Avto

Druga pomlad trga motociklov

Slovenci smo v prvih petih mesecih letos registrirali 25 odstotkov več motociklov kot v istem obdobju lani; odlično gredo v prodajo dostopne yamahe in honde, BMW kraljuje z dragim, a legendarnim popotnikom GS 1200

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.06.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Trg motociklov v Sloveniji je letos zrasel za 25 odstotkov, a ostaja daleč za rekordnim letom 2008. Kupci danes kupujejo bolj racionalno, pogosteje posegajo po dostopnih motociklih, pogosteje pa se odločajo tudi za dodatno opremo in varnostni sistem ABS.

O rasti trga avtomobilov in motociklov, vsaj realni, pri nas slišimo redko. Številke prvih registracij resda kažejo na večjo prodajo, a v ozadju ponavadi poteka igra z registracijami in prodajo na tuje trge. Prečiščene številke pa pokažejo na skromen, a še vedno dolgotrajen upad trga, ki sledi slabotni kupni moči Slovencev. Tako je pri avtomobilih, pri motociklih pa se, sodeč po uradnih številkah o registracijah novih motociklov in tudi mnenju poznavalcev panoge, trg dejansko postavlja nazaj na kolesa. V prvih petih mesecih letos smo Slovenci registrirali 804 motocikle, kar je 25 odstotkov več kot v istem obdobju lani. S 117-odstotno rastjo in 243 registriranimi motocikli je eksplodiral letošnji marec, april in junij sta prinesla skromnejše skoke.

Yamaha-MT-07-Action-2014-1.1403721324.jpg.o.600px.jpg
Yamaha MT-07 je odgovor na krizne čase. Za 5.555 evrov ponuja zmogljivosti resnega motocikla in še nezahtevnost, primerno za avtošole. Kupce prevzema vsem znamkam, tudi Yamahi v razredu velikih skuterjev.

BMW-R-1200-GS.1403721323.jpg.o.600px.jpg
BMW R 1200 GS je dolgoletna uspešnica. Kljub ceni od 15 tisočakov se uvršča na vrh prodaje motociklov v Sloveniji. Letos je našel že 55 kupcev, prehitela ga je le yamaha MT-07 s 77 prodanimi motocikli.

Je napihnjen tudi trg motociklov?

»Tudi pri motociklih se pojavljajo enodnevne registracije,« nas je opozoril poznavalec. Predstavniki največjih znamk Yamaha, Honda in BMW so zanikali, da bi si tako kupovali trg oziroma pridobivali dodatne točke in sredstva pri proizvajalcih. »Kar prodamo na druge trge, ne registriramo pri nas,« pravi Marko Tomše iz Delta Teama. »Tega ne počnemo, ker nimamo dovolj vozil za prodajo, kaj šele da bi opravljali dnevne registracije. Nekaj deset motorjev na leto sicer prodamo v Črno goro ali Bosno, a jih pred tem ne registriramo,« dodaja Samo Trpin iz BMW Group Slovenija.

prodajamotociklov.1403723408.jpg.o.600px.jpg

Rasti je konec, konec leta bo le tri- do štiriodstotna

In kako se bo razvijal slovenski trg motociklov v tem letu? Prihodnje mesece bo rast še skromnejša, morda celo negativna, je mogoče razbrati iz napovedi direktorja Delta Teama, predstavnika Yamahe v Sloveniji. »Konec leta bo trg le za tri do štiri odstotke večji kot lani,« pravi Tomše in dodaja, da letošnja rast sicer ni nič posebnega, je le počasno oživljanje trga, ki ga ženejo bolj dostopni motocikli. »Trg kljub rasti še vedno močno zaostaja za rekordnim letom 2008, ko smo v prvih petih mesecih registrirali 1.855 motociklov, letos pa le 804. Ob tem pa je treba upoštevati še trg rabljenih motociklov, ki so postali pomemben igralec, letos je bilo uvoženih 889 motociklov s povprečno starostjo od osem do deset let, torej več kot novih,« pojasnjuje Tomše in poudarja, da velik uvoz motociklov starejšega letnika sicer prinaša dodaten posel servisni mreži, a hkrati tudi negativno vpliva na varnost motoristov.

