Za približno deset tisočakov oglasi za rabljena vozila v Sloveniji obljubljajo skorajda nebesa, realnost pa je lahko zaradi okvar in pomanjkljivosti vse prej kot idilična. Na servisih tako preživite več časa kot doma, mehanika poznate bolje kot partnerja, če zaradi pokvarjenega vozila morebiti trpi vaše delo pa je stvar še toliko slabša. Tako ne čudi, da se veliko ljudi drži starega reka "Nov avto je najboljši avto" in za tiste s plitvejšimi žepi ali tiste preprosto racionalne v ospredje stopi nizkocenovna Dacia. Po kombilimuzinskem sanderu in karavanskem loganu MCV je prenovo dočakal tudi limuzinski logan, s katerim se je zgodba o uspehu za Renault pred desetimi leti pravzaprav začela.
Oglati logan je bil zaradi svojega vse prej kot bradpittovskega videza sprva tarča posmeha, ki se je ob pogledu na notranjost in (ne)opremo le še okrepil. A z nizko ceno in preverjeno Renaultovo mehaniko za povsem novo vozilo je osvajal kupce po svetu, tudi na najbolj zahtevnih trgih, na koncu se jih je nabralo kar dva milijona in pol. Modelska paleta se je sproti širila, trenutno jih je šest, velik uspeh pa žanje terenski duster, s katerim je Miloš Milač zlahka osvojil romunska brezpotja.
Pri Daciji ob snovanju novih modelov seveda niso pozabili na svojega prvega v novejši zgodovini, na limuzinskega logana. Lani so ga prenovili zunaj in znotraj ter ga z njegovim največjim adutom - nizko ceno - poslali v boj za kupce. Takšne, ki imajo na voljo 7.250 tisoč evrov, kolikor stane najcenejši logan, in si kljub temu želijo začutiti vonj po novem. Takšne, ki potrebujejo večji avto, kot so mestni malčki, ob vsem tem pa je zanesljiv, ponuja poceni vzdrževanje, pod pločevino ima preverjeno tehniko, varčen motor, znotraj pa času primerno osnovno opremo ter ob tem premore še kakšen sladkorček. Tudi če ni kdo ve kako lep.
Umetniki ličenja so pri 435 cm dolgem in 173 cm širokem loganu sicer zavihali rokave, vendar čudežev pač ne gre pričakovati - tudi prenovljeni logan ni noben Jan Plestenjak - je pa zato izdelek dobil nekaj želenih oblin na pravih mestih ter s tem izgubil kar nekaj pridiha cenenosti. Na pogled je tudi lepši kot karavanski MCV. Ker smo pri nas pregovorno bolj naklonjeni kombilimuzinam in karavanom, je klasična limuzinska zasnova s štirimi vrati k nam sicer prišla z zamudo. Tale logan tako v prvi vrsti nagovarja takšne, ki hočejo nov avto in hkrati prisegajo na klasično obliko ter tiste, ki jim limuzina pride prav za vsakodnevne službene potrebe. Med njimi so v prvi vrsti gotovo taksisti, ki v sedanjih časih še toliko bolj gledajo na vsak cent.
Kdor si ob pogledu na prenovljenega logana misli, da je povsem nezanimiv za okolico, se moti. Za njim so se precej ozirali prav taksisti z (iz)rabljenimi vozili, eden izmed njih si ga je tudi pobliže ogledal. Pred njegovimi očmi so se znašli pregledni in lahko berljivi merilniki, vključno s potovalnim računalnikom, za usnjenim volanom (doplačilo 60 evrov) in po višini nastavljivim ter udobno mehkim sedežem pa se je lahko dokaj dobro namestil.
Nizka cena tukaj že terja prvi davek, saj se sedež lahko dvigne zgolj neobremenjen, tako da je treba izstopiti iz vozila ali pa dovolj visoko privzdigniti zadnjico, spusti pa se zgolj obremenjen. Varnostni pas je nastavljiv po višini, pohvaljena so bila velika in uporabna odložišča, ki so glede na dražja vozila nekoliko bolj groba. "A glavno je, da na svojem mestu zadržijo telefon in pijačo."
Stikali za električni dvig prednjih stekel sta še vedno na sredinskem delu armaturne plošče, kjer se vklopita še tempomat in omejevalnik hitrosti (155 evrov doplačila), nad njima pa so gumbi za uravnavanje ročne klimatske naprave. Da, logan ima tudi klimo! V bogatejši opremi Laureate pa še električno nastavljiva ogledala, meglenke spredaj in spodobno zmogljiv radio z USB priključkom ter Bluetooth povezavo za prostoročno telefoniranje.
Za dobrih 400 evrov je na voljo tudi Renaultov vmesnik z digitalnim zaslonom na dotik ter navigacijo. "Super!" Vmesnik je bil všeč tudi starejšemu gospodu, ki je vmes pristopil k avtu. Ob ogledu je ugotovil, da je preprost za upravljanje, hkrati nanj vidi brez težav - meniji so namreč veliki in pregledni, pohvalil je tudi zemljevid.
