Avto

Hi, konjiček! Stara ljubezen ne zarjavi

V nemškem Kölnu smo bili na prav posebnem srečanju ob 50. obletnici začetka izdelave forda mustanga; tisoč lastnikov starih mustangov iz vse Evrope se je prišlo poklonit novemu.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.06.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Besede iz naslova je imel v nemščini ob svojem mustangu, letnik 1965, napisane Roy iz Heidelberga. Po rodu je Anglež, a že desetletja živi v nemškem univerzitetnem mestu in je z ženo lastnik enega izmed najstarejših še izvirnih mustangov na svetu.

Kaj, za vraga, počnem tu? To mi je najprej padlo na pamet, ko sem na vroče sobotno popoldne v začetku junija stopil na velikansko betonsko površino starega letališča, kjer je bilo razstavljenih tisoč fordov mustangov iz vse Evrope. Lastniki teh ameriških avtomobilov so se zbrali v počastitev 50. obletnice začetka izdelave tega modela, ki jo je Ford začinil še s predstavitvijo najnovejšega modela mustanga. Ker se na avtomobil spoznam kot žaba na sedlo, sem se odločil napisati zgodbo o zanimivih ljudeh. Čeprav se mi je sprva to zdela težka naloga, se je pozneje izkazalo za razmeroma preprosto delo. Zgodba o tisoč bolj ali manj starih ameriških avtomobilih, ki so vse prej kot prijazni do okolja, ni zgodba o tehniki, valjih in kubikih, temveč je klasična zgodba o ljubezni.

mustang-roy-nm.1403200854.jpg.o.600px.jpg
Roy svojega 49-letnega belega mustanga obravnava kot člana družine.

mustang-loscenje1-nm.1403200857.jpg.o.240px.jpg
Potem ko je mustang tehnično urejen, se loščenje sijoče pločevine zdi kot najljubše opravilo navdušenih lastnikov.

Ne dam ga niti za milijon

Besede iz naslova je imel v nemščini ob svojem mustangu, letnik 1965, napisane Roy iz Heidelberga. Po rodu je Anglež, a že desetletja živi v nemškem univerzitetnem mestu in je skupaj z ženo Nemko lastnik enega izmed najstarejših še izvirnih in še neobnovljenih mustangov na svetu. Njegov beli mustang se res odlično drži, nekaj sledov rje je zaslediti le pri blatnikih, do zdaj so zamenjali le pnevmatike, žarnice, svečke, akumulator in podobne potrošne dele. »Ker je takih avtomobilov res zelo malo, redno dobivam ponudbe z vsega sveta. Pred kratkim me je klical neki fant iz Amerike in mi ponujal 50 tisoč evrov zanj in sem ga zavrnil, pa mi je takoj ponudil 80 tisočakov. Šele, ko sem mu rekel, da ga ne dam niti za milijon, je nehal,« v smehu pove Roy.

Ko otroci odidejo, ostanejo spomini

Ta avtomobil je njegovi ženi leta 1965 podaril ameriški vojak, njen tedanji fant, ki je kmalu potem odšel v vojno v Vietnam in se ni nikoli vrnil. »Ko sva se poročila, sem jo večkrat nagovarjal, da bi prodala to staro škatlo, ker tako veliko porabi in je prevelika. Pa me je zavrnila. Zdaj, ko sta se hčeri odselili, naju nanj veže kup spominov, v njem sta odraščali obe hčeri. To je najin družinski član in nama z ženo pomeni nekakšen stik s svetom, pobeg iz vsakdanjega dolgčasa in nikoli ga ne bom prodal,« med kajenjem cigaret zatrjuje hripavi Roy, ki z brki in kavbojskim klobukom na glavi celo spominja na ostarelega Marlboro Mana.

mustang-michael1-nm.1403200853.jpg.o.600px.jpg
Prodaja delov za mustanga je odličen posel, priznava Michael.

Od starih mustangov se da lepo živeti

Odličen posel je to, od navdušencev nad mustangi se da lepo živeti. To nam je zaupal Michael, prodajalec avtomobilskih delov iz okolice Kölna, ki se je specializiral za fordove mustange in prodaja tako nove kot rabljene dele. Udeležba na srečanjih ljubiteljev teh avtomobilov je za njegov posel nujna, številne lastnike iz vse Nemčije pa pozna že po imenu.

mustang-zbiratelji-nm.1403200852.jpg.o.600px.jpg
S severa Anglije so se v Köln pripeljali Norman, Jill, Marion in Mark, tako različni in tako enaki v ljubezni do starodobnikov.

