Avto

Bo »Halo, taksi, prosim« samo še oddaljen spomin?

Slovenski taksisti in ponudniki prevozov pravijo, da so na konkurenco v obliki aplikacij pripravljeni

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.07.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Aplikacije, kot so Uber, Lyft in BlaBlaCar, poenostavljajo in večinoma tudi pocenijo prevoze v mestih in med njimi. Vse po vrsti se širijo in pridobivajo stomilijonske vložke. Hkrati dvigujejo nemalo prahu, saj njihovi vozniki zaradi skupinske narave prevozov ne potrebujejo licence za opravljanje taksi storitev. Kdaj (če sploh) lahko take storitve pričakujemo tudi v Sloveniji in kako so nanje pripravljeni slovenski taksisti in drugi ponudniki prevozov?

467194567
Uber in podobne aplikacije omogočajo, da do prevoza pridete kar prek pametnega telefona.

gucek-marko4-us.1404929482.jpg.o.600px.jpg
Zelo sem presenečen, da lahko Uber še vedno deluje v nekaterih evropskih mestih. Evropske zakonodaje preprosto ne jemljejo resno. Marko Guček, soustanovitelj nizkocenovnega ponudnika prevozov GoOpti. Foto: Predstavljajte si naslednje: po petkovi zabavi je čas za odhod domov, zato iz žepa potegnete pametni mobilnik in prek aplikacije prikličete najbližje prosto prevozno sredstvo, ki vas odpelje na želeni kraj. Gotovine je medtem v denarnici zmanjkalo, a nič zato, saj stroške prevoza plačate s kreditno kartico, ponavadi pa je cena še nižja od cene običajnih taksi storitev.

Bo Uber v Evropi obstal?

Opisano v ZDA in nekaterih evropskih mestih postaja vse pogostejše nadomestilo za klasične taksi prevoze, v Sloveniji pa za zdaj takih možnosti še nimamo. »Močno dvomim, da jih bomo tudi imeli ali da bodo v taki obliki v Evropi tudi obstale,« je jasen Marko Guček, soustanovitelj nizkocenovnega ponudnika prevozov GoOpti. Po njegovih besedah je največja težava v tem, da vozniki Lyfta in večina voznikov Uberja ne potrebujejo licence. »Zelo sem presenečen, da lahko Uber še vedno deluje v nekaterih evropskih mestih. Evropske zakonodaje preprosto ne jemljejo resno,« dodaja. A morebitna sprostitev pravil na tem področju GoOpti ne bo presenetila, saj, kot pravi Guček, tudi sami razvijajo podobno aplikacijo.

Enzo Metro: Konkurenca naj bo, ampak poštena

Tudi direktor ljubljanskega Metroja Enzo Metro se konkurence v obliki uberjev ne boji. Pravi, da živimo v svobodni državi, kjer se ima vsak pravico ukvarjati s ponujanjem prevozov, če je le vse po zakonu. »Zato se ne hodi na ulice,« se je Metro obregnil ob nedavne množične proteste taksistov zaradi domnevne nelojalne konkurence, ki jo pomeni Uber. Po njegovih besedah se bodo tudi taksi službe morale prilagoditi tehnološkim usmeritvam, kar bo trajalo še vsaj deset let. Pri Metroju so sicer že predstavili lastno aplikacijo za pametne telefone, prek katere lahko stranke brez klicnega centra naročijo taksi, jeseni jo bodo tudi začeli pospešeno oglaševati.

Start-upi, ki so v ozadju aplikacij, zbirajo stotine milijonov

Uporabniki in vlagatelji pa so medtem nad aplikacijami, ki poenostavljajo prevoz, navdušeni. Uber je tako pred kratkim prejel 1,5 milijarde vložka in je trenutno vreden kar 18,2 milijarde dolarjev. Na voljo je milijonom uporabnikom iz 40 držav po svetu, načrtujejo dodatne zaposlitve in širitve.

Tudi konkurenčni Lyft je dobil denarno injekcijo, aprila so ga vlagatelji podprli z 250 milijoni dolarjev. Drugače od Uberja je plačilo voznikom pri Lyftu sicer »neobvezno«. Kalifornijski start- up, ki je v ozadju razvoja aplikacije, trdi, da so njihove storitve za 30 odstotkov cenejše od klasičnih taksijev. Aplikacija je trenutno na voljo zgolj Američanom, a se razvoja podobnih rešitev lotevajo tudi evropski start-upi.

Eden takih je francoski BlaBlaCar, ki je pred dnevi prejel vložek v vrednosti sto milijonov dolarjev. Njihova aplikacija v nasprotju z Uberjem in Lyftom ni namenjena rednim voznikom. Gre namreč za platformo, kjer na eni strani nekdo ponuja prevoz - ponavadi iz mesta v mesto -,

drugi pa ga iščejo. Dobička za voznike ni, gre zgolj za deljenje stroškov - kot da bi svoje prijatelje prosil, naj prispevajo za gorivo. Slovenskim uporabnikom je verjetno bolj znana spletna stran prevozi.org, ki deluje podobno. A drugače od omenjene spletne strani, ki je brezplačna, BlaBlaCar v povprečju zaračuna desetodstotno provizijo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
IKT
Digitalna dostopnost bo sredi leta 2025 postala zakonska obveza – kaj to pomeni za podjetja?
IKT
DIGITALNA DOSTOPNOST
IKTRedakcija IKT Digitalna dostopnost bo sredi leta 2025 postala zakonska obveza – kaj to pomeni za podjetja?

Več o tem boste izvedeli na brezplačnem izobraževanju, ki ga organizira Zavod za digitalno dostopnost A11Y.si.

FINANCE
Avto
Električna (moto)mobilnost pri BMW ima nov, a drag obraz
Avto
AvtoJure Šujica Električna (moto)mobilnost pri BMW ima nov, a drag obraz

V osnovni izvedbi ga bo mogoče voziti že z izpitom za avtomobil, vendar pa bi visoka cena lahko prinesla nizke prodajne številke.

FINANCE
IKT
Kako je videti virtualni pomočnik za podjetniška okolja
IKT
ADD KONFERENCA
IKTPodpornik projekta Kako je videti virtualni pomočnik za podjetniška okolja

To boste lahko izvedeli na letni konferenci podjetja ADD, na kateri bodo govorili tudi o novi regulativi, ki bo krojila nadaljnji razvoj, ter o podatkih in umetni inteligenci.

FINANCE
IKT
Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji
IKT
ZASEBNA 5G OMREŽJA
IKTPodpornik projekta Slovenski Kontron lansiral zasebno mobilno omrežje 5G v nemški proizvodnji

Gre za naložbo v robustno omrežno infrastrukturo, ki je pripravljena na prihodnost in podpira trenutne in prihodnje potrebe po brezžični povezljivosti v proizvodnji in skladišču