Mehika je trenutno El Dorado mednarodne avtomobilske industrije, saj koncerni tja usmerjajo vse več investicij. Tako naj bi bilo v letih 2013 in 2014 tja skupno za več kot sedem milijard evrov vlaganj, v avtomobilsko branžo pa številne upe polaga tudi država. Mehika je k sebi zvabila tudi Nemce, vabljivi se jim zdijo predvsem nizki stroški dela, dobra mreža dobaviteljev in številni sporazumi o prosti trgovini, piše Reuters.
Pred kratkim je tako svoje načrte za skupno tovarno s koncernom Renault Nissan v kraju Aguascalientes razkril Daimler, svoj glas za Mehiko pa je javno oznanil tudi BMW. Münchenski koncern želi v kraju San Luis Potosi v osrednji Mehiki proizvajati do 150.000 avtomobilov letno. V tovarno bodo vložili skoraj 750 milijonov evrov.
Veliko razlogov, zakaj je Mehika priljubljena med proizvajalci
"Mehika je na področju avtomobilske industrije v zadnjih desetletjih dosegla precejšnji napredek, ki jih s svojo zadnjo investicijo prepoznava tudi BMW," je tako ob napovedi investicije poudaril mehiški gospodarski minister Ildefonso Guajardo. Predsednik Enrique Pena Nieto pa je izpostavil, da se je BMW odločil za Mehiko po analizi številnih potencialnih lokacij po vsem svetu.
V BMW so pojasnili, da so se za San Luis Potosi odločili iz več razlogov. "Usmeritev izobraževanja je dobra, mesto ima dobro infrastrukturo in veliko mrežo dobaviteljev," je o kraju povedal vodja proizvodnje v BMW Harald Krüger. Kot je še dodal, se regiji obeta visoka rast, BMW pa ima strategijo, v okviru katere proizvodnja sledi trgom.
Tovarna BMW v Mehiki pomeni, da bodo odslej v tej državi proizvajali prav vsi veliki nemški avtomobilski koncerni. Volkswagen je v državi prisoten že več desetletij, od leta 2016 pa bo tam stala tudi tovarna njegove hčerinske firme Audi. Mehika pa ni privlačna le za nemške proizvajalce. Tam so prisotni tudi drugi veliki koncerni, kot so Nissan, Genera Motors, Chrysler, Ford, Honda in Toyota.
Prostotrgovinski sporazumi s 40 državami
Avtomobilski koncerni pri Mehiki cenijo predvsem bližino pomembnega ameriškega trga, široko mrežo dobaviteljev in razmeroma nizke stroške dela. Zaradi lege Mehike v prostoru prisotnosti dolarja so manjša valutna tveganja, država pa ima sklenjene prostotrgovinske sporazume s 40 državami, kar podjetjem omogoča zelo ugoden izvoz na številne trge.
Avtomobilski sektor zaposluje 600 tisoč ljudi
Na drugi strani je za Mehiko avtomobilska industrija velikega pomena. Sektor zaposluje skoraj 600.000 ljudi, med letoma 2007 in 2012 pa se je število zaposlenih v tej branži zvišalo za 13 odstotkov. Država je glede na število proizvedenih avtomobilov osma najpomembnejša na svetu, že leta 2018 pa bi lahko iz tretjega mesta med največjimi izvozniki avtomobilov izpodrinila Nemčijo.
V minulem letu je bilo v Mehiki proizvedenih 2,9 milijona avtomobilov, avtomobilska industrija pa je k bruto domačemu proizvodu (BDP) prispevala štiri odstotke. Leta 2018 naj bi se ta delež povečal na osem odstotkov, s čimer bi se izenačil s prispevkom naftne industrije.