Ne, niste se znašli na našem portalu Ftrendi in ne bomo delili modnih nasvetov, ampak se bomo posvetili citroënu C4. Modelu, ki šteje tri leta, kar je danes v avtoindustriji že kar precejšnja starost. Na trgu se v zadnjem času pojavlja predvsem z visokimi popusti, kot kakšen stari kos oblačila, denimo kolekcije 2011 v tekstilnih outletih. Sliši se slabšalno, a v resnici ni.
Klasika s sodobnimi vložki
C4, čeprav v srednjih, nikakor pa ne v poznih letih, ima cel kup adutov, ki bodo prepričali manj zahtevne, praktične in tudi preračunljive kupce. Njegov letnik prinaša tudi nekaj prednosti, ki jih novejši modeli ne poznajo, ob tem pa v različici e-HDI 115 in tudi nekaterih bencinskih sploh ni star, sodi v kolekcijo 2011 z izboljšavami (tehniko) letnikov 2013 in 2014.
Primerjava z bratrancem opozori na starejši letnik
Oblika je še precej klasična, C4 cactus je v primerjavi s C4 iz drugega sveta. C4 je kot golf v citroënovi ponudbi, klasičen in predvidljiv. Ne zbuja čustev, pa tudi odpora ne. Stara je tudi zasnova, kar se pozna predvsem pri teži, ki je za 120 kilogramov višja kot pri bratrancu peugeotu 308 in dolžini 4,33 metra, osem centimetrov več kot pri 308, ki jih v kabini ni zaslediti. Prostora je sicer dovolj, ergonomija za volanom je dobra, a ne brezhibna, prostornost zadnje klopi solidna, 408 litrski prtljažnik pa še danes preseže večino tekmecev.
Iz časa stikal in velikih ter polnih volanov
Klasika ni vselej napačna, v primeru C4 denimo prinaša umirjeno armaturno ploščo iz gumirane plastike, ki je mehkejša in prijetnejša na otip kot pri večini tekmecev, prinaša tudi cel kup stikal, ki so starejšim kupcem razumljivejša kot sprehajanje po informacijskem zaslonu. Prinaša pa tudi lahkoten, a prevelik volan s celim kupom stikal tudi na njem. Ta bo
ustrezal le redkim.
Udobje na prvem, dinamika na zadnjem mestu
Zadržane ambicije pomenijo tudi več citroënovskega duha, denimo mehko in udobno podvozje, ki lepo požira cestne luknje, čeprav ni tako zanesljivo in nevtralno v zavojih. Že omenjen mehak, čeprav manj natančen volan in ročni šeststopenjski menjalnik, ki uboga le nežno roko, trdi pa se upira z zatikanjem in dolgimi gibi.
Eden najboljših turbodizlov na trgu
Prav nobene zamere pa nismo našli pri 1,6 litrskem turbodizlu e-HDI 115, ki sodi v enako, torej najvišjo kakovostno kategorijo kot renaultov in nissanov DCi130, hondin 1,6 I-DTEC, veseli pa bi ga bili tudi pri Volkswagnu. Motor teče tiho, mirno in se zelo živahno odziva na dodajanje plina. ob tem ima majhen razpon porabe, z nežnim pritiskanjem na plin, kar zaradi visokega navora sploh ni mučno delo, boste porabili le dobre štiri litre, tudi ob grobi vožnji pa boste porabo štirivaljnika težko spravili prek šestih litrov. Naše povprečje se je ustavilo pri 5,1 litrih. K ugodnim številkam prispeva tudi sistem start&stop, motor ugasne še v gibanju, pri hitrostih pod 11 kilometrov na uro.
Cena kot golf, a s precej več opreme in boljšim motorjem
Na koncu še oprema in cena. Citroën C4 1.6 e-HDI 115 collection poganja eden boljših in dražjih motorjev v ponudbi, oprema collection pa poleg usnja na volanu in prestavni ročici, 16 palčnih aluminijastih koles, samodejne klimatske naprave, MP3 predvajalnika, parkirnih senzorjev, popolne varnosti (razen sistema za samodejno zaviranje v mestu), ponuja še cel kup stilističnih dodatkov v obliki kroma. Za vse to Citroën zahteva 16.500 evrov oziroma manj kot stane golf 1.6 TDI, sicer tehnično popolnejši avto, a z osnovno opremo in tremi vrati.
C4 je torej tipičen predstavnik outlet ponudbe, v tem primeru avtomobilske, za skromno ceno ponuja veliko, čeprav s seboj vozi nekaj slabosti stare kolekcije.
Foto: Miloš Milač