Usoda se s španskim Seatom poigrava že nekaj desetletij, a njegov lastnik Volkswagen vselej najde nov način, kako bi jo zapeljal v dobičkonosnost in prodajno rast. Sedaj mu to uspeva, bolje kot kdajkoli doslej, krivec pa je novi seat leon.
Radosti in slabosti velike družine
Če bi leona gledali le skozi prizmo vsebine, bi se mu poklonili in mu pripisali svetlo prihodnost. Pa ni vselej tako enostavno. Zavetje Volkswagna, ki prinaša finančno varnost kljub slabim rezultatom, zelo dobro tehniko iz koncernskih polic in podporo pri proizvodnih procesih, marketingu in podobno, ima tudi slabosti. Omejitve, ki jih Volkswagen postavlja zaradi pravilne umeščenosti vseh koncernskih znamk znotraj Skupine in večna senca iz katere Seat ne more in ne sme zapeljati.
Vsebinsko navdušuje skoraj brez izjeme
Pa vendar se premika na bolje, Seat je v prvem četrtletju letos prodal prek 93 tisoč vozil, dobrih sedem odstotkov več kot v enakem obdobju lani, od tega pa prek 34 tisoč leonov, kar je kar 60 odstotni prodajni skok. Leon se je prijel, kar ni prav nič nenavadno. Zahvaljujoč koncernski tehniki je novi leon "up to date" in v marsičem še pred tekmeci v kompaktnem razredu. Modularna zasnova MQB, ki dovoljuje enostavno prilagajanje, mu daje skromno težo, ki tudi pri karavanskem leonu z dvolitrskim turbodizlom ne preseže 1.400 kilogramov. Omenjeni dvolitrski turbodizel s 110 kilovati je eden najboljših na trgu. Ne povsem, a dovoljoUglajen, odločen in močan je. Povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, pa je tudi uživaški in v družinsko limuzino tudi po zaslugi elektronike (Seat drive profile) ki na voznikovo željo v treh programih prilagaja odzivnost volana, pedala za plin in menjalnika prinaša dobršno mero užitkov v vožnji. Poraba niha med dobrimi štirimi in slabimi sedmimi litri, vešč voznik pa bo s sprotnim pretikanjem in pametno vožnjo vozil hitro tudi z le dobrimi petimi litri na sto kilometrov. Podvozje, zavore in volan prinašajo pravšnjo mero lahkotnosti in zanesljivosti, le vzmetenje leona FR je glede na njegov poslovno/družinski namen nastavljeno za stopnjo ali dve preveč čvrsto.
Umaknil se je vzorniki, ne pa tudi drugim tekmecem
Prostornost in ergonomija sta za ta avtomobilskih razred skoraj brezhibna, umakniti se mora le sestri octavii, ki s podaljšanim medosjem prinaša več kolenskega prostora in dodatne litre v prtljažniku. A brez skrbi, tudi karavanski leon, ki ga zadek podaljša iz 4,26 na 4,53 metra, je prostoren spredaj in zadaj, vsi potniki uživajo na čvrstih in udobnih sedežih, voznik pa hvali še brezhibno ergonomijo za volanom, ki jo omogča nastaljivost sedeža, volana in dobra namestitev stikal. Teh je seveda tudi vse manj, funkcijam ukazujete prek 6,5 palčnega zaslona na dotik na sredinski konzoli s katerim se prsti hitro sprijaznijo. Seveda je leon tudi tokrat manj imeniten kot golf, a videz in kakovost plastike na armaturno plošči vseeno brez težav lovi povprečje tega razreda.
Prtljažnik med največjimi in prilagodljivimi
Bistvo leona ST je prtljažnik, s 587 litri je nadpovprečno velik, čeprav za malenkost zaostaja za koncernskima bratoma. Če iz roloja, ki prekriva prtljažni prostor do stropa raztegnete mrežo, dobite še sto litrov več prostora. Če še to ni dovolj, s potegom ročice iz prtljažnika podrete sedeže. Ti padejo v ravno dno, prostor pa povečajo na 1.450 litrov. Prej omenjeni rolo lahko namestiti tudi tik za prednja sedeža, raztegnete mrežo do stropa in prednji del kabine zaščitite pred prtljago, ki se pri nenadnih zaviranjih lahko spremeni v nevarne izstrelke. Še en, sicer že znan, a vseeno zelo dobrodošel trik. Naslon desnega prednjega sedeža je moč podreti in skozi prtljažnik do predala desno od armaturne plošče potisniti do 2,62 metra dolgo surferske desko ali kaj podobnega.
Veliko dobrega je torej v leonu ST in to za dovolj pošteno ceno 24.272 evrov za res bogato opremljen leon FR s 17 palčnimi platišči, elektroniko za nastavitev volana, motorja in menjalnika (Seat drive profile), dvopodročno klimatsko napravo, zaslon na dotik in še marsikaj. Za doplačilo ima leon lahko tudi polne LED luči, ki so redkost v tem razredu.
foto: Miloš Milač