na dan ob poletnem dopustu znaša najcenejši najem družinskega enoprostorca - pri podjetju Sixt. Omejitev je dva tisoč prevoženih kilometrov.
3.200 evrov
je najdražji mesečni najem enoprostorca, za to ceno ga ponuja izposojevalnica Thrifty.
468 evrov
je najcenejši 31-dnevni najem avta v poletnem času, za to ceno dobite avto velikosti renaulta twinga.
24 evrov
boste pri 31-dnevnem najemu pri Avantcarju doplačali za dodatnega voznika, Sixt ga bo zaračunal 136 evrov.
206 evrov
boste pri Avantcarju pri 31-dnevnem najemu doplačali za povrnitev presežka, odkup stroška odbitne franšize v primeru nesreče.
Sodelavki Nataši smo pomagali rešiti zagato. V družini imajo le majhen avto za med letom, za poletni dopust pa potrebuje večjega družinskega. Lastništvo se ji ne splača, preostane ji najem. Raziskovanje smo začeli pri najemu prek tri tisočake na mesec in končali pri 750 evrih.
Da se Slovenci počasi otresamo potrebe po lastništvu avtomobila, kažejo podatki o voznem parku, ki se je lani prvič po dolgih letih skrčil. Podatek, da imamo še vedno v lasti 1,1 milijona vozil, pa priča, da smo s 550 vozili na tisoč prebivalcev visoko nad evropskim povprečjem. Miselnost, da je avtomobil bolj smiselno najeti, ko ga potrebujemo, kot pa ga imeti v lasti ves čas, počasi prodira v naše glave, poročajo izposojevalnice avtomobilov, ki te oddajajo tudi za dlje časa.
Nataša bo drugi avto najela, ker je to ceneje
Nataša je že eden od takšnih ljudi, ki si je izračunala, da lahko njena družina med letom shaja le z enim manjšim avtomobilom, zato je pred leti drugi avto v družini prodala, saj se ji lastništvo ni splačalo. Po naših izračunih bi jo nova opel zafira tourer 2.0 CDTI pri petletnem lastništvu stala 3.900 evrov na leto, zato se ji precej bolj splača najem takrat, ko takšen avto potrebuje. Izbrala si je termin med 10. julijem in 10. avgustom, ko se bo z družino odpravila na morje in še v nekatere druge kraje. Izbrani avto je srednje velik enoprostorec, volkswagen touran ali opel zafira tourer, začrtani znesek najema pa okoli tisoč evrov.
Prek spleta za najem od tisoč do 3.200 evrov
Naše iskanje se je začelo na spletu, na portalu [www.rentalcars.com] , ki je pri najemu tovrstnega vozila v Ljubljani dalo tri zadetke. Volkswagen touran, najet pri Sixtu, bi jo za 31 dni z vključenim osnovnim kasko zavarovanjem, dodatnim voznikom in neomejenimi kilometri, a brez vinjete, stal 1.037 evrov na mesec. Za dodatnega, torej tretjega voznika, bi morala doplačati 136 evrov, za navigacijo 74,4 evra, za vinjeto pa 36 evrov. Če bi se želela izogniti stroškom pri morebitni nesreči, bi lahko doplačala za povrnitev presežka, s tem se izogne plačilu odbitne franšize, ki stane 267 evrov. Podobno, a sedemsedežno opel zafiro po najnižji ceni ponuja ljubljanski Avantcar. Za 31-dnevni najem in osnovno kasko zavarovanje zahtevajo 1.145 evrov, povrnitev presežka je cenejša kot pri Sixtu in stane 206 evra, doplačilo za tretjega voznika pa le 24 evrov - petino zneska konkurenčne izposojevalnice in nekaj boljša zavarovalna kritja. Tretji ponudnik Thrifty pa bi ji mesečni najem zafire zaračunal prek 3.200 evrov.
Uradne strani izposojevalnic imajo višje cene
Nismo se ustavili pri prvih ponudbah, temveč smo cene preverili še na uradnih straneh izposojevalnic. Touran je neporedno pri Sixtu celo za 256 evrov dražji, bogatejši pa je le za vinjeto. Avantcar vam bo pri rezervaciji neposredno na njihovem portalu za najem zafire zaračunal 327 evrov višjo ceno. Razlike v cenah so zaradi skromnejših storitev, ki jih v ponudbo vključijo posredniki, kot je Rentalcars, cene pa se glede na izkoriščenost lahko dnevno spreminjajo, pravijo izposojevalci.
Izpogajali skoraj 300 evrov popusta, a dobili omejitve
Upajoč na boljšo ponudbo ob individualni obravnavi, smo na izposojevalnice poslali povpraševanje. V roku ene ure se je oglasil Sixt z močno znižano ceno na 750 do 960 evrov za 31-dnevni najem, cena pa je nihala glede na število prevoženih kilometrov. Pri najcenejši ponudbi za 750 evrov je omejitev dva tisoč kilometrov, za vsak dodaten kilometer pa bi plačali 28 centov. Iz Avantcarja pa so sporočili, da prvotno ceno za 31-dnevni najem lahko znižajo, a je končna številka odvisna od individualnega dogovora s stranko.
Iskali smo naprej, tokrat pri trgovcih avtomobilov, »car sharing« podjetju in na spletnem oglasniku prodaje vozil. Edino »car sharing« podjetje v Sloveniji Posodi mi avto je ugasnilo pred dvema letoma zaradi visokega dodatnega stroška zavarovanja avtov. Trgovci z avti se tovrstni izposoji po naši raziskavi otepajo, a ne vsi.
V najem tudi avti v lasti trgovcev
Direktor družbe Kreativni najemi Zdravko Poljaševič je zadržanost trgovcev pri tovrstnem najemu pojasnil z lastništvom vozil. »Avtomobili trgovcev so ponavadi v lasti lizinških hiš, zato jih ne smejo oddajati v podnajem. Če pa bi jih imeli v lasti, bi z njimi lahko delali posel, sicer so mrtev kapital,« pravi Poljaševič. Predlaga tudi, da bi država k dajanju avtov v najem s pavšalno obdavčitvijo lahko spodbudila tudi zasebnike. Sam ima na zalogi nekaj svojih rabljenih vozil, volva V70 in volkswagna passata, ki bi ustrezala Natašinim zahtevam, bi z vinjeto in osnovnim kasko kritjem oddal za 850 evrov na mesec, a le pod pogojem, da število prevoženih kilometrov ne preseže 2.500. Podobno razmišljajo pri trgovcu Avto Tim s Teharij, ki smo ga našli v spletnem oglasniku. Nekaj starejših vozil, katerih vrednost je že amortizirana, dajejo v krajši ali daljši najem, za ta namen je podjetje registrirano tudi za dejavnost izposoje, za vozila pa plačujejo dvojno kasko premijo. Za opla vectro letnik 2004 zahtevajo 600 evrov, za astro karavan letnik 2011 pa tisoč evrov na mesec. V ljubljanskem A-Cosmosu pa avte za daljši najem oddajo le v redkih primerih, za ceno pa se dogovorijo z vsako stranko posebej.