Avto

Ujel je stari BMW M3, predstavo ukradel M4

BMW 435i xDrive M performance je avto, ki kot magnet vleče poglede, dviguje dlake in brez težav dohaja celo stari M3, novi M4 pa naložen z opremo prehiteva le s ceno.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.06.2014 18:00
Dopolnjeno: 04.06.2014 17:56
Čas branja: 4 min

Takšnega kot je bil preizkusni, v beli barvi, z zaključki odbijačev iz ogljikovih vlaken in predvsem z M performance nalepkami na karoseriji, se avtomobilski navdušenec, ki si avto kupi predvsem zase, celo ustraši. Vsem ostalim pa je ob BMW 435i M performance srce pričelo vsaj hitreje biti, nekaterim pa so oči skoraj skočile iz jamic, v kotičkih ust se jim je nabrala slina, neustavljiva sila pa jih je privlekla do avtomobila, kjer so nas zasipali z vprašanji, če je to novi M4, koliko gre, koliko spije,...

P3310719.1401793407.JPG.c.600px.jpg
BMW 4 se v 4 M performance prelevi že za dobrih sto evrov, vanj pa lahko vložite tudi prek 11 tisočakov, pa še ne izčrpate seznama dodatne opreme, ki jo v celoti vgradijo na servisu v Sloveniji.

Opazen, kričeč,...

Razlogov za to je veliko, od za naš okus že kar preveč kričečega nakita, do tehnike, ki jo večinoma opravičuje, vsekakor pa ne tako zelo kot pri modelu z vrha ponudbe - M4. V osnovi je testni avto povsem običajen BMW 4, posebnega ga dela trilitrski turbo bencinar z vrha ponudbe, ki zmore 225 kilovatov in 400 nevtonmetorov navora. Serijsko konjenico pa obvladuje doplačljiv štirikolesni pogon xDrive, ki si ga pri M4 denimo ni mogoče omisliti.

P3310766.1401876028.JPG.o.600px.jpg
Zaključek odbijača iz ogljikovih vlaken za 1.250, nalepke za 136 evrov.

Na servis kot skromnež, iz njega razvpitež dražji od M4

Takšen BMW 435i xDrive je v Slovenijo pripeljal z osnovno ceno 60.500 evrov. Tovarniški dodatki (samodejni menjalnik, M športni paket, navigacija,... ) so ga podražili na 74.743 evrov, M performance dodatki pa še za dodatnih 11 tisočakov na več kot 88 tisoč evrov, kar je celo več kot boste odšteli za M4 brez dodatkov, ki stane 84, limuzinski M3 pa 78.500 evrov. Dodatke M performance so vgradili mehaniki na slovenskem servisu, vse dele vključno z motorno elektroniko, se vgradi naknadno, in mu vdahnili bolj divji videz in značaj. BMW 435i xDrive M performance je tako zapeljal v revir M4. Na servisu je dobil novo motorno elektroniko za tri tisočake, ki je moč motorja povečala za 25 kilovatov na 250 kilovatov (340 konjskih moči), zaključke odbijačev, zadnji spojler in ogledala iz ogljikovih vlaken, nov komplet 20 palčnih koles in pirellijevih pnevmatik za pet tisočakov, kromiran zaključek izpuha za dobrega tisočaka, do M performance nalepk, ki so s ceno 136 evrov najcenejše na spisku dodatkov.

P4010859.1401894896.JPG.c.600px.jpg
Po zaslugu dodatnih 25 kilovatov moči do stotice v 4,7 sekunde, dve desetinke hitreje kot serijski 435i xDrive.

Rezultat predelave je opazen na zunaj in izza volana. Kupe, ki je tudi v kabini ozaljšan z dodatki M performance, do stotice po zaslugi štirikolesnega pogona xDrive pospeši v 4,7 sekunde, kar je dve desetinki hitreje kot štirica brez M performance predelave in tako hitro kot stari M3 coupe. Zvok šestavljnika je v prostek teku umirjen, odzivnost po zaslugi twinscroll turbo polnilnika odlična vse od prostega teka naprej. Nad štiri tisoč vrtljaji pa motor zarenči skozi izpuh in se še hitreje zavrti do sedmih tisočakov. V primerjavi s starim M3 je pospešek v prvi prestavi bolj silovit, zaradi navora v nižjih in srednjih vrtljajih ter štirikolesnega pogona, ki ob vsakem zdrsu prenaša moč med obema premama. M performance ima ob tem drugačen, bolj dirkaški značaj kot M3, je glasnejši in odločnejši, a manj mogočen od V8 motorja z globokim grmenjem in tudi manj veseljaški v višjih vrtljajih.

P3310777.1401895451.JPG.o.600px.jpg
Znano in ergonomsko odlično okolje BMW serije 4, M volan, športni sedeži,...

