Pri Volkswagnu že nestrpno pričakujejo prihod paradnega konja, osme genercije passata, ki naj bi imel ambiciozno nalogo - kosal naj bi se s prestižnimi tekmeci, kot so BMW serije 3, Mercedes razred C in Lexus IS. Novinec se bo na ogled postavil jeseni na pariškem avtosalonu, pri Volkswagnu pa so tudi uradno razkrili njegovo zunanjo podobo.
Passat VIII ima bolj mehkejše linije, od predhodnika je krajši za dva milimetra, za 14 mm nižji in za 12 mm širši. Zasnovan je na podaljšani koncernski MQB platformi, ki je prinesla skoraj stokilogramski prihranek pri teži. Karoserija je prvič delno izdelana tudi iz aluminija, zato je lažja kot pri predhodniku, kljub temu pa so inženirji izboljšali njeno čvrstost za dva tisoč Nm na 25 tisoč pri variantu.
Na prednjem delu novinca je zdaj nova identiteta znamke s kromirano masko treh vzporednih linij, žarometa sta pomaknjena bolj nazaj, na zadku sta v odbijač umeščena dva zaključka izpušnega sistema. V notranjosti so se osredotočili na nove tehnologije in udobje, namesto klasičnih merilnikov je tam opcijsko 12,3-palčni zaslon, serijski pa bo sredinski 6,5-palčni barvni zaslon. Potniški prostor na račun krajšega sprednjega in zadnjega previsa nudi več prostora, predvsem za glave, saj je sedalni del nameščen nekoliko nižje. Več prostora je tudi v prtljažniku, v limuzini je zrasel za 21 litrov na 586 litrov, v karavanu pa za 47 litrov na 650 litrov.
Kaj smo že zapisali o passatovih motorjih in novih tehologijah
O motorjih: Novi passat bo na tem področju ponudil kar veliko sprememb, med njimi tudi nov ''super'' dizel 2.0 TDI biturbo. Z dna ponudbe se bo 1,6 litrski TDI končno rešil podhranjenosti 77 kilovatov, z močjo 88 kilovatov (120 konjskih moči) se bo približal tekmecem iz Francije, Japonske, Italije,... V različici bluemotion bo v ozračje izpustil le 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, kar je enako tovarniški porabi 3,6 litra na sto kilometrov. Naslednji stopnji v podnubi bosta predstavljala dvolitrska TDI s 110 in 140 kilovati, povsem na vrhu pa bo 2.0 TDI biturbo z dvema turbo polnilnikoma, 500 nevtonmetri največjega navora, močjo 176 kilovatov (240 konjskih moči in porabo dobrih pet litrov na sto kilometrov. Bencinske vrste bodo zastopali 1.4 TSI s 92, 1.8 TSI s 132 in 2.0 TSI s 206 kilovati. Prihodnje leto pa bo na voljo še bencinski plug-in hybrid z 1,4 litrski motorjem TSI s 115 kilovati in eletričnim s 109 kilovati (moč sistema bo 155 kilovatov) ter dosegom 50 kilometrov zgolj s pomočjo električne energije.
O tehnologiji: Passata sestavlja nova in že znana tehnika, k zadnji sodi 12,3 palčni interaktivna armaturna plošča oziroma digitalni zaslon ločljivosti 1.440 x 540 znan iz audija TT, ki je v celoti prilagodljiv. Merilniki bodo v passatu sicer drugačni kot v audiju TT, vse ostalo pa je na predstavitvi delovalo zelo podobno. Zaslon boste lahko prilagajalo po svojih željah. Osrednji del bosta v osnovni nastavitvi napolnila digitalna merilnika hitrosti in vrtljajev, ko boste vklopili karto navigacijskega sistema, potovalnega računalnika in drugih funkcij, pa se bosta umaknila v kot zaslona.
Foto: Volkswagen, Netcarshow