Avto

Mali GS je zapeljal iz sence vzornika

BMW je z vsem znanjem in dodatki opremil še mali enduro F800GS, ki se je v tej različici povsem znebil pridevnika mali. Resen motocikel tudi za zahtevne motoriste, z resno ceno prek 14 tisočakov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.06.2014 22:30
Dopolnjeno: 26.06.2014 08:23
Čas branja: 2 min

Robustni motocikli enduro z oznako adventure so specialiteta nemškega BMW. V Münchnu se spoznajo tudi na potovalnike in športnike ter jih nadgradijo s kupom sodobne elektronike. Motocikel, ki združuje vse to, je F800GS adventure. Mali GS torej s srcem in tudi ceno originala R 1200 GS.

BMW-F800GS-2-MM.1403721641.jpg.o.600px.jpg
Popotnik, ki v različici adventure rad požira avtocestne kilometre in se obenem dobro počuti tudi na makadamu.

BMW-F800GS-1-mm.1403721640.jpg.o.600px.jpg

Res je, F800GS adventure stane 12.550 evrov. Opremljen s sistemoma ABS in ASC, prilagojenima enduro rabi, LED-lučmi, sredinskim stojalom, gretjem ročic, potovalnim računalnikom in dvema stranskima aluminijastima kovčkoma stane več kot 14.300 evrov, le nekaj sto evrov manj kot R 1200GS - motocikel, ki je postal sinonim odličnega in robustnega potovalnika. Pa zmore manjši, še precej sveži F800GS voziti vzporedno z večjim bratom, da si lahko privošči tako visoko ceno. Velikega brata v zadnji izdaji ne poznamo, se pa dobro spominjamo njegovih prejšnjih izdaj, vselej nas je navdušil z vodljivostjo, edinstveno mešanico robustnosti in športnega potenciala ter bokserskim strojem, ki je, povezan s kardanskim prenosom, prinašal tudi nekaj več robustnosti, kot bi si želeli.

bmw-f800gs-3-MM.1403721643.jpg.o.600px.jpg
Kvadratni, robustni in zelo prostorni aluminijasti stranski kovčki s ceno 340 evrov za kos.

Pridevnik majhen pri F800GS dobi nov pomen

Mali F800GS s klasičnim dvovaljnikom, verigo in manj samozavestno postavo se je leta 2009 zato znašel v njegovi senci. Skromnež pa je z elektroniko, ki nadzira pogon in vzmetenje, ter dodatki in nastavitvami paketa adventure, letos zaživel v novi luči. Z oblikovnimi potezami velikega GS, aluminijastimi kovčki odsekanih oblik na bokih in peščeno barvo je mali GS z višino sedeža kar od 860 do 890 milimetrov dokončno odgnal predznak mali. Ta je ostal le še pri stroju, pa še to le v teoriji, saj 798-kubični dvovaljnik s 63 kilovati (86 konjskimi močmi) diha s polnimi pljuči že v nizkih vrtljajih, še bolje se počuti v srednjih, odločnost na plinu nagradi z odličnim pospeševanjem, tudi če je polno naložen, in manj tresljaji v rokah. Ko pleza na visok sedež, vihti noge mimo kovčkov in išče tla pod nogami pred semaforjem, pa se tudi možak s 186 centimetri hitro znebi občutka, da gre za majhen motor.

bmw-F800GS-4-mm.1403721642.jpg.o.600px.jpg
Pregledna in klasična zasnova merilnika hitrosti in vrtljajev ter velik informacijski zaslon na desni strani, ki razkriva podatke potovalnega računalnika. Oprema adventure prinaša skoraj navpičen vetrobran.

Ljubljana-München brez polnjenja

Dodatek adventure F800GS precej vljuden enduro potovalnik spremeni v klenega popotnika, ki voznika pričaka s 24-litrsko posodo za gorivo, ki zmore brez polnjenja ob povprečni porabi 4,8 litra požreti tudi precej več kot 500 kilometrov asfalta in makadama, zaščitnim drogom motorja, zaščito rok, robustnejšimi stopalkami, ki se zlijejo s podplati terenskih škornjev, skoraj navpičnim vetrobranom, ki učinkovito usmerja zrak prek glave, ne pa vselej tudi mimo ramen bolj plečatega voznika, in elektroniko, ki zna prisluhniti terenu, z zamikom in z manj intervali na sekundo vklopiti sistem proti zdrsu koles pri zaviranju in pospeševanju. Ko z malim GS z dodatkom adventure in dolgim seznamom dodatne opreme poženeš po avtocesti, granitnih kockah ceste na Vršič in makadamskih poteh v okolici Save in se na vseh terenih počutiš enako varnega in sproščenega, veš, da je inženirjem v BMW duh velikega GS uspelo prenesti tudi v njegovega manjšega brata.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge