Pomanjkanje denarja za tekoče vzdrževanje slovenskih cest je bilo zadnje tedne v ospredju pogovorov strokovne javnosti, posledično tudi nemalo voznikov, ki se vsak dan spopadajo z močno načetimi cestišči.
Vsaj do oktobra pa je del težav rešenih, saj sta ministrstvo za infrastrukturo in prostor ter finančno ministrstvo dosegla dogovor o prerazporeditvi sredstev od porabe letnih dajatev za uporabo vozil. S tem so po besedah infrastrukturnega ministra Omerzela sredstva za vzdrževanje cest zagotovljena do oktobra, začeli bodo tudi s pripravo rešitev za manjkajoča sredstva Direkcije RS za ceste (DRSC).
Od letnih dajatev za uporabo vozil za leti 2013 in 2014 naj bi po napovedih finančnega ministrstva infrastrukturno ministrstvo do konca leta prejelo 16 milijonov evrov. Za podpis koncesijskih pogodb za redno vzdrževanje namreč potrebujejo osem milijonov evrov za avgust in devet milijonov evrov za september.
Nedorečen ostaja del, ki se tiče Darsa
Še vedno pa ni jasno, kje bo MZIP dobilo preostalih 24 milijonov evrov. Minister Samo Omerzel pri tem še vedno računa na Dars. Drugi del rešitve namreč predivideva, da bi sredstva dobili od nadomestila nadomestila za uporabo stavbnih zemljišč. Gre za nadomestila, ki jih Dars plačuje za zemljišča, po katerih tečejo avtoceste, sredstva pa so sicer namenjena za razvoj avtocest. Država namreč ta sredstva vrača Darsu prek priprave državnih prostorskih načrtov in nakupov zemljišč.
Omerzel želel spremeniti zakon o Darsu
Omerzel je že v sredini junija predlagal, da bi 48 milijonov sredstev za vzdrževanje državnih cest zagotovili v okviru sprememb zakona o Darsu, vendar pa so na Darsu temu nasprotovali.
Na MZIP so tedaj v osnutku zakona predvideli podvojitev nadomestila, ki bi ga moral plačati Dars. Če bi bil predlog, s katerim se ni strinjal niti minister Uroš Čufer, sprejet, bi moral Dars letos namesto 24,2 milijona evrov plačati 48,4 milijona evrov. Več o tem v članku Vlada krpa luknje: Denar za državne ceste bi vzela Darsu.