Avto

Intervju: pri dostavnikih ni šale s ceno in potrebami kupcev

Šef programa renault trafic Philippe Divine o ozadju dostavnih renaultov, sodelovanju z Mercedes-Benzom, Nissanom in priložnostih ruskega trga

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.07.2014 07:28
Čas branja: 7 min

Posel z dostavniki v Evropi zaznamujejo nizke cene vozil, znotraj njih pa proizvajalci skušajo vpeljati karseda veliko dostopnih, a učinkovitih izboljšav. Kako je ob razvoju novega trafica razmišljal Renault, vodilni proizvajalec dostavnikov v Evropi, smo se v Kopenhagnu pogovarjali s Philippom Divinom, direktorjem programa trafic.

P7010019-2-.1404219275.JPG.o.600px.jpg
"Tudi dostavnik mora biti privlačno oblikovan, a vseeno moramo biti v tem razredu razumni in praktični. Najpomembnejše lastnosti so prostornost, nosilnost, nizka cena in stroški vzdrževanja," pravi direktor programa trafic v Renaultu Philippe Divine.

Pri dostavnikih ste navzgor močno omejeni s ceno, kako to vpliva na razvoj, dodatno opremo,...?

Pri traficu smo denimo skušali zadržati karseda veliko lastnosti, ki so kupcem ugajale, čeprav je bil pretekli model v osnovi star že 12 let. Drsnih in zadnjih vrat denimo nismo spreminjali, tovorni del pa le malenkostno. Bolj globoko smo posegli v tehniko, pa še to smo si sposodili pri drugih modelih v hiši in jo prilagodili za pogon dostavnika. Predvsem pa smo pri razvoju pazili, da kupcu že v osnovi ponudimo tisto, kar resnično potrebuje in to zmoremo narediti in ponuditi za ugodno ceno. Za dodatke, ki si jih želi, a jih ne potrebuje nujno, bo moral doplačati.

Z Mercedes-Benzom imate vse tesnejšo zvezo, ali to pomeni tudi več skupnih rešitev pri traficu in novem vitu?

Renaultu smo za vita posodili 1,6 litrski turbodizel, drugih rešitev pa ne, saj so avto zasnovali sami. Tudi v prihodnje ostaja odprto vprašanje ali sta lahko trafic in vito v osnovi enaka avta. Gre za razliko v filozofiji obeh modelov, trafic je v osnovi zasnovan kot furgon, tovorna različila pomeni 80 odstotkov prodaje trafica. Vito pa več kot polovico kupcev najde v potniški različici, zato je tudi drugače zasnovan.

Bo novi trafic prav tako večinoma nagovarjal kupce tovornih vozil?

V osnovi ja, vsekakor pa bomo skušali odrezati večji delež trga potniških dostavnikov, kombijev torej. Zato naš partner firestone pripravlja pnevmatsko vzmetenje namenjeno furgonu in kombiju s katerim bo moč prilagajati višino zadnjega dela in čvrstost vzmetenja. S to rešitvijo bomo pri kombiju lahko ponudili več udobja, predvsem pa prilagajanje glede na število potnikov.

Kje je razlog, da na trgu ni kangooja, trafica s štirikolesnim pogonom?

Gre za vprašanje stroškov in obsega prodaje, račun se kot kaže ne bi izšel, zato tovrstne predelave prepuščamo podjetjem ki se ukvarjajo z nadgradnjo. Za masterja denimo lahko pri avstrijskem podjetju Oberaigner dobite štirikokolesni pogon kot nadgradnjo.

Imate nov in učinkovit 1,6 litrski turbodizel, a ste ga vgradili le v trafica, kaj pa master?

Gre za stroške, v prenovljen model se nam ni splačala prilagoditev za vgradnjo novega motorja, zato smo ostali pri 2,3 litrskem.

P7010017-2-.1404278441.JPG.o.600px.jpg
"Prednji del ima pri dostavnikih več funkcij. Pri novem traficu je zajetnejši zaradi bolj privlačne oblike in varnostnih izboljšav. Žarometi so del oblike, tako velike seveda niso zaradi svetilnosti. Za nove motorje pa smo potrebovali več prostora. Res je, manjši so, a imajo več pomožnih sistemov, zato sodoben 1,6 litrski turbodizel zavzame več prostora kot star 1,9 litrski," pojasnjuje Philippe Divine.

