Avto

Protihrupne ograje se delajo tudi z evropskimi sredstvi

Marsikateri voznik se zadnje mesece obregne ob postavljanje protihrupnih ograj ob slovenskih avtocestah, za katere bomo tudi s pomočjo evropskih sredstev namenili 11,5 milijona evrov. Kdo služi?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.07.2014 12:07
Čas branja: 2 min

Kdo konkretno služi s postavljanjem protihrupnih ograj ob avtocestah je vprašanje, ki se porodi marsikateremu vozniku in potniku na poti proti morju - trenutno je na udaru odsek med Brezovico in Vrhniko, kjer v poletnem času prihaja do upočasnjevanja prometa in tudi dolgih zastojev. "Protihrupne ograje so kar naenkrat glavna in neodložljiva prioriteta Darsa, nekajkrat večji trušč vlakov ob železniških progah pa doslej še nikogar ni zmotil," je ob tem pred dnevi razmišljal bralec Financ z vzdevkom vinopivec.

avtocesta-protihrupne47-be.1399485893.jpg.o.600px.jpg
Tudi tukaj na odseku avtoceste Brezovica-Vrhnika, kjer blizu avtoceste ni videti hiš, je predvidena protihrupna ograja. Foto: Aleš Beno

Na zastoj na odseku avtoceste Brezovica-Vrhnika, kjer marsikje blizu ni videti hiš, je najbrž naletel vsak, ki se je v zadnjih mesecih odpravil proti jugu države in zanjo ni izbral kake alternativne poti po magistralki. Za vas smo sicer na Financah že v maju poiskali odgovor, a ker gre - sploh v času dopustov - za aktualno temo, jo je vredno obuditi.

Investicija vredna 11,5 milijona evrov

Dars je dela za postavitev protihrupnih ograj, vseh bo 11 v skupni dolžini 7,6 kilometra, sicer začel že na začetku aprila. Vrednost investicije je 11,5 milijona evrov z DDV, sofinancira se z evropskimi sredstvi iz Kohezijskega sklada. Gradili bodo v štirih fazah, rok je konec oktobra 2015. Sprva dela potekajo zunaj avtoceste, nato bodo morali zapirati odstavni pas. Za gradnjo je bil na javnem razpisu izbran konzorcij družbe Rafael iz Sevnice ter SŽ ŽGP Ljubljana, projektno dokumentacijo za gradbeno dovoljenje so pripravili v družbah City Studio in Provia, zadnja tudi dokumentacijo za izvedbo del.

ac-avtocesta-kompolje-bg.1401955551.jpg.s.600px.jpg

Taki projekti v krizi, ko je proračun v globokem minusu, država pa se drago zadolžuje, so sicer vprašljivi, je v začetku maja v članku Projekta, brez katerih bi zlahka preživeli zapisala novinarka Financ Andreja Rednak.

Spodaj ponovno objavljamo odgovor odgovornih

Dars: Preverjeni so bili vsi objekti

Ne dvomimo, da je za tiste, ki živijo prav ob avtocesti, protihrupna ograja nuja. Za večino davkoplačevalcev in kupcev vinjet verjetno ne, sploh pa ne v krizi. Poleg tega, kot je razvidno iz gradiv Darsa, so ograje med drugim predvidene tudi tam, kjer je le po nekaj hiš ali pa je glavnina naselja precej oddaljena od avtoceste, celo tam, kjer sta ob avtocesti le lokalna cesta in hrib. Država najbrž ni tako bogata, da bi kar vsako hišo ščitila pred hrupom, še sploh, če je bila tam najprej avtocesta, šele nato hiša?

Na Darsu pravijo samo, da so bili v študiji obremenitve s hrupom »preverjeni prav vsi objekti«, ki so v vplivnem območju širjenja hrupa z avtoceste, tako da je jasna meja, kateri objekti imajo prekoračeno mejno raven hrupa. O prioritetah in zakaj je potrebna taka investicija prav zdaj, pa nič.

Projektant mora upoštevati študije hrupa

Andrej Cvar iz City Studia pa pravi, da so osnova za njihovo delo študije hrupa, ki so jih dobili z Darsa oziroma DRI in jih morajo upoštevati pri pripravi projekta. »Spreminjati ne moremo ničesar. Mi pripravimo projekt za postavitev ograj in učinkovito zaščito pred hrupom, ni pa naša stvar niti ne bi mogli vplivati na to, ali je morda kje ograja odveč ali je morda predraga. Tudi nam se včasih zdi kaj čudno, naleteli smo že na absurde - pa ne pri tem projektu -, da je bil objekt, ki naj bi ga zaščitili, celo podrt.«

Načeloma velja, da se postavlja protihrupna zaščita tam, kjer je dopustna raven hrupa presežena in je tudi gosta poselitev. Glede na to in evropske predpise bi morali v Sloveniji pravzaprav postaviti še nekaj sto kilometrov protihrupnih ograj, vendar to seveda iz več razlogov ni mogoče, pravi Cvar.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

07.05.2014
10.11.2014
FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom 3

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 5

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?

FINANCE
Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani
Finance
POSLOVANJE BANK
Petra Sovdat Banke v prvih dveh mesecih 84,5 milijona evrov več čistega dobička kot lani 2

Letos še bolj dobičkonosne kot lani; masa posojil podjetij je spet upadla, depoziti spet zrasli

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?

FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež 4

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Redakcija Tovarna leta Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji