Avto

'Nov avto je najboljši avto'

Vonj po novem, brezmadežna zgodovina, brezskrbne poti v službo ali za službo, nestresna družinska rabo, nekaj opreme, varčen motor... Vse to za deset tisočakov ponuja dizelska Dacia logan

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.06.2014 13:30
Čas branja: 6 min

Za približno deset tisočakov oglasi za rabljena vozila v Sloveniji obljubljajo skorajda nebesa, realnost pa je lahko zaradi okvar in pomanjkljivosti vse prej kot idilična. Na servisih tako preživite več časa kot doma, mehanika poznate bolje kot partnerja, če zaradi pokvarjenega vozila morebiti trpi vaše delo pa je stvar še toliko slabša. Tako ne čudi, da se veliko ljudi drži starega reka "Nov avto je najboljši avto" in za tiste s plitvejšimi žepi ali tiste preprosto racionalne v ospredje stopi nizkocenovna Dacia. Po kombilimuzinskem sanderu in karavanskem loganu MCV je prenovo dočakal tudi limuzinski logan, s katerim se je zgodba o uspehu za Renault pred desetimi leti pravzaprav začela.

IMG_3741.20140603124357.jpg.c.600px.jpg

Oglati logan je bil zaradi svojega vse prej kot bradpittovskega videza sprva tarča posmeha, ki se je ob pogledu na notranjost in (ne)opremo le še okrepil. A z nizko ceno in preverjeno Renaultovo mehaniko za povsem novo vozilo je osvajal kupce po svetu, tudi na najbolj zahtevnih trgih, na koncu se jih je nabralo kar dva milijona in pol. Modelska paleta se je sproti širila, trenutno jih je šest, velik uspeh pa žanje terenski duster, s katerim je Miloš Milač zlahka osvojil romunska brezpotja.

IMG_3640.20140603125452.jpg.c.600px.jpg

Pri Daciji ob snovanju novih modelov seveda niso pozabili na svojega prvega v novejši zgodovini, na limuzinskega logana. Lani so ga prenovili zunaj in znotraj ter ga z njegovim največjim adutom - nizko ceno - poslali v boj za kupce. Takšne, ki imajo na voljo 7.250 tisoč evrov, kolikor stane najcenejši logan, in si kljub temu želijo začutiti vonj po novem. Takšne, ki potrebujejo večji avto, kot so mestni malčki, ob vsem tem pa je zanesljiv, ponuja poceni vzdrževanje, pod pločevino ima preverjeno tehniko, varčen motor, znotraj pa času primerno osnovno opremo ter ob tem premore še kakšen sladkorček. Tudi če ni kdo ve kako lep.

IMG_3758.20140603124937.jpg.s.600px.jpg

Umetniki ličenja so pri 435 cm dolgem in 173 cm širokem loganu sicer zavihali rokave, vendar čudežev pač ne gre pričakovati - tudi prenovljeni logan ni noben Jan Plestenjak - je pa zato izdelek dobil nekaj želenih oblin na pravih mestih ter s tem izgubil kar nekaj pridiha cenenosti. Na pogled je tudi lepši kot karavanski MCV. Ker smo pri nas pregovorno bolj naklonjeni kombilimuzinam in karavanom, je klasična limuzinska zasnova s štirimi vrati k nam sicer prišla z zamudo. Tale logan tako v prvi vrsti nagovarja takšne, ki hočejo nov avto in hkrati prisegajo na klasično obliko ter tiste, ki jim limuzina pride prav za vsakodnevne službene potrebe. Med njimi so v prvi vrsti gotovo taksisti, ki v sedanjih časih še toliko bolj gledajo na vsak cent.

IMG_3605.20140603125136.jpg.s.600px.jpg

Kdor si ob pogledu na prenovljenega logana misli, da je povsem nezanimiv za okolico, se moti. Za njim so se precej ozirali prav taksisti z (iz)rabljenimi vozili, eden izmed njih si ga je tudi pobliže ogledal. Pred njegovimi očmi so se znašli pregledni in lahko berljivi merilniki, vključno s potovalnim računalnikom, za usnjenim volanom (doplačilo 60 evrov) in po višini nastavljivim ter udobno mehkim sedežem pa se je lahko dokaj dobro namestil.