Slovenci smo planili po dostopni yamahi MT-07

Pozitivne številke so vseeno tu, ženejo pa jih predvsem dostopnejši motocikli, med njimi najbolj yamaha MT-07. Ta je v prvih petih mesecih našla 77 kupcev in si odrezala devet odstotkov celotnega trga motociklov. Povedano drugače, vsak enajsti novi motocikel na trgu je yamaha MT-07, Yamahin je tudi vsak tretji, tako je Yamaha letos prodala 263 motociklov. »Motocikel je zadetek v polno, stane 5.555 evrov, z ABS pa dobrih šest tisočakov. Za ta denar dobite dvovaljnik s 55 kilovati, zelo večnamensko uporabnost, skromno porabo goriva, nizke stroške zavarovanja in vzdrževanja,« pravi Tomše in dodaja, da je MT-07 pravi odgovor za te čase, ko kupci vse pogosteje tudi motocikle kupujejo racionalno in preudarno, za skromno ceno pričakujejo široko uporabnost in nizke stroške ter so ob tem vse bolj zahtevni pri varnosti, saj pogosto doplačajo za sistem proti blokiranju koles ABS. Primeren je tudi za avtošole, saj je na voljo v različici s skromnejšimi 35 kilovati, ob tem je lahek, nezahteven, a vseeno dovolj močan, da zadovolji tudi bolj resne motoriste. Tomše ob tem dodaja, da se MT-07 sicer zajeda v prodajo večjih Yamahinih skuterjev, a proti temu ne more nič.

Dirkaška honda CBR1000RR se je umaknila uporabni NC750

Spremembe v navadah kupcev opaža vodja prodaje motornih koles v AS Domžale Sergej Petkovšek, ki pri nas zastopa Hondine motocikle. »V povprečju se kupci danes odločajo za cenejše in manj zahtevne motocikle, ki pa zaradi sodobnih rešitev ponujajo več uporabnosti, varnosti in tudi užitkov. Zdaj si kar težko predstavljamo, da je bil na našem trgu še ne tako daljnega leta 2008 najbolje prodajani motocikel CBR1000RR. Ta segment ozko usmerjenih superšportnikov se je povsem umaknil skuterjem, naked in enduro motociklom,« pojasnjuje Petkovšek, ki letos najbolje prodaja dostopen dvovaljni enduro NC750XA.

Smeri, znani iz avtomobilskega sveta, se pridružuje tudi razvoj motociklov na enakih osnovah. V tem primeru gre predvsem za okvirje, motorje, menjalnike in druge dele. Honda je denimo okoli 750-kubičnega dvovaljnika zgradila celo družino modelov - od futurističnega vultusa, prek klasika, športnika do endura serije NC.

BMW je nepremagljiv med »težkimi« motocikli

Drugi kralj trga je BMW, s 146 registracijami novih motociklov v prvih petih mesecih letos je sicer na tretjem mestu po prodaji, takoj za Hondo, a je močno vodilen med »težkimi« motocikli s prostornino nad 750 kubikov. »Tu imamo letos s 142 motocikli (le osem smo jih prodali z manjšo prostornino) 40-odstotni tržni delež,« pojasnjuje Samo Trpin, ki v BMW Group Slovenija vodi znamko BMW Motorrad. Prodajo BMW je Trpin letos povečal za 15 odstotkov, predvsem po zaslugi prihoda novih modelov R 1200 GS Adventure, R 1200 RT, S 1000 R in NineT, ki so jih kupci težko pričakovali, in ne zaradi morebitne rasti kupne moči. Najuspešnejši model je že nekaj let zapored enduro potovalnik GS 1200, ki je s 55 motocikli letos drugi najbolje prodajani motocikel na trgu, čeprav njegova cena presega 15 tisoč evrov.

Kupci za povprečen BMW dokupijo za 800 evrov dodatne opreme

Ko gre za navade kupcev, pa Trpin opaža, da so ti v zadnjih nekaj letih postali zahtevnejši in si želijo motor z veliko dodatne opreme. »Spomnim se časov, ko smo strankam razlagali, da je sistem ABS pametna naložba in gretje ročic nekaj boljšega. Danes je ABS serijsko na vseh motorjih, stranke pa si želijo poleg gretja ročic in sedežev tudi elektronsko nastavitev vzmetenja, tempomate, predpriprave za navigacijo in podobno. Povprečna starost našega kupca je skoraj 49 let, zato so zelo dobro razgledani in natančno vedo, kaj želijo. V povprečju stranka danes naroči motor z vsaj enim dodatnim paketom opreme v povprečni vrednosti 800 evrov. Podoben pa je tudi povprečni znesek prodane dodatne opreme na motor. Za dodatno opremo se pogosto odločajo tudi kupci yamah, v povprečju po besedah Marka Tomšeta na motocikel zapravijo 150 evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 2

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1