Elon Musk, ustanovitelj proizvajalca električnih športnih avtomobilov Tesla Motors, je objavil, da podarja vse patente, ki so jih pridobili med razvojem avtomobila. Zanje je pomembno, da potegnejo za sabo celotno avtoindustrijo; prvi so jih obiskali pri BMW.
»Poslanstvo našega podjetja je pospeševanje uporabe električnih avtomobilov. Če bodo Teslovi patenti pospešili izdelavo električnih avtomobilov pri klasičnih avtomobilskih proizvajalcih, bo naš cilj dosežen,« razmišlja Elon Musk, prvi mož Tesle. V tem svobodnjaškem duhu je vodstvo podjetja minuli teden razkrilo svoje patente drugim avtomobilskim proizvajalcem, ki šele stopajo na področje električnih vozil.
Musk se je motil
Musk je ob darilu za vse pojasnil, da so se ob začetku delovanja podjetja počutili prisiljene zaščititi patente, zdaj pa se je izkazalo, da so se zmotili. Teslo je sprva skrbelo, da bi veliki avtomobilski proizvajalci zlahka kopirali njihove tehnologije ter jih nato s svojimi proizvodnimi zmogljivostmi in trženjskimi prijemi preprosto izrinili s trga. Pozneje se je izkazalo, da so bili proizvodni načrti avtomobilskih velikanov na področju električnih vozil zelo skromni - še danes večinoma ne pomenijo niti odstotka skupne prodaje vozil, glavnina pa se jih ukvarja s hibridnimi vozili.
Avtomobilisti pletejo prijateljske vezi s Teslo
Pri Teslovi potezi gre lahko tudi za podjeten marketinški manever ob zavedanju, da imajo na področju tehnologije električnih vozil skoraj neulovljivo prednost. Tega se zavedajo tudi avtomobilski velikani in s Teslo raje tkejo prijateljske vezi, kot pa da bi ga poskušali ogroziti. Tesla tako dobavlja elektromotorje in baterije za smart fortwo in električnega mercedes-benza razreda B, na obisku v ZDA pa so bili tudi predstavniki nemškega BMW.
Tesli znanje na področju uporabe lahkih materialov
Vodstvo obeh podjetij se je pogovarjalo, kako pospešiti prodajo električnih vozil, Tesla sicer v Nemčiji hiti z gradnjo lastnih hitrih polnilnih postaj. BMW ima električno znanje, pred nedavnim so predstavili električna modela i3 in i8, s Teslo pa bi lahko delili drugo pamet, predvsem na področju uporabe lahkih materialov pri izdelavi avtov. Tesla bi z lažjimi modeli lahko še povečal doseg svojih vozil. Tako bavarski BMW kot tudi Tesla sta usmerjena k povečevanju priljubljenosti uporabe električnih vozil med uporabniki, kjer za zdaj največji zadržek ostajata omejen doseg in čas polnjenja baterij.
Tesla zdaj prodaja elitne športne avte za okoli 70 tisoč evrov zvezdam v Silicijevi dolini, nekaj se jih na pobudo Avantcarja vozi tudi po Sloveniji, avtomobilska industrija pa vztraja pri motorjih na notranje izgorevanje. Tesla model S z dosegom 320 kilometrov je za zdaj edini električni avto, ki lahko konkurira tradicionalnim avtomobilom. Cilj Tesle je, da začne prodajati avtomobile za dobrih 20 tisoč evrov in z dosegom vsaj 320 kilometrov. Glavna skrb Elona Muska zato ni, da bi mu BMW ali Toyota ukradla njegovo tehnologijo, temveč kako ju pripraviti do množične proizvodnje električnih avtomobilov.
Za mnenje o Teslovi potezi smo vprašali tudi Andreja Pečjaka, ki je z električnimi avtomobili lastne predelave že večkrat presegel dosežke avtomobilov Elona Muska. »To ne bo imelo velikega vpliva na razvoj električnih avtomobilov, ker pri `velikih` proizvajalcih vozil ne gre toliko za pomanjkanje tehnologije, kot za pomanjkanje volje. Preprosto - nočejo konkurirati svojim modelom vozil na fosilna goriva, zato proizvajajo precej neuporabna električna vozila s premajhnim dometom. Ta domet se pozimi dodatno zmanjša, posebno če se vozi po zasneženih cestah, uporablja ogrevanje kabine, zimske gume in podobno. Tesla je edini proizvajalec električnih vozil, ki tega ne počne s figo v žepu. S to potezo najbrž želi svojo premoč na področju električnih vozil dokazati tudi širši javnosti in vlagateljem. Gre za poziv `velikim`: tukaj imate patente, zdaj pa tudi nekaj naredite.«