Robustni motocikli enduro z oznako adventure so specialiteta nemškega BMW. V Münchnu se spoznajo tudi na potovalnike in športnike ter jih nadgradijo s kupom sodobne elektronike. Motocikel, ki združuje vse to, je F800GS adventure. Mali GS torej s srcem in tudi ceno originala R 1200 GS.
Res je, F800GS adventure stane 12.550 evrov. Opremljen s sistemoma ABS in ASC, prilagojenima enduro rabi, LED-lučmi, sredinskim stojalom, gretjem ročic, potovalnim računalnikom in dvema stranskima aluminijastima kovčkoma stane več kot 14.300 evrov, le nekaj sto evrov manj kot R 1200GS - motocikel, ki je postal sinonim odličnega in robustnega potovalnika. Pa zmore manjši, še precej sveži F800GS voziti vzporedno z večjim bratom, da si lahko privošči tako visoko ceno. Velikega brata v zadnji izdaji ne poznamo, se pa dobro spominjamo njegovih prejšnjih izdaj, vselej nas je navdušil z vodljivostjo, edinstveno mešanico robustnosti in športnega potenciala ter bokserskim strojem, ki je, povezan s kardanskim prenosom, prinašal tudi nekaj več robustnosti, kot bi si želeli.
Pridevnik majhen pri F800GS dobi nov pomen
Mali F800GS s klasičnim dvovaljnikom, verigo in manj samozavestno postavo se je leta 2009 zato znašel v njegovi senci. Skromnež pa je z elektroniko, ki nadzira pogon in vzmetenje, ter dodatki in nastavitvami paketa adventure, letos zaživel v novi luči. Z oblikovnimi potezami velikega GS, aluminijastimi kovčki odsekanih oblik na bokih in peščeno barvo je mali GS z višino sedeža kar od 860 do 890 milimetrov dokončno odgnal predznak mali. Ta je ostal le še pri stroju, pa še to le v teoriji, saj 798-kubični dvovaljnik s 63 kilovati (86 konjskimi močmi) diha s polnimi pljuči že v nizkih vrtljajih, še bolje se počuti v srednjih, odločnost na plinu nagradi z odličnim pospeševanjem, tudi če je polno naložen, in manj tresljaji v rokah. Ko pleza na visok sedež, vihti noge mimo kovčkov in išče tla pod nogami pred semaforjem, pa se tudi možak s 186 centimetri hitro znebi občutka, da gre za majhen motor.
Ljubljana-München brez polnjenja
Dodatek adventure F800GS precej vljuden enduro potovalnik spremeni v klenega popotnika, ki voznika pričaka s 24-litrsko posodo za gorivo, ki zmore brez polnjenja ob povprečni porabi 4,8 litra požreti tudi precej več kot 500 kilometrov asfalta in makadama, zaščitnim drogom motorja, zaščito rok, robustnejšimi stopalkami, ki se zlijejo s podplati terenskih škornjev, skoraj navpičnim vetrobranom, ki učinkovito usmerja zrak prek glave, ne pa vselej tudi mimo ramen bolj plečatega voznika, in elektroniko, ki zna prisluhniti terenu, z zamikom in z manj intervali na sekundo vklopiti sistem proti zdrsu koles pri zaviranju in pospeševanju. Ko z malim GS z dodatkom adventure in dolgim seznamom dodatne opreme poženeš po avtocesti, granitnih kockah ceste na Vršič in makadamskih poteh v okolici Save in se na vseh terenih počutiš enako varnega in sproščenega, veš, da je inženirjem v BMW duh velikega GS uspelo prenesti tudi v njegovega manjšega brata.
Foto: Miloš Milač