IMG_3691.20140603130517.jpg.c.600px.jpg

IMG_3688.20140603124015.jpg.s.600px.jpg

Nizka cena tukaj že terja prvi davek, saj se sedež lahko dvigne zgolj neobremenjen, tako da je treba izstopiti iz vozila ali pa dovolj visoko privzdigniti zadnjico, spusti pa se zgolj obremenjen. Varnostni pas je nastavljiv po višini, pohvaljena so bila velika in uporabna odložišča, ki so glede na dražja vozila nekoliko bolj groba. "A glavno je, da na svojem mestu zadržijo telefon in pijačo."

IMG_3704.20140603124049.jpg.s.600px.jpg

Stikali za električni dvig prednjih stekel sta še vedno na sredinskem delu armaturne plošče, kjer se vklopita še tempomat in omejevalnik hitrosti (155 evrov doplačila), nad njima pa so gumbi za uravnavanje ročne klimatske naprave. Da, logan ima tudi klimo! V bogatejši opremi Laureate pa še električno nastavljiva ogledala, meglenke spredaj in spodobno zmogljiv radio z USB priključkom ter Bluetooth povezavo za prostoročno telefoniranje.

IMG_3666.20140603125559.jpg.c.600px.jpg

Za dobrih 400 evrov je na voljo tudi Renaultov vmesnik z digitalnim zaslonom na dotik ter navigacijo. "Super!" Vmesnik je bil všeč tudi starejšemu gospodu, ki je vmes pristopil k avtu. Ob ogledu je ugotovil, da je preprost za upravljanje, hkrati nanj vidi brez težav - meniji so namreč veliki in pregledni, pohvalil je tudi zemljevid.

IMG_3677.20140603125738.jpg.o.600px.jpg

Skupaj smo se preselili do drugega para vrat. Za potnike zadaj je vstop dober, na 263 cm medosne razdalje pa logan ponuja dovolj prostora tudi za odrasle. Sedalo je sicer postavljeno nekoliko nizko in ne podpira dobro stegen, vendar pa pomanjkljivost odtehta več prostora za trojico kot v kakšnem večjem in dražjem avtu. "Na zadnji klopi zlahka shajata tudi dva takšna, ki se ne marata preveč," je poznavalsko ugotovil taksist in s tem vse povedal vse o prostoru tam.

IMG_3706.20140603130119.jpg.c.600px.jpg

Sledil je premik k prtljažniku. Ta resda ni tako velik, kot pri karavanskem, a ponuja več kot spodobnih 510 litrov uporabne prostornine. Kar nekaj prostora si zase vzamejo vodila prtljažnih vrat, ki se potopijo v notranjost - davek na ceno, zato trpi uporabnost -, obloga je cenena, a služi namenu, sama vrata pa so povsem neobdelana. Pozornost pri zapiranju tako ne bo odveč, saj se pločevina še prehitro zareže v prste. "Za kakšne serviserje se vseeno zdi idealen, kajne?" je glasno razmišljal gospod.

IMG_3727.20140603130319.jpg.s.600px.jpg

Zadnja klop je deljiva, prostor se tako dodatno poveča, vendar pa je luknja za prtljago zaradi pločevine precej majhna. Logana si bo pri nas omislil približno vsak deseti kupec, več pozornosti pa bi nedvomno pritegnil, če bi ponujal odpiranje zadnjih vrat skupaj s šipo kot ga denimo pozna Škoda rapid. Prtljažnik bi bil tako bolj uporaben, vendar bi to za seboj potegnilo tudi višjo ceno, je poznavalsko dodal mimoidoči fant.

Cena je pri loganu res v ospredju.