Skupaj smo se preselili do drugega para vrat. Za potnike zadaj je vstop dober, na 263 cm medosne razdalje pa logan ponuja dovolj prostora tudi za odrasle. Sedalo je sicer postavljeno nekoliko nizko in ne podpira dobro stegen, vendar pa pomanjkljivost odtehta več prostora za trojico kot v kakšnem večjem in dražjem avtu. "Na zadnji klopi zlahka shajata tudi dva takšna, ki se ne marata preveč," je poznavalsko ugotovil taksist in s tem vse povedal vse o prostoru tam.
Sledil je premik k prtljažniku. Ta resda ni tako velik, kot pri karavanskem, a ponuja več kot spodobnih 510 litrov uporabne prostornine. Kar nekaj prostora si zase vzamejo vodila prtljažnih vrat, ki se potopijo v notranjost - davek na ceno, zato trpi uporabnost -, obloga je cenena, a služi namenu, sama vrata pa so povsem neobdelana. Pozornost pri zapiranju tako ne bo odveč, saj se pločevina še prehitro zareže v prste. "Za kakšne serviserje se vseeno zdi idealen, kajne?" je glasno razmišljal gospod.
Zadnja klop je deljiva, prostor se tako dodatno poveča, vendar pa je luknja za prtljago zaradi pločevine precej majhna. Logana si bo pri nas omislil približno vsak deseti kupec, več pozornosti pa bi nedvomno pritegnil, če bi ponujal odpiranje zadnjih vrat skupaj s šipo kot ga denimo pozna Škoda rapid. Prtljažnik bi bil tako bolj uporaben, vendar bi to za seboj potegnilo tudi višjo ceno, je poznavalsko dodal mimoidoči fant.
Cena je pri loganu res v ospredju.
Povsem osnovnega Base z zastarelim 1,2-litrskim atmosferskim motorjem je moč dobiti za 7.250 evrov, poleg gole pločevine in plastike pa ponuja štiri zračne blazine, ABS in ESP ter črne odbijače - opcijsko je na voljo zgolj rezervno kolo. Dizli se začnejo pri 10.140 evrov, vendar z bogatejšo opremo Ambiance. Odbijača sta v barvi karoserije, v prtljažniku je lučka, ima klimo, po tretjini deljivo klop, centralno zaklepanje in električno pomična stekla, zaželeti si je moč radio ali navigacijo ter kovinsko barvo.
Dizla z opremo Laureate cenijo na 10.950 evrov, na voljo je nekaj kroma, radio, nastavljivi volani, sedež in pasovi, električno nastavljiva ogledala, potovalni računalnik in meglenke, ostalo je za doplačilo. Pri testnem loganu je znesek na račun sladkorčkov zrasel za 1.285 evrov na 12.235 evrov, kar pa je že konkreten denar. Potencialni kupci se bodo marsičemu s spiska odpovedali, za deset tisočakov pa bodo vseeno dobili zanesljiv in spodobno opremljen avto z odličnim in varčnim dizelskim motorjem.
Skorajda vsakega centa je namreč vreden Renaultov 1,5-litrski turbodizelski motor s 55 kilovati (75 konjskimi močmi) in sami ne bi razmišljali o nobeni drugi alternativi. Pospešuje zgledno, najvišja hitrost preseže zakonske omejitve, z maso dobre tone pa se najbolje bori pri 1.750 vrtljajih v minuti. Motor je miren, več hrupa v višjih vrtljajih kot smo sicer vajeni pa lahko pripišemo slabši izolaciji potniškega prostora. Logan ima sicer pet prestav, vendar je peta zelo dolga, sam menjalnik pa je korekten. Vsem se je zdela zanimiva podrobnost, da pokrov motorja drži teleskop in ne veliko cenejša paličica.
Tipka ECO zmanjša moč motorja in klimatske naprave, kar prihrani še kak deciliter goriva. Logan se je sicer izkazal za zelo varčnega, saj smo v povprečju porabili med 4,6 in 5,2 litra na sto prevoženih kilometrov. Dacia je ob tem eden redkih proizvajalcev, ki že tovarniško ponuja različico na avtoplin LPG (takšne modele ponujata še Fiat in Opel, pri Volkswagnu prisegajo na zemeljski plin), ki je še varčnejša. Pohvaliti velja podvozje, ki je kot ulito za slabe slovenske ceste. Neravnine požira tiho in uglajeno, kot bi se s kako imenitno limuzino vozili po najboljših avenijah.
Dacia logan na vsak način ne razočara, seveda tistih, ki od njega ne pričakujejo čudežev. Primeren je za družine, manj zahtevne voznike, starostnike in tudi tiste, ki jim vsakodnevni zaslužek prinaša prav avto. "Končno pravi avto za nas Slovence," je bil ob razlagi cen sicer najbolj pogost komentar znancev ob ogledu srebrne Dacie. "Če bo šlo v naši državi tako naprej, bomo kmalu vsi na loganih," pa so se politike na koncu dotaknili radovedneži ob vozilu. To niti ni tako slabo, kot se morda sprva zdi.
Uspeh logana in Dacije so sicer opazili tudi drugi proizvajalci, Peugeot tako ponuja model 301, Citroen pa dvojčka C-Elysee, ki pa sta nekoliko dražja.
Foto: Matej Kačič