Hiter, glasen in zelo zanesljiv

V zavojih mu zlepa ne zmanjka moči in oprijema, pogumen voznik bo na dobri podlagi dosegal vrtoglave hitrosti in bo znal izklopljenim ESP in večjim delom moči na zadnjem paru tudi oddrseti iz zavoja. Zabave je sicer nekaj manj kot pri le zadaj gnanem BMW, a je takšna štirica v zavojih in še posebej na slabši podlagi lahko hitrejša od starega M3 s 59 kilovati več pod pokrovom. Razlog za mirnost, natančnost in nezahtevnost štirice, dokler se ne igraš z izklopom elektronike, so tudi nizko težišče, natančen volan in hiter menjalnik. Poln plin pomeni tudi visoko porabo 14, 15, tudi več litrov, božanje stopalke plina jo spusti pod osem litrov, v povprečju pa je 435i porabil 13 litrov oziroma le liter manj kot M3, ki ima kar štiri litre višjo tovarniško porabo goriva.

M performance proti (staremu) M3 - ni vse slabo, kar je starejše

IMG-8512.1401896472.JPG.c.600px.jpg
BMW M3 zadnjič s klasičnim V8 strojem, izjemnih zvokom in veseljem do visokih vrtljajev. Novi M3 ima šestvaljni turbo podoben tistemu v 435i.

Primerjava BMW 435i xDrive M performance s starim BMW M3, ki smo ga lani preizkušali tudi na poligonu, pa je pravi pokazatelj napredka M serije, čeprav se je stari M3 na določenih področjih tudi bolje izkazal. Kljub razliki v moči (435i M performance ima 250, M3 pa 309 kilovatov), do stotice potrebujeta skoraj enak čas. BMW 435i M performance jo doseže v 4,7, M3 z dvosklopčnim menjalnikom desetinko hitreje. Razlog za podobne zmogljivosti je v krivulji navora, ki 400 nevtonmetrov doseže že pri 1.200, M3 pa enako številko šele pri 3.900 vrtljajih. Drug razlog je boljši oprijem štirice s štirikolesnim pogonom in malenkost nižja masa 435i, ki znaša 1.665 kilogramov (M3 je deset kilogramov lažji). Razlika v porabi je po tovarniških podatkih kar štiri litre, 435i xDrive naj bi porabil 7,6, M3 DKG pa kar 11,2 litra. V praksi je bila razlika manjša, le liter v prid štirice. Sedemstopenjski DKG menjalnik je podobno hiter kot osemstopenjska avtomatika v 435i, a je nekaj bolj sunkovit. M3 pa je v zavojih nekan manj uravnotežen, ima težji nos, a je tudi zaradi zgolj zadnjega pogona bolj zabaven,

Ko gre zgolj za motor, pa stari V8 iz M3 v primerjavi s šestvaljnikom v 435i deluje ostarelo in neučinkovito, a ima prednosti, ki jih težje merimo s številkami. Globokega in prodornega zvoka osemvaljnika in količino veselja s katero se V8 zavrti proti osem tisoč vrtljajem, novi vrstni turbo šestvaljnik ne zna preseči, niti doseči.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Manager
Balon v vzvratnem ogledalu
Manager
ManagerBoštjan Usenik Balon v vzvratnem ogledalu

Se Elon Musk morda s svojo retoriko zgolj podi za polnejšim balonom UI, po tem ko je vse bolj izpraznjen balon električnih vozil pustil za seboj v vzvratnem ogledalu?

FINANCE
Topjob
Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež
Topjob
OBDAVČITEV DELA
TopjobLana Dakić Primerjava OECD za leto 2023: Golob stisnil davčni primež 1

Davčni primež je bil lani v državah OECD 34,8-odstoten, v Sloveniji pa 43,3-odstoten, kar je še vedno zelo visoko. Prav tako smo tik pod vrhom po prispevkih zaposlenih. Kako se primerjamo s tujino?

FINANCE
Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi
PRO
Finance
Redakcija Tovarna leta Kakšne so brezžične tehnologije v industrijskem okolju in kako se zaščititi pred napadi (PRO)

Na konferenci Pametna industrija bomo med drugim izvedeli, kakšne brezžične tehnologije v industrijskem okolju ima Cisco Systems in kako Smart Com povečuje odpornost organizacij pred kibernetskimi tveganji

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
International
Why the EU's New Migration Pact Matters
FINANCE
ESG
Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih
ESG
Kje smo pri ESG
ESGAna Ivančič Zakaj je ESG tako visoko na agendi vodilnih

Analiza: ESG prinaša večje dohodke, prihranke pri stroških, večji je delež motiviranih zaposlenih in večja je verodostojnost blagovne znamke.