IMG_3719.20140603130353.jpg.s.600px.jpg

Povsem osnovnega Base z zastarelim 1,2-litrskim atmosferskim motorjem je moč dobiti za 7.250 evrov, poleg gole pločevine in plastike pa ponuja štiri zračne blazine, ABS in ESP ter črne odbijače - opcijsko je na voljo zgolj rezervno kolo. Dizli se začnejo pri 10.140 evrov, vendar z bogatejšo opremo Ambiance. Odbijača sta v barvi karoserije, v prtljažniku je lučka, ima klimo, po tretjini deljivo klop, centralno zaklepanje in električno pomična stekla, zaželeti si je moč radio ali navigacijo ter kovinsko barvo.

IMG_3737.20140603130721.jpg.c.600px.jpg

Dizla z opremo Laureate cenijo na 10.950 evrov, na voljo je nekaj kroma, radio, nastavljivi volani, sedež in pasovi, električno nastavljiva ogledala, potovalni računalnik in meglenke, ostalo je za doplačilo. Pri testnem loganu je znesek na račun sladkorčkov zrasel za 1.285 evrov na 12.235 evrov, kar pa je že konkreten denar. Potencialni kupci se bodo marsičemu s spiska odpovedali, za deset tisočakov pa bodo vseeno dobili zanesljiv in spodobno opremljen avto z odličnim in varčnim dizelskim motorjem.

IMG_3743.20140603124337.jpg.s.600px.jpg

Skorajda vsakega centa je namreč vreden Renaultov 1,5-litrski turbodizelski motor s 55 kilovati (75 konjskimi močmi) in sami ne bi razmišljali o nobeni drugi alternativi. Pospešuje zgledno, najvišja hitrost preseže zakonske omejitve, z maso dobre tone pa se najbolje bori pri 1.750 vrtljajih v minuti. Motor je miren, več hrupa v višjih vrtljajih kot smo sicer vajeni pa lahko pripišemo slabši izolaciji potniškega prostora. Logan ima sicer pet prestav, vendar je peta zelo dolga, sam menjalnik pa je korekten. Vsem se je zdela zanimiva podrobnost, da pokrov motorja drži teleskop in ne veliko cenejša paličica.

IMG_3746.20140603124852.jpg.n.600px.jpg

Tipka ECO zmanjša moč motorja in klimatske naprave, kar prihrani še kak deciliter goriva. Logan se je sicer izkazal za zelo varčnega, saj smo v povprečju porabili med 4,6 in 5,2 litra na sto prevoženih kilometrov. Dacia je ob tem eden redkih proizvajalcev, ki že tovarniško ponuja različico na avtoplin LPG (takšne modele ponujata še Fiat in Opel, pri Volkswagnu prisegajo na zemeljski plin), ki je še varčnejša. Pohvaliti velja podvozje, ki je kot ulito za slabe slovenske ceste. Neravnine požira tiho in uglajeno, kot bi se s kako imenitno limuzino vozili po najboljših avenijah.

IMG_3646.20140603131007.jpg.c.600px.jpg

Dacia logan na vsak način ne razočara, seveda tistih, ki od njega ne pričakujejo čudežev. Primeren je za družine, manj zahtevne voznike, starostnike in tudi tiste, ki jim vsakodnevni zaslužek prinaša prav avto. "Končno pravi avto za nas Slovence," je bil ob razlagi cen sicer najbolj pogost komentar znancev ob ogledu srebrne Dacie. "Če bo šlo v naši državi tako naprej, bomo kmalu vsi na loganih," pa so se politike na koncu dotaknili radovedneži ob vozilu. To niti ni tako slabo, kot se morda sprva zdi.

IMG_3752.20140603131313.jpg.c.600px.jpg

Uspeh logana in Dacije so sicer opazili tudi drugi proizvajalci, Peugeot tako ponuja model 301, Citroen pa dvojčka C-Elysee, ki pa sta nekoliko dražja.

IMG_3602.20140603123851.jpg.s.600px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 1

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.