Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti
V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki zajema celotno dobo od proizvodnje, uporabe do razgradnje vozil, so avtomobili na vodik in gorivne celice do okolja bolj prijazni kot klasični električni.
Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo švicarskemu trgovcu Emil Freyu, smo ekskluzivno objavili. Objavljamo še raziskavo o ogljičnem odtisu električnega in vodikovega pogona. Evropska prodaja avtov upada, bencin se draži, Lotus se vrača z izjemnim električnim superšportnikom ...
Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v začetku prihodnjega leta.

Bo »Halo, taksi, prosim« samo še oddaljen spomin?

Čas branja: 2 min
09.07.2014  22:30
Slovenski taksisti in ponudniki prevozov pravijo, da so na konkurenco v obliki aplikacij pripravljeni

Aplikacije, kot so Uber, Lyft in BlaBlaCar, poenostavljajo in večinoma tudi pocenijo prevoze v mestih in med njimi. Vse po vrsti se širijo in pridobivajo stomilijonske vložke. Hkrati dvigujejo nemalo prahu, saj njihovi vozniki zaradi skupinske narave prevozov ne potrebujejo licence za opravljanje taksi storitev. Kdaj (če sploh) lahko take storitve pričakujemo tudi v Sloveniji in kako so nanje pripravljeni slovenski taksisti in drugi ponudniki prevozov?

467194567
Uber in podobne aplikacije omogočajo, da do prevoza pridete kar prek pametnega telefona.

gucek-marko4-us.1404929482.jpg.o.600px.jpg
Zelo sem presenečen, da lahko Uber še vedno deluje v nekaterih evropskih mestih. Evropske zakonodaje preprosto ne jemljejo resno. Marko Guček, soustanovitelj nizkocenovnega ponudnika prevozov GoOpti. Foto: Predstavljajte si naslednje: po petkovi zabavi je čas za odhod domov, zato iz žepa potegnete pametni mobilnik in prek aplikacije prikličete najbližje prosto prevozno sredstvo, ki vas odpelje na želeni kraj. Gotovine je medtem v denarnici zmanjkalo, a nič zato, saj stroške prevoza plačate s kreditno kartico, ponavadi pa je cena še nižja od cene običajnih taksi storitev.

Bo Uber v Evropi obstal?

Opisano v ZDA in nekaterih evropskih mestih postaja vse pogostejše nadomestilo za klasične taksi prevoze, v Sloveniji pa za zdaj takih možnosti še nimamo. »Močno dvomim, da jih bomo tudi imeli ali da bodo v taki obliki v Evropi tudi obstale,« je jasen Marko Guček, soustanovitelj nizkocenovnega ponudnika prevozov GoOpti. Po njegovih besedah je največja težava v tem, da vozniki Lyfta in večina voznikov Uberja ne potrebujejo licence. »Zelo sem presenečen, da lahko Uber še vedno deluje v nekaterih evropskih mestih. Evropske zakonodaje preprosto ne jemljejo resno,« dodaja. A morebitna sprostitev pravil na tem področju GoOpti ne bo presenetila, saj, kot pravi Guček, tudi sami razvijajo podobno aplikacijo.

Enzo Metro: Konkurenca naj bo, ampak poštena

Tudi direktor ljubljanskega Metroja Enzo Metro se konkurence v obliki uberjev ne boji. Pravi, da živimo v svobodni državi, kjer se ima vsak pravico ukvarjati s ponujanjem prevozov, če je le vse po zakonu. »Zato se ne hodi na ulice,« se je Metro obregnil ob nedavne množične proteste taksistov zaradi domnevne nelojalne konkurence, ki jo pomeni Uber. Po njegovih besedah se bodo tudi taksi službe morale prilagoditi tehnološkim usmeritvam, kar bo trajalo še vsaj deset let. Pri Metroju so sicer že predstavili lastno aplikacijo za pametne telefone, prek katere lahko stranke brez klicnega centra naročijo taksi, jeseni jo bodo tudi začeli pospešeno oglaševati.

