Avto

Nikar utrujeni ali zaspani za volan!

Vozniki naj za volan nikar ne sedajo utrujeni ali zaspani, zaradi slednje se namreč zgodi več kot desetina prometnih nesreč

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.07.2014 14:46
Čas branja: 2 min

Smo v poletnih mesecih, ko je zaradi gostote prometa in utrujenosti po večmesečnem delu tveganje za nesrečo, ki je posledica zaspanosti, večja. Da bi na zaslužen dopust prispeli varno, morajo tako vozniki na pot spočiti. Če začutijo utrujenost ali zaspanost, pa naj nemudoma poiščejo prostor za počitek. Zaradi zaspanosti se namreč zgodi več kot desetina prometnih nesreč, ocenjujejo na Agenciji RS za varnost prometa, ki se je zaradi tega odločila za akcijo proti utrujenosti in zaspanosti za volanom.

zaspanost_za_volanom.20140708144546.jpg.s.600px.jpg

Še posebej nevarna je vožnja med drugo in šesto uro zjutraj

Andrej Justinek z AVP je opozoril, da se ljudje proti zaspanosti praktično ne moremo boriti, saj ji v končni fazi vsi podležemo. Tveganje za nesrečo pa je še za 4,5-krat večje, če denimo spimo manj kot pet ur na noč. Če te podatke apliciramo na zgodnjo jutranjo vožnjo in na vožnjo v popoldanski vročini, se to tveganje še poveča. Vožnja ponoči, zlasti med drugo in šesto uro zjutraj, je še posebej nevarna, zato Justinek svetuje, da se nočni vožnji izogibamo, če ni posebne nuje. Prav tako pa smo zaspani med 12. in 14. uro, zlasti po kosilu, četudi je polna sončna svetloba.

Če nameravamo voziti, je torej pred tem vedno treba dovolj spati, treba je načrtovati tudi postanke, denimo na vsaki dve uri. Če voznik začuti zaspanost, naj se ustavi in si odpočije takoj in naj ne predvideva, da bo morebiti zdržal še do naslednjega avtocestnega počivališča. Ne dotakne naj se alkohola ali jemlje zdravil, ob sebi pa naj ima sogovornika, je poudaril Justinek.

Ali prepoznate simptome zaspanosti?

Simptomi zaspanosti so zehanje, pekoče oči, mežikanje, dvojni vid in kinkanje. Takrat voznik na cesti izgubi pozornost in ne reagira, kot bi moral. Izgublja smer vožnje in pozablja, kakšno pot je prevozil v zadnjih kilometrih. Zgodi se tudi, da zaide na nasprotni pas ali pa v robnik, je povedal Justinek. Na nekaterih cestah je sicer zvočni trak, ki pa je po njegovih besedah lahko tudi nevarna potuha.

Po njegovih besedah so v tem pogledu zaradi življenjskega sloga med najbolj tveganimi kategorijami mladi vozniki, vozniki, ki delajo v izmenah, zdravniki, starši bolnih otrok, vozniki s kumulativnim spalnim primanjkljajem pa tudi vozniki s klinično ugotovljenimi motnjami spanja.

Obstajajo pa tudi skupne značilnosti nesreč, ki nastanejo zaradi zaspanosti. Takšne nesreče se ponavadi zgodijo v pozni noči ali zgodnjem jutru. Voznik je v vozilu sam, na cesti pa navadno ni sledi poskusa preprečitve nesreče oz. zaviranja.

Motnje spanja so nevarne

Tudi Lea Dolenc Grošelj z Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana je poudarila, da so motnje spanja za udeležence v prometu zelo nevarne. Problem vidi zlasti v tem, da ljudje dostikrat ne priznajo, da so zaspani. Posebej je opozorila na to, da je že več kot desetina poklicnih voznikov imela nesreče zaradi zaspanosti. Med tvegane skupine pa je poleg ljudi z motnjami spanja uvrstila tudi tiste s prekomerno telesno težo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Transport in logistika
Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Črna luknja železniških naložb: vlagamo veliko, kdaj pridejo učinki?

Bi lahko prenovo železnic načrtovali bolj racionalno? Cene gradbenih del vrtoglavo naraščajo, projekti se vlečejo več let in se dražijo, učinki na potovalne hitrosti pa so skromni. Zakaj?

FINANCE
Okolje & energija
To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024
Okolje & energija
Okolje & energijaNataša Koražija To so kandidati za energetske nagrade Financ 2024

Letošnje energetske nagrade Financ bomo podelili na konferenci Dnevi energetikov, ki bo 16. in 17. aprila.

FINANCE
Manager
S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti
Manager
ManagerBoštjan Usenik S presežnim denarjem od odpornosti do antifragilnosti

Vodilni vsakega slovenskega podjetja bi sami zase morali vedeti, zakaj poslujejo tako, kot poslujejo, a se hkrati vprašati, ali je to tudi najboljša pot za podjetje dolgoročno. In naj cilj ne bo zgolj vzdrževanje odpornosti, temveč pridobivanje dolgoročne antifragilnosti podjetja na globalni ravni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Manager
Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013
Manager
VARČEVANJE
ManagerJurij Šimac Slovenci in banke: lani najmanjša rast vlog gospodinjstev po letu 2013

Neto vplačila v vzajemne sklade pa so se glede na predlanskim povečala za 60 odstotkov.

FINANCE
Manager
Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Bežanje pred politično, okostenelo in oholo Ljubljano

Če centralna oblast tako rada para to, kar šiva, in če je hkrati ne tako zelo redko ohola, politična in okostenela, je logično, da lokalni živelj želi izvesti nekakšen mehak in demokratičen »državni udar« oziroma ustanoviti bolj agilne pokrajine.

FINANCE
IKT
ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo
IKT
Orodja za ESG-poročanje
IKTBarbara Pavlin ESG-poročanje bo velik izziv tudi za informacijsko tehnologijo 1

Trg IT-orodij za podporo trajnostnemu poročanju raste, glavni izziv je, kako poiskati vire potrebnih podatkov in kako jih čim bolje strukturirati.