Le polovico prirastka mer trafica gre na račun tovornega dela, preostanek je vzel prednji del. Gre le za obliko ali kaj drugega?

Oblika je pomembna, a vseeno moramo biti v tem razredu razumni in praktični. Prirastek mer je poleg oblike zahtevala tudi varnostna zgradba ter novi motorji. Ti, kljub manjši prostornini, zavzamejo več prostora kot prejšnji 1,9 litrski, saj imajo več pomožnih sistemov, od večjega turbo polnilnika, katalizatorja,...

Zakaj imate v ponudbi dva motorja s skoraj enako močjo dCi115 in dCi 120?

Motor dCi115 je bolj preprost, opremljen je z enim turbo polnilnikom in je namenjen predvsem dostavni različici. Močnejši dCi 120 je sicer močnejši le za štiri kilovate, a ima zaradi tehnologije twin turbo za 20 nevtonmetrov višji in bolje razporejen navor po širšem območju vrtljajev. Motor dCi120 je ob tem opremljem s sistemom start&stop in povezan z menjalnikom z daljšimi prestavnimi razmerji, zato je primernejši za potniško različico. Ob nižji porabi 5,9 litra (šest decilitra manj kot šibkejši) ponuja enake zmogljivosti, v osnovi pa je za tisoč evrov dražji, a ne povsod. V nekaterih državah, denimo v Franciji, bo zaradi nižje obdavčitve vezane na izpuste CO2 sicer cenejši od šibkejšega. Z omenjenima motorjema torej zadostimo zahtevam različnim kupcem in se hkrati prilagajamo tudi različnim obdavčitvam v evropskim državam.

Bo sestrski Nissan na trg pripeljal primastar na osnovi trafica ali lasten model NV200, kaj je bolj smiselno?

V tem trenutku še ni odločeno, možna pa je tako ena kot druga možnost. Če na trg pripeljejo model NV200, bo to razmeroma drago in nepraktično zaradi carin, stroškov poti in dolgih dobavnih rokov. Primastar na osnovi novega trafica pa prinaša druge ovire. Da bi nissanov model ločili od trafica, bi ga morali spremeniti, vložiti v oblikovne spremembe. Vprašanje pa je, če cene v tem razredu prenesejo dodatna vlaganja. Več bo znano leta 2016.

Dostavni Renaulti in AvtoVaz?

Ruski trg poznam najbolje. Vem pa, da se je AvtoVaz v preteklosti posvečal osebnim, Gaz pa dostavnim avtom. Gaz je še danes močan igralec na trgu, ker ima zelo nizke cene. Za trafica najbrž je možnost, v primeru da vstopimo na trg, pa bi ga bilo smiselno izdelovati v Rusiji, saj je to precej ceneje kot izvoz. A postavljati novo proizvodno linijo za dostavnike je tudi precej drago, zanje namreč potrebujemo precej več prostora, denimo večji livarno, lakirnico, montažnico, kot za osebne avte že zaradi njihovih mer. To stane, izplen pa je v tem razredu razmeroma skromen, cene so nizke,... Zato smo previdni pri številu tovarn za dostavnike.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

03.07.2014
03.07.2014
FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Renault obrača trend: večja prostornina, manjša poraba
Avto
AvtoBoštjan Paušer Renault obrača trend: večja prostornina, manjša poraba 3

Za volanom dostavnih renaultov: master je dobil nove motorje, kamero za vzvratno vožnjo, nameščeno na strehi, nov menjalnik, več predalov in še marsikaj; trafic pa se je skoraj poslovil od 1,6-litrskega dizla, glavnino ponudbe pomeni dvolitrski stroj

IZVOZNIKI
Novice
(Intervju) Podpredsednik Avtovaza: Slovenski dobavitelji lahko še okrepijo sodelovanje z nami
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj (Intervju) Podpredsednik Avtovaza: Slovenski dobavitelji lahko še okrepijo sodelovanje z nami

Edvard Karlovič Vaino, podpredsednik Avtovaza in sopredsednik rusko-slovenskega poslovnega sveta o tem, kako bi okrepili gospodarsko sodelovanje