Avto

Polkaravan, ki pozornosti ne pritegne zgolj s prostorom

Škoda je lani z rapidom dopolnila modelsko paleto med fabio in octavio, letošnji kompaktni rapid spaceback pa ob uporabnejšem prostoru in razumni ceni poskrbi tudi za številne radovedne poglede

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.06.2014 22:30
Čas branja: 3 min

IMG_3415.20140630190824.jpg.n.600px.jpg

Levstikov Martin Krpan je imel za tovorjenje angleške soli na voljo zgolj svojo kobilico, a ker je bil pravljično močan, mu tudi to ni predstavljalo večjih težav. Običajnim ljudem so življenje stoletja lajšali konji in kočije, te so vmes zamenjali avtomobili, želja po prostoru in prevozu tovora pa je seveda ostala. Tako ne čudi vse večja priljubljenost karavanov, a ti so marsikomu preveliki, morda cenovno nedostopni ali pa mu oblikovno preprosto niso všeč. Kaj zdaj? Škoda kupcem ponuja rapida spaceback, ki ni karavan, vendar ob tem ponuja precej uporabnega prostora - polkaravan torej.

IMG_3406.20140630192733.jpg.n.600px.jpg

Čehi nas zadnja leta navdušujejo s svojimi modeli, ob katerih se konkurenca poti, nanje pa nekoliko ljubosumno gledajo tudi druga podjetja v koncernu Volkswagen. Čeprav Škoda kupcem ponuja manj prestiža, slabše materiale in manj drzno obliko kot drugi (volja lastnika), si domala vedno prisluži aplavz, njihove pametne rešitve pa navdušijo ter pritegnejo pozornost. Tako je tudi z rapidom spaceback, ki lahko dodatne poglede nase vleče tudi zaradi posebnega paketa Style.

IMG_2773.20140630192940.jpg.s.600px.jpg

Rapid se je ob koncu leta 2012 vrinil med fabio in prihajajočo novo octavio, ob petih vratih pa je ponujal klasično limuzinsko obliko - kot superb, le da se prtljažna vrata niso deljeno odpirala. Pri nas so ga zaradi preverjene tehnike, dobre kvalitete in razumne cene za svojega vzeli nekateri taksisti, mlajši aktivni pari in družine z omejenim proračunom pa nanj niso mogli računati. Prtljažnik ima namreč kljub razkošnim 550 litrom zaradi svoje oblike določene omejitve, zunanja oblika pa toliko ne gane.

IMG_3373.20140630183710.jpg.o.600px.jpg

Kdor se vmes ni zatekel h konkurenci, je prišel na svoj račun, saj rapid spaceback preprosto odpihne še zadnje pomisleke. Sploh tak, kot je bil testni, za katerim so se ozirale glave in se tudi nekoliko v nejeveri spraševale, ali je to res Škoda in ne Audi A3 sportback. Ne pretiravamo, Škodini oblikovalci so res temeljito opravili svoje delo.

IMG_2741.20140630193959.jpg.c.600px.jpg

Športno-elegantni oziroma prefinjen videz takšnemu rapidu poudari tudi tisoč evrov vreden paket Style. Ta poleg spojlerja na zaključku strehe vključuje 17-palčna aluminijasta platišča črne barve in črni vzvratni ogledali, zatemnjena zadnja stekla in tisto najbolj opazno - od vetrobranskega stekla prek zatemnjene panoramske strehe podaljšano in prav tako zatemnjeno zadnje steklo, ki sega globoko v prtljažna vrata in je postavljeno 10 centimetrov nižje kot sicer.

IMG_2856.20140630193218.jpg.s.600px.jpg

Rapid spaceback kljub vsemu ni petvratna kombilimuzina niti karavan. S 430 centimetri je od običajnega rapida krajši za 18 centimetrov, vendar ponuja enako medosno razdaljo (dobrih 260 cm), v širino pa meri 171 cm. To je dovolj, da se potniki zadaj ne počutijo utesnjeno, saj avto prinaša za ta razred rekorden prostor za kolena in glavo - tam ga je celo rahlo več, kot v limuzinskem rapidu.

IMG_2720.20140630185858.jpg.o.600px.jpg

Drugače je pri prtljažniku, saj spaceback ponuja 415 litrov, oziroma 135 manj od limuzine (in 35 več kot VW golf), vendar pa je ta bolj uporaben, odprtina široka, ob tem so stranice tudi bolj pravokotne. S podrto zadnjo klopjo se prostor poveča na 1.380 litrov, vendar dno ni ravno, nakladalni rob pa tudi ni tako nizek, kot pri enoprostorcih.

IMG_3433.20140630184314.jpg.n.600px.jpg

V notranjosti je rapid spaceback skorajda do pike enak običajnemu. Materiali so kakovostni in trpežni, na otip manj imenitni kot pri volkswagnih, črnino pa lahko razbijejo razni dekorativni elementi. Testnega rapida je popestril paket Dynamic za 225 evrov, ki prinaša športna prednja sedeža in športne stopalke ter ergonomski trikraki volanski obroč.

IMG_2719.20140630193403.jpg.s.600px.jpg

Kvaliteta materialov je dovolj dobra, čeprav prevladuje na otip trda plastika z različnimi vzorci. Ergonomija je zgledna in deležna pohval, na voljo je tudi veliko odlagalnih površin za plastenke in drobnarije. Za doplačilo so na voljo tudi ksenonski žarometi in učinkovita dodatna osvetlitev v ostrih ovinkih.

IMG_2722.20140630193559.jpg.o.600px.jpg

Pod motornim pokrovom 1.170 kilogramov težke Škode se je vrtel 1,2-litrski turbobencinar s 77 kilovati (105 KM). Dovolj za lagodno in nezahtevno vožnjo, do stotice sicer pospeši v 10,7 sekunde, najvišja hitrost znaša 193 km/h, zaradi šeststopenjskega menjalnika in krajših prestavnih razmerij pa se je moč zapeljati tudi bolj športno. Glede na način vožnje precej niha poraba goriva, saj lahko na sto prevoženih kilometrov "pokurite" sprejemljivih 5,8 litra, dinamična vožnja pa porabo dvigne proti devetim litrom.

IMG_3387.20140630183738.jpg.s.600px.jpg

Rapid spaceback ponuja precej elementov pasivne varnosti, zračnih vreč je serijsko šest, serijski je tudi ESP, tu so še samodejna klimatska naprava, parkirna tipala, tempomat, radio in USB, sistem prostoročnega telefoniranja,... Napredni varnostni dodatki za aktivno varnost so rezervirani za volkswagne, vseeno pa Čehi ponujajo sodobno tehniko (motor, elektromehanski volanski mehanizem in čvrsto podvozje, slednje je nekoliko trdo in manj udobno kot pri francoskih in korejskih tekmecih) za razumen denar.

IMG_2730.20140630194240.jpg.o.600px.jpg

Od Nemcev pa so se Čehi nalezli cenovne politike in načina, kako iz kupca na račun številnih mamljivih dodatkov potegniti kar največ. Dokaz za to ponuja pogled na cenik, saj osnovni rapid 1.2 active stane 11 tisočakov, 105-konjski TSI active skoraj 13 tisočakov, 1.2 TSI elegance 16 tisočakov, testni pa je stal 17.600 evrov. Dostopnost rapida pri tem olajšata ugodno financiranje in šestletno jamstvo.

IMG_2837.20140630184024.jpg.s.600px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.