Oči obiskovalcev na lanskem tokijskem salonu so bile vidno uprte tudi v Toyotin koncept vozila na gorivne celice, ki delujejo na vodik. Japonci pa so zdaj razkrili zunanjo podobo modela FCV, ki je skoraj do potankosti enaka konceptu iz Tokia. Tega smo, prekritega s kamuflažnimi trakovi, novembra lani tudi preizkusili na toyotinem razvojnem poligonu Fujioka blizu Nagoje. Toyotina limuzina na vodik bo na evropski trg prišla prihodnje poletje, cena pa naj bi znašala okoli 50 tisoč evrov. Tehnični podatki za zdaj še niso znani, tudi ime še ni uradno potrjeno.
Toyota FCV bo sprva na voljo na Japonskem, z razvojem in uporabo vozil na vodikove gorivne celice pa se pri njih ukvarjajo že več kot dve desetletji, v pomoč so jim tudi njihove izkušnje s hibridi. V zadnjih letih so pri Toyoti sistem vidno izboljšali, še vedno pa je pred njimi veliko izzivov. Med njimi izstopata dostopnost napajalne infrastrukture in osveščenost kupcev, vseeno pa vodik velja za obetavno gorivo prihodnosti.
Pri Toyoti so glede tega izpostavili več dejavnikov. Med njimi so možnosti pridobivanja iz primarnih energetskih virov, enostavno shranjevanje in transportiranje, stisnjen vodik pa ima tudi višjo energijsko gostoto kot baterije. Tako ima model FCV podobne zmogljivosti in avtonomijo kot vozilo z bencinskim motorjem, tudi napolniti ga je moč v podobnem času. Ob tem vozilo na vodik v zrak oddaja zgolj vodno paro kot posledico reakcije med vodikom in kisikom, škodljivih izpustov tako ni.