V garaži skupaj z bentleyjem, mercedesom in rolls-royceom

»Iz Slovenije si? Kaj nimate pri vas neke avtomobilske tovarne? Renault pri vas menda izdeluje neke električne avtomobile. Napiši bralcem, naj pokupijo čim več električnih avtov, da bo za nas ostalo več bencina,« tako sva se spoznala z Markom, ki se je v Köln s svojim obnovljenim mustangom in ženo Marion pripeljal iz Penritha, s severa Anglije. Kot ljubitelj na porabo svojega konjička sploh ne gleda, to je zanj povsem nepomemben podatek. Mark je strasten zbiratelj starih avtomobilov z dušo, poleg mustanga ima doma še dva bentleyja, dva mercedesa, rolls-roycea, vsega skupaj osem avtomobilov. »Vse avtomobile obnovim sam, le barvanje zaupam kolegu ličarju. Noben avto ni naprodaj, bi pa rekel, da je njihova skupna vrednost okoli 200 tisoč funtov (250 tisoč evrov),« pravi Mark.

mustang-koeln3-nm.1403200856.jpg.o.600px.jpg

mustang-koeln12-nm.1403200858.jpg.o.600px.jpg

mustang-koeln15-nm.1403200859.jpg.o.600px.jpg

Ni mej med bogatimi in revnimi

Da ljubezen do mustangov podira tudi nenarisane meje med revnimi in bogatimi, dokazuje Norman. Voznik tovornjaka, ki je po skoraj 50 letih za volanom tik pred upokojitvijo, ima le 35 let starega mustanga in ženo Jill. Osem starodobnikov si z delav­sko plačo lahko predstavlja le v sanjah, kljub temu je z zemljiškim veleposestnikom Markom dolgoletni prijatelj. V delavnici sta ob svojih konjičkih preživela dneve in dneve, pravi. In očitno sta se ob tem neskončno zabavala. Kaj ženi pravita na njune ne prav poceni konjičke? »Saj naju nihče nič ne vpraša in sva se na to že navadili,« pravi Jill in se v smehu ponudi, ali naj zleknjena na pokrovu moževega mustanga pozira za fotografijo.

mustang-dittmann1-nm.1403200855.jpg.o.600px.jpg
Titus Dittmann, najstarejši skejter v Nemčiji, ima doma pet mustangov.

Ostareli skejter, ki gradi parke po svetu

Kako se pripadniki različnih generacij in socialnih slojev po vsej Evropi lahko poistovetijo s tako tipično ameriškim izdelkom, nam je poskušal pojasniti Titus Dittmann. »Odgovor je preprost, ta avto je kul. Bolj je star, bolj je kul - in to privlači ljudi ne glede na starost ali debelino denarnice,« pravi Dittmann, veteran nemške skejterske scene. Pri svojih 65 letih seveda ne izvaja več tako vratolomnih skokov z rolko, kot jih je nekoč, ampak se posveča dobrodelnim akcijam, gradi rolkarske parke po Afriki in Aziji, denimo tudi v od vojne porušenem Afganistanu. »Doma imam pet mustangov različnih starosti, sin redno vozi enega izmed njih. Ne sprašujte pa me, koliko ta konjiček stane ali koliko dam za bencin, ker ne vem,« pravi Dittmann, ki ga je Ford v Nemčiji tudi posvojil kot nekakšno maskoto.

mustang-koeln16-nm.1403200860.jpg.o.600px.jpg

mustang-koeln10-nm.1403200861.jpg.o.600px.jpg

mustang-koeln7-nm.1403200862.jpg.o.600px.jpg

Zgodovina

Od leta 1964, ko je bil izdelan prvi mustang, je Ford prodal devet milijonov teh avtomobilov. O priljubljenosti modela priča več kot sedem milijonov občudovalcev, v 50 letih pa se je to vozilo 3.200-krat pokazalo v različnih filmih, pravijo na Fordu. Prvih 500 avtomobilov nove generacije mustanga za Evropo, ki bodo naprodaj prihodnje leto, so kupci prek spleta rezervirali v le 30 sekundah med finalom letošnje nogometne lige prvakov.

Foto: Novica Mihajlović

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 1

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024

Pomembni datumi za vlagatelje na ljubljanski borzi

FINANCE
Živilci
Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj
Naj živilci
Naj živilciRedakcija Agrobiznisa Nasinim vesoljcem Slovenci za zajtrk ponudili ješprenj

Študenti BIC Ljubljana so kot predstavniki edine evropske šole med finalisti na tekmovanju Nasa Hunch Culinary Challenge skuhali tretji najboljši zajtrk.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost
Topjob
1. maj
TopjobLana Dakić Trg dela: zaposlovanje se upočasnjuje, izboljšati bo treba produktivnost 4

Ob prazniku dela smo pogledali dejstva in izzive slovenskega trga dela.

FINANCE
9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji
Finance
INFLACIJA
Simona Toplak 9 tveganj za vašo denarnico: kaj bo s cenami v Sloveniji 4

Kaj se bo zgodilo, ko bo ECB začela rezati obrestne mere, zakaj se ne bomo znebili visoke inflacije, zakaj za to ne bo kriva ECB, ampak slovenska politika, kaj je s konkurenco in konkurenčnostjo Slovenije in kaj je črn scenarij, ki nas lahko čaka.

FINANCE
Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela
Finance
Lana Dakić
Lana Dakić Kakšne spremembe nas še čakajo na trgu dela 2

Pomembno je, da je delovnopravna zakonodaja v koraku s spremembami na trgu dela. A kot vidimo pri evidencah delovnega časa, je tudi pomembno, da so zakonodajne spremembe pametne, brez dodatnih birokratskih ovir in oteževanja življenja.

FINANCE
Po uspehu zdravil za hujšanje nastaja nov trg: odvajanje od teh