Takšnega kot je bil preizkusni, v beli barvi, z zaključki odbijačev iz ogljikovih vlaken in predvsem z M performance nalepkami na karoseriji, se avtomobilski navdušenec, ki si avto kupi predvsem zase, celo ustraši. Vsem ostalim pa je ob BMW 435i M performance srce pričelo vsaj hitreje biti, nekaterim pa so oči skoraj skočile iz jamic, v kotičkih ust se jim je nabrala slina, neustavljiva sila pa jih je privlekla do avtomobila, kjer so nas zasipali z vprašanji, če je to novi M4, koliko gre, koliko spije,...
Opazen, kričeč,...
Razlogov za to je veliko, od za naš okus že kar preveč kričečega nakita, do tehnike, ki jo večinoma opravičuje, vsekakor pa ne tako zelo kot pri modelu z vrha ponudbe - M4. V osnovi je testni avto povsem običajen BMW 4, posebnega ga dela trilitrski turbo bencinar z vrha ponudbe, ki zmore 225 kilovatov in 400 nevtonmetorov navora. Serijsko konjenico pa obvladuje doplačljiv štirikolesni pogon xDrive, ki si ga pri M4 denimo ni mogoče omisliti.
Na servis kot skromnež, iz njega razvpitež dražji od M4
Takšen BMW 435i xDrive je v Slovenijo pripeljal z osnovno ceno 60.500 evrov. Tovarniški dodatki (samodejni menjalnik, M športni paket, navigacija,... ) so ga podražili na 74.743 evrov, M performance dodatki pa še za dodatnih 11 tisočakov na več kot 88 tisoč evrov, kar je celo več kot boste odšteli za M4 brez dodatkov, ki stane 84, limuzinski M3 pa 78.500 evrov. Dodatke M performance so vgradili mehaniki na slovenskem servisu, vse dele vključno z motorno elektroniko, se vgradi naknadno, in mu vdahnili bolj divji videz in značaj. BMW 435i xDrive M performance je tako zapeljal v revir M4. Na servisu je dobil novo motorno elektroniko za tri tisočake, ki je moč motorja povečala za 25 kilovatov na 250 kilovatov (340 konjskih moči), zaključke odbijačev, zadnji spojler in ogledala iz ogljikovih vlaken, nov komplet 20 palčnih koles in pirellijevih pnevmatik za pet tisočakov, kromiran zaključek izpuha za dobrega tisočaka, do M performance nalepk, ki so s ceno 136 evrov najcenejše na spisku dodatkov.
Rezultat predelave je opazen na zunaj in izza volana. Kupe, ki je tudi v kabini ozaljšan z dodatki M performance, do stotice po zaslugi štirikolesnega pogona xDrive pospeši v 4,7 sekunde, kar je dve desetinki hitreje kot štirica brez M performance predelave in tako hitro kot stari M3 coupe. Zvok šestavljnika je v prostek teku umirjen, odzivnost po zaslugi twinscroll turbo polnilnika odlična vse od prostega teka naprej. Nad štiri tisoč vrtljaji pa motor zarenči skozi izpuh in se še hitreje zavrti do sedmih tisočakov. V primerjavi s starim M3 je pospešek v prvi prestavi bolj silovit, zaradi navora v nižjih in srednjih vrtljajih ter štirikolesnega pogona, ki ob vsakem zdrsu prenaša moč med obema premama. M performance ima ob tem drugačen, bolj dirkaški značaj kot M3, je glasnejši in odločnejši, a manj mogočen od V8 motorja z globokim grmenjem in tudi manj veseljaški v višjih vrtljajih.
Hiter, glasen in zelo zanesljiv
V zavojih mu zlepa ne zmanjka moči in oprijema, pogumen voznik bo na dobri podlagi dosegal vrtoglave hitrosti in bo znal izklopljenim ESP in večjim delom moči na zadnjem paru tudi oddrseti iz zavoja. Zabave je sicer nekaj manj kot pri le zadaj gnanem BMW, a je takšna štirica v zavojih in še posebej na slabši podlagi lahko hitrejša od starega M3 s 59 kilovati več pod pokrovom. Razlog za mirnost, natančnost in nezahtevnost štirice, dokler se ne igraš z izklopom elektronike, so tudi nizko težišče, natančen volan in hiter menjalnik. Poln plin pomeni tudi visoko porabo 14, 15, tudi več litrov, božanje stopalke plina jo spusti pod osem litrov, v povprečju pa je 435i porabil 13 litrov oziroma le liter manj kot M3, ki ima kar štiri litre višjo tovarniško porabo goriva.
BMW 435i xDrive M performance
M performance proti (staremu) M3 - ni vse slabo, kar je starejše
Primerjava BMW 435i xDrive M performance s starim BMW M3, ki smo ga lani preizkušali tudi na poligonu, pa je pravi pokazatelj napredka M serije, čeprav se je stari M3 na določenih področjih tudi bolje izkazal. Kljub razliki v moči (435i M performance ima 250, M3 pa 309 kilovatov), do stotice potrebujeta skoraj enak čas. BMW 435i M performance jo doseže v 4,7, M3 z dvosklopčnim menjalnikom desetinko hitreje. Razlog za podobne zmogljivosti je v krivulji navora, ki 400 nevtonmetrov doseže že pri 1.200, M3 pa enako številko šele pri 3.900 vrtljajih. Drug razlog je boljši oprijem štirice s štirikolesnim pogonom in malenkost nižja masa 435i, ki znaša 1.665 kilogramov (M3 je deset kilogramov lažji). Razlika v porabi je po tovarniških podatkih kar štiri litre, 435i xDrive naj bi porabil 7,6, M3 DKG pa kar 11,2 litra. V praksi je bila razlika manjša, le liter v prid štirice. Sedemstopenjski DKG menjalnik je podobno hiter kot osemstopenjska avtomatika v 435i, a je nekaj bolj sunkovit. M3 pa je v zavojih nekan manj uravnotežen, ima težji nos, a je tudi zaradi zgolj zadnjega pogona bolj zabaven,
Ko gre zgolj za motor, pa stari V8 iz M3 v primerjavi s šestvaljnikom v 435i deluje ostarelo in neučinkovito, a ima prednosti, ki jih težje merimo s številkami. Globokega in prodornega zvoka osemvaljnika in količino veselja s katero se V8 zavrti proti osem tisoč vrtljajem, novi vrstni turbo šestvaljnik ne zna preseči, niti doseči.
Foto: Miloš Milač