, a ne brezhibna, prostornost zadnje klopi solidna, 408 litrski prtljažnik pa še danes preseže večino tekmecev.

P4140054.1404990110.JPG.n.600px.jpg
Klasika v kabini z mehko plastiko na armaturi, orjaškim volanom posejanim s kupom stikal, majhnim zaslonom na sredinski konzoli, mehkimi in udobnimi sedeži,..

Iz časa stikal in velikih ter polnih volanov

Klasika ni vselej napačna, v primeru C4 denimo prinaša umirjeno armaturno ploščo iz gumirane plastike, ki je mehkejša in prijetnejša na otip kot pri večini tekmecev, prinaša tudi cel kup stikal, ki so starejšim kupcem razumljivejša kot sprehajanje po informacijskem zaslonu. Prinaša pa tudi lahkoten, a prevelik volan s celim kupom stikal tudi na njem. Ta bo

ustrezal le redkim.

P4140059.1404990269.JPG.o.600px.jpg
Športni le na pogled, v resnici so predvsem udobni. Velik ročaj ročne zavore (v ozadju), danes imajo tekmeci večinoma že električno, na istem mestu pa večji predal.

Udobje na prvem, dinamika na zadnjem mestu

Zadržane ambicije pomenijo tudi več citroënovskega duha, denimo mehko in udobno podvozje, ki lepo požira cestne luknje, čeprav ni tako zanesljivo in nevtralno v zavojih. Že omenjen mehak, čeprav manj natančen volan in ročni šeststopenjski menjalnik, ki uboga le nežno roko, trdi pa se upira z zatikanjem in dolgimi gibi.

Eden najboljših turbodizlov na trgu

Prav nobene zamere pa nismo našli pri 1,6 litrskem turbodizlu e-HDI 115, ki sodi v enako, torej najvišjo kakovostno kategorijo kot renaultov in nissanov DCi130, hondin 1,6 I-DTEC, veseli pa bi ga bili tudi pri Volkswagnu. Motor teče tiho, mirno in se zelo živahno odziva na dodajanje plina. ob tem ima majhen razpon porabe, z nežnim pritiskanjem na plin, kar zaradi visokega navora sploh ni mučno delo, boste porabili le dobre štiri litre, tudi ob grobi vožnji pa boste porabo štirivaljnika težko spravili prek šestih litrov. Naše povprečje se je ustavilo pri 5,1 litrih. K ugodnim številkam prispeva tudi sistem start&stop, motor ugasne še v gibanju, pri hitrostih pod 11 kilometrov na uro.

P4140101.1404990434.JPG.c.600px.jpg

P4140102.1404990496.JPG.o.600px.jpg
Veliko opreme in kroma v paketu collection.

Cena kot golf, a s precej več opreme in boljšim motorjem

Na koncu še oprema in cena. Citroën C4 1.6 e-HDI 115 collection poganja eden boljših in dražjih motorjev v ponudbi, oprema collection pa poleg usnja na volanu in prestavni ročici, 16 palčnih aluminijastih koles, samodejne klimatske naprave, MP3 predvajalnika, parkirnih senzorjev, popolne varnosti (razen sistema za samodejno zaviranje v mestu), ponuja še cel kup stilističnih dodatkov v obliki kroma. Za vse to Citroën zahteva 16.500 evrov oziroma manj kot stane golf 1.6 TDI, sicer tehnično popolnejši avto, a z osnovno opremo in tremi vrati.

C4 je torej tipičen predstavnik outlet ponudbe, v tem primeru avtomobilske, za skromno ceno ponuja veliko, čeprav s seboj vozi nekaj slabosti stare kolekcije.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Ko se upokoji vodja gradnje
TOP Gradbeništvo
Maša Arko, Maja Koršič Potočnik
TOP GradbeništvoMaša Arko Ko se upokoji vodja gradnje

Kako naprej, ko velik gradbeni projekt trči ob javnonaročniški formalizem zaradi upokojitve odgovorne osebe, na trgu pa ni alternative?

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)