Karavani že dolgo niso neatraktivne pojave, ko so limuzinam zaradi praktične rabe na zadek preprosto nataknili škatlo in s katerimi so nato pretežno pleskarji, gradbeni delavci, serviserji,... prevažali delovno opremo, družine pa so se raje „mučile" s privlačnejšimi (kombi)limuzinami. Karavani so postali sila všečni izdelki, kjer v ospredju niso le prostornost, uporabnost in prilagodljivost pač pa se v njih prepletata tudi eleganca in športnost.
Tako ne čudi, da ga skorajda ni večjega proizvajalca, ki v sila popularnem nižjem srednjem razredu ne bi imel atraktivnega karavana - pri nas je takšna vsaka peta različica. Ponudba, ki jo tvorijo karavanski Ford focus, Honda civic tourer, Hyundai i30, Kia cee'd, Opel astra, Renault megane, Seat leon ST, Škoda octavia, Toyota auris in Volkswagen golf, je pri nas poslej bogatejša še za Peugeota 308 SW. Ta s 660 litri v zadku (20 več kot prej) na trg vstopa s ceno 14.690 evrov za 1.2 e-THP 130 bencinarja in 300 evrov dražjim dizlom 1.6 HDI 92. Močnejši HDI 115 dizel z osnovno opremo Access stane še 1.160 evrov več. Ciljni kupci bodo aktivni posamezniki in pari, aktivne družine in profesionalci.
Peugeot je z modelom 308 naredil velik korak naprej, tako oblikovno kot vozniško, zato se ga je kaj hitro prijel vzdevek francoski golf. Prijeli pa so se ga tudi laskavi nazivi, postal je evropski avto leta in v izboru Financ tudi službeni avto leta. Na prestižna naslova se zdaj „šlepa" tudi 308 SW, po našem prvem skupnem druženju v idiličnem okolju Rimskih term lahko rečemo da upravičeno.
Francozi pri karavanski različici modela 308 niso odkrivali tople vode. Avtomobila sta si spredaj podobna kot jajce jajcu, enako v notranjostji, do razlik pa pride za zadnjimi bočnimi vrati ter pri lučeh na zadku. Oblikovalci so 308 raztegnili za 33 centimetrov na 458,5 centimetra, tudi medosna razdalja je za 11 cm cečja in znaša 273 cm. Pred očmi so imeli predvsem elegantne linije in pridih športnosti, ki jo poudarjajo temna zadnja stekla, krom okrog njih, vgrajeni strešni nosilci, zadnji spojler in padajoča streha, zadnje luči v obliki črke C pa segajo na boke in tako naredijo vozilo prepoznavno že na več sto metrov.
Pri Peugeotu so naredili všečen izdelek, s katerim se boste brez sramu zapeljali pred opero ali ga postavili na ogled pred sosedi, hkrati pa boste vanj stlačili hčerkin glasbeni inštrument, svoje kolo in ženin ležalnik, potovalkam in torbam pa bodo družbo lahko delale tudi številne sinove igrače. S podrto zadnjo klopjo - sedeži se zložijo z eno potezi iz prtljažnika - lahko 308 SW napolnite 1.775 litrov prtljage, prtljažno dno je ob tem povsem ravno.
Da se vam reči ne vozijo po vozilu poskrbite s snemljivimi kavlji, drsniki in aluminijastimi vodili. Avto se tudi tako dobro prilagaja vašim željam, ob tem serijsko na 2. nivoju ponuja pomočnika pri speljevanju v klanec, za dodaten denar so na voljo pomočnik pri parkiranju, vzvratna kamera, opozorilnik za mrtvi kot, prostor pa lahko dodatno razsvetli steklena panoramska streha Cielo - ta se razprostira na 1,69 kvadratna metra površine.
V notranjosti je vse znano iz modela 308, vključno z velikim 9,7-palčnim zaslonom na dotik in majhnim volanom, ki pa kupcev večinoma ne moti. Vozne lastnosti so ostale enake, torej primerne slovenskim cestam in veliko boljše kot pri stari različici 308 SW. Za 400 evrov doplačila je kupcem na voljo tudi paket opreme Sport, ki ponudi izrazitejši zvok motorja, stopalka za plin postane bolj odzivna, volan otrdi, instrumentna plošča se obarva rdeče, na osrednjem zaslonu pa so na voljo dodatni podatki. Takšen paket po mnenju zastopnika popestri dogajanje v vozilu in pričara emocije v vožnji.
Foto: Matej Kačič