Na prednji maski športnih terencev z LED dnevnimi lučmi in kromiranimi obrobami se je kitil nekoliko eksotičen logotip, nosi ga korejski Ssangyong. Ime v njihovem jeziku pomeni "dva zmaja" in čeprav je kompaktni športni terenec korando tako po duši kot telesu vse prej kot zmaj, bo letos skušal omrežiti med 20 in 30 slovenskih kupcev. Po naših cestah jih trenutno vozi približno sto, Ssangyongova najštevilčnejša modela sta sicer kyron in rexton.
Če so raznorazni avtomobilski proizvajalci v preteklosti medije polnili s pridevniki „najlepši, najboljši, najmočnejši, najvarčnejši, najmanjši, najcenejši,..." je bil Ssangyong gladko prvi v kategoriji „najgrši". Njihov model rodius je bil z naskokom zmagovalec, futuristično oblikovanih kyrona, actyona in rextona ne bi sami privoščili niti tašči, druga generacija koranda pa je bila na oko mešanica prastarega džipa in Lade nive. Ko so v Ssangyongu tako pred leti dejali „Naši avti ne bodo več grdi" so zlobni jeziki hitro pripomnili: „Ali so sploh lahko še grši?" Kdor prizna, se mu pol oprosti, a da Korejci niso igrali zgolj na to karto, so pokazala zadnja leta.
Oblikovanje četrte generacije kompaktnega športnega terenca koranda so Indijci - Mahindra je znamko prevzela leta 2010 in ji vdahnila novo življenje - tako zaupali slovitemu Giugiaru, na slovenske ceste pa zdaj prihaja prenovljeni korando. Ta z moderno in dokaj všečno obliko, večjo mero udobja, izboljšano tehniko, sodobno tehnologijo, varčnim in mirnim dizlom ter štirikolesnim pogonom kaže, kaj vse zmore Koreja. Kot skuša sicer povedati že s svojim imenom: Kor(ea) (c)an do.
Za ceno 23.990 evrov tako kupec dobi nekaj eksotike v robustni podobi, pametni sistem pogona na vsa štiri kolesa s sredinsko zaporo diferenciala in dovolj zmogljiv in varčen turbodizelski motor. Na prvi pogled se zdi, da Ssangyong korando za ta denar ponuja več kot nekateri tekmeci, ki so za štiri do 14 odstotkov dražji.
Motor, menjalnik in pogon (Ssangyong ga dela že 60 let) so plod lastnega znanja, pod motornim pokrovom je sicer 2,0-litrski turbodizel s 110 kilovati (149 konji). Ta ponudi 360 Nm navora med 1.500-2.800 vrtljaji v minuti, kar omogoča lahkotno in varčno vožnjo, štirikolesni pogon pa dobrih 1.700 kilogramov težko vozilo potisne do največ 180 km/h. Sam pogon je elektronsko nadziran in se vklaplja po potrebi, omogoča do 100 odstotkov navora na prednji par koles med normalno vožnjo. Z ročno izbiro "Lock mode" porazporedi navor med obe osi, saj pride do zapore sredinskega diferenciala.
Korando v dolžino meri toliko kot prej, torej 441 centimetrov, medosna razdalja znaša 265 cm, v širino meri 183 cm in v višino 168 cm. Od tal je oddaljen 18 centimetrov, kar omogoča vožnjo po nezahtevnih brezpotjih, v prtljažnik pa je moč spraviti 486 litrov oziroma 1.312 litrov s podrtimi sedeži - zadnja klop se deli v razmerju 60:40 in se lahko nagne nazaj do 17,5 stopinje.
Oblikovalci so prenovili tudi notranjost, ki prej ni bila zadnji modni krik, zdaj pa je veliko prijetnejša in prostornejša, ter dobro opremljena za voznika in potnike. Umaknili so celo prastaro digitalno uro, merilniki so podobni tistim v Kijah, samodejna klimatska naprava je serijska. Kupec ob tem dobi tudi šest zračnih vreč, ABS, ESP, aktivna vzglavnika, senzor za nadzor tlaka v pnevmatikah, pomočnika pri speljevanju v klanec, tempomat, električno ogrevana prednja sedeža, ogledala in vetrobransko steklo, Bluetooth prostoročno povezavo,...
Ssangyong je na naših cestah sicer bolj ali manj eksot in bo to ostal tudi v prihodnje. Zastopnik je kot prednosti izpostavil bogato serijsko opremo, petletno tovarniško garancijo oziroma do sto tisoč prevoženih kilometrov, ugodno ceno - upoštevaje konkurenco - ter dejstvo, da so že 60 let specialisti za štirikolesni pogon.
Na kratkem preizkusu po urejenih cestah in krožiščih se je pogon izkazal za več kot dostojnega, z njim je varnost potisnjena stopničko višje. Motor je dokaj uglajen in razmeroma tih ter primerno prožen za vsakodnevne poti. Mlajši kupci bodo morda posegli po doplačilnem paketu, ki ponuja rdeče oblazinjenje sedežev, vrat in sredinskega naslona, preproge z rdečimi šivi, lesene dodatke na sredinski konzoli in športne merilnike.