Eleganten suknjič, pod njim prefinjena srajca, slovesne hlače in čevlji, brezhibno zavezana kravata, bleščeča zlata igla, rahlo tresoče roke, na desni nič kaj navadna zapestna ura, v glavi pa nešteto misli. Začudene poglede vseh pospremi vprašanje: »Ali se poročiš?« Odgovori jim kar ponedeljek na koledarju, a kljub temu nihče ne dvomi. Gotovo se bo zgodilo nekaj izjemnega, težko ponovljivega in spominu večno zapisanega.
Da, to je čislan in karizmatičen gospod, starokopitni gentleman, imenitni plemič in velikanski hedonist, pred nami je nekdo z drugega planeta, ki je od nekdaj zapisan luksuzu in slogu. Nezemljan sliši na ime rolls-royce, ljubitelje vetra v laseh pa bo najbolj osrečil model phantom drophead coupe. Takšen, ki kljub dobrima dvema tonama in pol z mogočnim 6,75-litrskim 12-valjnikom do stotice pospeši v manj kot šestih sekundah in zmore 240 kilometrov na uro, pri tem pa večino časa deluje tako tiho in mirno, da pod seboj začutiš letečo preprogo.
(Straho)spoštovanje
Rolls-royce je ime, ki ga poznajo tako kraljeve družine in silni bogataši kot tudi srednji sloj, tisti z obrobja in ljudje na najbolj odročnih koščkih sveta. Rolls-royce je tudi ime, ki brez omahovanja in kjerkoli iz ljudi izvabi iskreno občudovanje, globok poklon in spoštovanje, je ime, ki na svoji poti mimogrede odpira srca ter zaigra na čustva Slovencev. Nase vleče njihove poglede, zbuja velikanske nasmeške, izvablja pozitivne komentarje in globoke vzdihe občudovanja. Da, rolls-royce zares ni s tega planeta.
Da gre za več kot le prevozno sredstvo za nesramno bogate po razkošnih avenijah, glamuroznih promenadah in ob imenitnih plažah, je jasno že ob prvem stiku z njim. Mogočna, slavna in na svetu za nič drugega zamenljiva maska vlije strahospoštovanje, razkošni kipec ženske z nazaj iztegnjenimi rokami, ki je že dolga leta njegov zaščitni znak, sproži neprikrito občudovanje. Ko oči Spirit of Ecstasy, duha ekstaze, na nosu mimo zajetnih pravokotnih luči in kot ponedeljek dolgem motornem pokrovu potujejo naprej po 5,6 metra pločevine, se ustavijo pri velikanskih platiščih, neobičajno naprej obrnjenih vratih, skromnem vetrobranu, zložljivi platneni strehi, oblih linijah in nato obkrožijo vpadljiv zadek. Sledi nežen dotik velikega kabrioleta, sprva po pločevini, nato po imenitnem usnju, minimalističnih, kromiranih stikalih in vzvodih ter prvovrstnem lesu v notranjosti. Dotik tako nežen, da bi lahko mirno pobožal metulja, in tako čuten, da v ženski gotovo prebudi vulkan.
Sto deset let ugodja RR
Brez kančka dvoma je vsak rolls-royce (RR) umetnina na štirih kolesih, zmore pa biti tudi pravi kič, kakor se pač zazdi kupcu. Ta namreč lahko izbira iz tako rekoč neskončne palete barv, materialov in opreme notranjosti. Ugodijo prav vsaki, še tako čudaški želji naročnika, kot so denimo barva priljubljene cvetlice, barva avtomobilčka iz otroštva ali barva piškota ob popoldanskem čaju. Vsak RR je zaradi tega unikaten kot prstni odtis in poseben, kot je poseben ves njegov svet. Svet, v katerem vladajo drugačna pravila, potrebe in standardi, lastniku pa z vsakim srečanjem pričara preobilje občutkov in ugodja.
Rolls-royce je velikanski posebnež, takšen, ki mu na Zemlji ni para in se nikomur ni treba dokazovati. Nihče ga pravzaprav ne potrebuje, kdor ga ima, si mimogrede lahko privošči še kakšnega. Ali bolje rečeno, zasluži. Ročno izdelana čudesa iz angleškega podeželskega Goodwooda so namreč že 110 let krona uspeha, prav toliko časa veljajo za poplačilo in darilo za vse uspehe in dosežke v življenju. V njih ne boste videli ljudi sumljivega slovesa ali tiste, ki so nepošteno obogateli na račun drugih. Tudi zato jih je po svetu redko mogoče videti, tudi zato jih pri nas ni in tudi zato je skoraj nemogoče doživeti tisti ekstatični RR-občutek.
Neslišna umetnina
Kakšni so občutki, ko lahko z notranje strani vetrobranskega stekla pred seboj občuduješ slavno Emily? Ko jo s pritiskom na gumb skriješ pred zbiratelji in kadarkoli postavljaško prikličeš nazaj? Ko se na sredini armaturne plošče kiti loščeno pohištvo z uro in na drugi strani skriva navigacijska naprava? Ko je tehnologija prefinjeno poskrita, ko si temperaturo v notranjosti uravnavaš z vrtljivimi gumbi in brez označenih stopinj? Ko na levi strani volana vtakneš ključ, pritisneš gumb in se ne zgodi nič? Oziroma tako misliš, saj se motor ne sliši. Motor se ne sliši niti potem, ko se po polminutni baletni predstavi streha zloži v velik prtljažnik. Ne sliši se niti, ko števec razpoložljive motorne moči drsi proti polovici - da, RR nima klasičnega merilnika vrtljajev.
Svojo moč 338 kilovatov oziroma 460 konjev ter 720 newtonmetrov navora ustvarja brez kakršnegakoli napora. Da se nekaj dogaja, da se premikaš, da kot z vetrom drsiš po cesti, vidiš zgolj po merilniku temperature hladilne tekočine in večinoma počasi naraščajočem števcu hitrosti. V ospredju so namreč zvoki narave, vonj po poletju ter seveda občudujoči in dobrohotni pogledi mimoidočih. Vožnja z rolls-royceem je pač na vsakem metru čisti užitek, kot bi se naokoli prevažali na magični preprogi, meja pa je zgolj nebo.
Foto: Matej Kačič
Rolls-Royce phantom drophead coupe - Z drugega planeta
Članek je bil objavljen v junijski številki revije TRENDI