Avto

Podarjeni Teslovi patenti zbudili zanimanje avtoindustrije

Vodstvo Tesle je svoje patente podarilo drugim avtomobilskim proizvajalcem, ki šele delajo prve korake v svetu električnih vozil. Na obisku so se že mudili predstavniki BMW

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.06.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Elon Musk, ustanovitelj proizvajalca električnih športnih avtomobilov Tesla Motors, je objavil, da podarja vse patente, ki so jih pridobili med razvojem avtomobila. Zanje je pomembno, da potegnejo za sabo celotno avtoindustrijo; prvi so jih obiskali pri BMW.

»Poslanstvo našega podjetja je pospeševanje uporabe električnih avtomobilov. Če bodo Teslovi patenti pospešili izdelavo električnih avtomobilov pri klasičnih avtomobilskih proizvajalcih, bo naš cilj dosežen,« razmišlja Elon Musk, prvi mož Tesle. V tem svobodnjaškem duhu je vodstvo podjetja minuli teden razkrilo svoje patente drugim avtomobilskim proizvajalcem, ki šele stopajo na področje električnih vozil.

Musk se je motil

Musk je ob darilu za vse pojasnil, da so se ob začetku delovanja podjetja počutili prisiljene zaščititi patente, zdaj pa se je izkazalo, da so se zmotili. Teslo je sprva skrbelo, da bi veliki avtomobilski proizvajalci zlahka kopirali njihove tehnologije ter jih nato s svojimi proizvodnimi zmogljivostmi in trženjskimi prijemi preprosto izrinili s trga. Pozneje se je izkazalo, da so bili proizvodni načrti avtomobilskih velikanov na področju električnih vozil zelo skromni - še danes večinoma ne pomenijo niti odstotka skupne prodaje vozil, glavnina pa se jih ukvarja s hibridnimi vozili.

Avtomobilisti pletejo prijateljske vezi s Teslo

Pri Teslovi potezi gre lahko tudi za podjeten marketinški manever ob zavedanju, da imajo na področju tehnologije električnih vozil skoraj neulovljivo prednost. Tega se zavedajo tudi avtomobilski velikani in s Teslo raje tkejo prijateljske vezi, kot pa da bi ga poskušali ogroziti. Tesla tako dobavlja elektromotorje in baterije za smart fortwo in električnega mercedes-benza razreda B, na obisku v ZDA pa so bili tudi predstavniki nemškega BMW.

Tesli znanje na področju uporabe lahkih materialov

Vodstvo obeh podjetij se je pogovarjalo, kako pospešiti prodajo električnih vozil, Tesla sicer v Nemčiji hiti z gradnjo lastnih hitrih polnilnih postaj. BMW ima električno znanje, pred nedavnim so predstavili električna modela i3 in i8, s Teslo pa bi lahko delili drugo pamet, predvsem na področju uporabe lahkih materialov pri izdelavi avtov. Tesla bi z lažjimi modeli lahko še povečal doseg svojih vozil. Tako bavarski BMW kot tudi Tesla sta usmerjena k povečevanju priljubljenosti uporabe električnih vozil med uporabniki, kjer za zdaj največji zadržek ostajata omejen doseg in čas polnjenja baterij.

Edini cilj: množična proizvodnja električnih vozil

musk-elon2-bl.1402940039.jpg.o.600px.jpg

Tesla zdaj prodaja elitne športne avte za okoli 70 tisoč evrov zvezdam v Silicijevi dolini, nekaj se jih na pobudo Avantcarja vozi tudi po Sloveniji, avtomobilska industrija pa vztraja pri motorjih na notranje izgorevanje. Tesla model S z dosegom 320 kilometrov je za zdaj edini električni avto, ki lahko konkurira tradicionalnim avtomobilom. Cilj Tesle je, da začne prodajati avtomobile za dobrih 20 tisoč evrov in z dosegom vsaj 320 kilometrov. Glavna skrb Elona Muska zato ni, da bi mu BMW ali Toyota ukradla njegovo tehnologijo, temveč kako ju pripraviti do množične proizvodnje električnih avtomobilov.

Pečjak: Veliki nočejo konkurirati sami sebi

pecjak-andrej-bh.1402940040.jpg.o.600px.jpg

Za mnenje o Teslovi potezi smo vprašali tudi Andreja Pečjaka, ki je z električnimi avtomobili lastne predelave že večkrat presegel dosežke avtomobilov Elona Muska. »To ne bo imelo velikega vpliva na razvoj električnih avtomobilov, ker pri `velikih` proizvajalcih vozil ne gre toliko za pomanjkanje tehnologije, kot za pomanjkanje volje. Preprosto - nočejo konkurirati svojim modelom vozil na fosilna goriva, zato proizvajajo precej neuporabna električna vozila s premajhnim dometom. Ta domet se pozimi dodatno zmanjša, posebno če se vozi po zasneženih cestah, uporablja ogrevanje kabine, zimske gume in podobno. Tesla je edini proizvajalec električnih vozil, ki tega ne počne s figo v žepu. S to potezo najbrž želi svojo premoč na področju električnih vozil dokazati tudi širši javnosti in vlagateljem. Gre za poziv `velikim`: tukaj imate patente, zdaj pa tudi nekaj naredite.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ...
Finance
letna poročila
Jurij Šimac Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ...

Komu je sprememba oblasti slabo dela, kdo se je znebil dolga in kateri profesor se je lotil trgovanja z elektriko.

FINANCE
Avto
To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov
Avto
AvtoJure Šujica To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov

Porsche macan turbo: v novi generaciji je močnejši kot kdaj prej, vendar pa v svoje nedrje namesto bencinskih oktanov sprejema le še elektrone. A z njimi še predobro ve, kako ravnati.

FINANCE
Manager
Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov
Manager
PETER FRANKL
ManagerPeter Frankl Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov 1

Tomaž Vesel bi v evropski komisiji lahko prevzel nov resor za finančno medijsko podporo, mar ne?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPodpornik projekta Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo

V živem laboratoriju bodo predstavljene novosti na področju trajnostnega razvoja.