Start-upi, ki so v ozadju aplikacij, zbirajo stotine milijonov

Uporabniki in vlagatelji pa so medtem nad aplikacijami, ki poenostavljajo prevoz, navdušeni. Uber je tako pred kratkim prejel 1,5 milijarde vložka in je trenutno vreden kar 18,2 milijarde dolarjev. Na voljo je milijonom uporabnikom iz 40 držav po svetu, načrtujejo dodatne zaposlitve in širitve.

Tudi konkurenčni Lyft je dobil denarno injekcijo, aprila so ga vlagatelji podprli z 250 milijoni dolarjev. Drugače od Uberja je plačilo voznikom pri Lyftu sicer »neobvezno«. Kalifornijski start- up, ki je v ozadju razvoja aplikacije, trdi, da so njihove storitve za 30 odstotkov cenejše od klasičnih taksijev. Aplikacija je trenutno na voljo zgolj Američanom, a se razvoja podobnih rešitev lotevajo tudi evropski start-upi.

Eden takih je francoski BlaBlaCar, ki je pred dnevi prejel vložek v vrednosti sto milijonov dolarjev. Njihova aplikacija v nasprotju z Uberjem in Lyftom ni namenjena rednim voznikom. Gre namreč za platformo, kjer na eni strani nekdo ponuja prevoz - ponavadi iz mesta v mesto -,

drugi pa ga iščejo. Dobička za voznike ni, gre zgolj za deljenje stroškov - kot da bi svoje prijatelje prosil, naj prispevajo za gorivo. Slovenskim uporabnikom je verjetno bolj znana spletna stran prevozi.org, ki deluje podobno. A drugače od omenjene spletne strani, ki je brezplačna, BlaBlaCar v povprečju zaračuna desetodstotno provizijo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo

Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti

AVTO
Novice
Novice V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa 29

Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki...

AVTO
Novice
Novice Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika

Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo...

AVTO
Novosti
Novosti Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa 13

Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v...

AVTO
Novice
Novice Musk se je poigral s cenami tesel

Pocenila sta se modela S in X, iz ponudbe so umaknili cenejši različici, ki sta imeli začetno ceno 78.300 in 83.200 evrov. Za koliko se...

AVTO
Neuradno: Oderlap & Co. tik pred prodajo ljubljanskega Autocommercea

Slovenski distributer znamke Mercedes, ki je nekoč sodil v holding ACH, naj bi kmalu dobil novega lastnika

AVTO
Novosti
Novosti Mercedesov trio po okusu zvezdnikov 3

Mercedes-Benz je v Slovenijo pripeljal novo in najmanjšo limuzino razreda A ter prenovljena modela GLC in GLC coupe. Za volanom limuzine...

AVTO
Posel
Posel Daimler zaradi vpoklica in težav z dizlom znižal napovedi

Nemški avtomobilski velikan je še eno v vrsti podjetij, ki je znižalo napovedi

AVTO
Novosti
Novosti Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo

Škoda superb se je v tretji generaciji zavihtela na drugo mesto v prodaji poslovnih limuzin in karavanov v Evropi. Z bratrancem passatom...

AVTO
Posel
Posel Konec srbskih sanj, Volkswagnovo tovarno bodo dobili Turki 10

Nova Volkswagnova tovarna, izdelovala bo škodo karoq in seata ateco, bo leta 2022 zrasla v turškem Izmirju.

AVTO
Novice
Novice Kitajska razmišlja o spodbudah za hibridna vozila 1

Kupci hibridnih vozil ne bi bili upravičeni do subvencije, avtomobilski proizvajalci bi za prodajo hibridov prejeli manj negativnih točk...

AVTO
Novice
Novice Poletna nevihta v BMW, slovaška avtoindustrija in resnica o Magni v Hočah

Medtem ko v senci ob morju že marsikdo srka caipiringo, laško ali karlovačko pivo ali pa malvazijo s pljunkom "kisle", nevihte...