V časih, ko gredo v prodajo predvsem nizkocenovne komaktne limuzine, se je nemški Audi v ta razred spustil s prestižno limuzino - modelom A3 sedan in zanj na našem trgu zaračunal vsaj 24 tisoč evrov.
To je približno dvakrat toliko kot ste lahko v bližnji preteklosti odšteli za dobro opremljeni chevrolet cruze s podobno zasnovo in dvakrat toliko kot lahko še danes odštejete za citrën C-elysee in peugeot 301 in nekaj več kot polovico cene renaulta fluenca. Takšen audi je precej dražji tudi od sorodnega volkswagna jette, ki sedi še na stari osnovi. Ko A3 opremiš še z odličnim dvolitrskim turbodizom 2.0 TDI s 110 kilovati in vanj naložiš še nekaj opreme, cena zraste prek 30 tisočakov. Veliko denarja za kompaktni avto, res je!
Res pa je tudi, da o A3 sedanu ne razmišljajo tisti, ki avtomobile merijo le z metrom, ampak tisti, ki bi radi znotraj skromnih zunanjih mer, A3 sedan je dolg 4,45 metra, imeli najboljše kar ponuja trg. Torej se ozirajo za prestižnimi znamkami med katere sodi tudi audi. O A3 sedanu bodo denimo razmišljali tisti, ki jim je A4 prevelik, v tej generaciji morda že nekoliko preveč pogost gost naših cest. Vsekakor pa se bodo za njim ozrli vsi tisti, ki jih je premamil seksi zadek zelo kupejevskega kompaktnega audija, ki jim je sicer še bolj prelesten mercedes-benz CLA premalo uporaben in preveč postavljaški.
Za okroglih 30 tisočakov kolikor stane preizkusni A3 sedan 2.0 TDI ambition pa zahteven kupec, ki bo A3 meril z metrom zahtevnosti, ne centimetrov, dobi veliko avtomobila. Denimo sodobno zasnovo karoserije, ki mu prinaša čvrstost in lahko gradnjo izraženo v masi dobrih 1.300 kilogramov, odlično izdelano potniško kabino s serijsko všito aktivno in pasivno varnostjo, brezhibne sedeže in položaj za volanom, razmeroma veliko prostora tuid na zadnji klopi, enostaven informacijski vmesnik med sedežema, velik zaslon nad sredinsko konzolo im vozne lastnosti vredne pohvale.
Takšen audi A3 sedan se pelje tako dobro kot petvratni im trivratni A3, v zavojih odlično drži smer, ponuja natančen in lahkoten volan, ki vozniku sporoča prave informacije s ceste. Natančen in hiter je tudi šeststopenjski ročni menjalnik, nastavitev podvozja pa je razmeroma športno čvrsta s še dovolj vljudnosti pri blaženju cestnih lukenj. V A3 sedanu, še posebej če ga poganja dvolitrski TDI s 110 kilovati, hitro pozabite, da je A3 v osnovi le limuzina, saj močan motor obogaten s prožnostjo iz globin motornih vrtljajev in odzivnostjo tudi nad štirimi tisočaki, kar vabi med zavoje in prehitevalni pas. Ob tem vsakič znova razveselili poraba, ki varčneže nagradi s številkami med 4,5 in petimi litri, tudi vozniki s težko nogo pa bodo težko presegli sedmico.
Z audijem A3 sedan boste torej predvsem uživali, najraje v dvoje, dovolj dobro pa tudi s štirimi potniki v avtu, ki bodo lahko prtljago pospravili v soliden 425 litrski prtljažnik, ki je za 45 litrov večji, a zaradi manjše luknje (zadnja vrata se odpirajo brez stekla) težje dostopen prtljažnik.
Foto: Miloš Milač