»Kako gre, se lahko pelješ,« me je dan po prevzemu honde MSX 125 vprašal vodja prodaje motornih koles Honda Sergej Petkovšek. Motocikel je pač majhen, šibak, ima le 12-palčna kolesa. »Seveda in še pošteno uživam,« sem izstrelil. Mala honda je dobila smisel po nekaj kilometrih, čeprav nam ga v teoriji ni uspelo najti.
Saj mu ne zamerim, 7,5 kilovata v 125-kubičnem enovaljniku, 12-palčna kolesa in menda precej smešna pojava, ko sem prek sto kilogramov lastne teže spravil na Hondinega malčka, mu je najbrž porajalo dvome. Meni tudi, dokler nisem odprl plina in se zapodil med avtomobile. Takole, na prvo žogo, honda z dolgim in precej dolgočasnim imenom MSX 125 mini street eXtreme sicer poraja mešane občutke. Motocikel na prvi pogled deluje kot mini super moto, a je nasajen na le 12-palčnih kolesih in gnan s precej skromnim enovaljnikom, ki zmore le 7,5 kilovata. Stane 3.190 evrov, torej ni nizkocenovnik, ki bi ga odpeljal zaradi nizke cene in uporabljal le občasno, namesto mopeda.
Ni pravi, žepni tudi ne povsem
Resen motocikel prav tako ni, s 101,7 kilograma suhe teže pa tudi ni žepni motocikel, ki bi ga prijel pod roko, vrgel v prikolico ali dvignil na nosilce zadnjega dela avtodoma. Pa smo jih kar nekaj videli prav tam, na zadkih avtodomov nemških turistov. Ko smo se z njim odpeljali prvih deset kilometrov, kot za šalo premagovali mestno gnečo, zavili med zavoje, skočili v trgovino in se zapodili še v mesto, kjer kraljujejo kolesa in najlažji dvokolesniki. Duhovni naslednik Hondinega 50-kubičnega monkeyja, mopeda za vse priložnosti, starosti in milijone kupcev, ki z njim še vedno tlačijo asfalt in iglice v avtokampih, se je izkazal kot motocikel, ki ga kupiš in imaš do konca življenja.
Majhna so le kolesa, sedež je visok, položaj udoben
Tako smo kar sproti razbijali tabuje. Resda je majhen, a sedež z višino prek 75 centimetrov je dovolj visok, da se nanj spravi tudi višjerasel voznik. Ob tem ima nizko nameščene stopalke, toliko da z njimi z lahkoto podrsaš po tleh, za noge pa ostane udoben, ne preveč skrčen položaj. Majhna, 12-palčna kolesa ponujajo izjemno okretnost, ob tem pa mini honda dobro drži smer, brez nihanj tudi dlje časa ohranja polno hitrost, ki glede na smer vetra in upor voznika niha med 90 in 105 kilometri na uro. Tehnika na MSX 125 je odrasla, zavore dobro prijemljejo, vzmetenje prenese tudi večja bremena, motocikel pa se ne zvija tudi pri vragolijah. Pohvale tudi opremi, digitalni merilnik v digitalni obliki kaže hitrost, tekoči kristali v zgornjem delu rišejo vrtljaje, smerni kazalci pa igrajo tudi vlogo žarometov.
Potovanj med mesti se ne ustraši
Enovaljni motor se zavrti prek osem tisoč vrtljajev, a kmalu boste ugotovili, da se med štirimi in sedmimi tisočaki počuti in učinkuje najbolje. Moči v 125-kubičnem enovaljniku je sicer malo, le 7,5 kilovata. A njegova mirnost in odzivnost zadoščata tudi za izlete med mesti, ne le po njih. Stara cesta Kranj-Ljubljana vas ne bo spravila do živčnega zloma, saj je stroj tudi pri polni hitrosti dovolj tih in umirjen, tudi ob polnem plinu pa porabe ne boste spravili prek 2,5 litra na sto kilometrov. Vseeno se boste razveselili mesta, domače vasi ali naselja; motor pa pogosto vidimo tudi v kampih in morskih letoviščih.
Foto: Miloš Milač