Avto

Smeji se tekmecem, nasmiha kupcem

Na slovenski trg je včeraj zapeljal še drugi dostavnik iz italijansko-francoskega trojčka - citroën jumper. Poseben je po obliki in najnižji ceni od 13.200 evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.06.2014 11:56
Čas branja: 3 min

Jumper je drugi model dostavnega trojčka, tehnično je enak fiatu ducatu in peugeotu boxerju, vsaj z zadnjim pa je primerljiv tudi po cenah. Zakaj bi kupci izbrali prav citroëna? "Edini je, ki vas bo pozdravil z nasmehom," je pojasnil direktor Citroëna Slovenije Roland Van Ro. Ko gre za tekmece, se jumperju lahko smeji zaradi ugodne cene, dodajamo mi. S 13.200 tisoč evri v osnovni različici brez DDV in z vključenim hišnim financiranjem je cenejši vsaj od francoskega kolega. Res pa je, da je v tej različici tudi slabše založen z opremo.

IMG-5689.1401784651.JPG.c.500px.jpg
Nasmeh za kupce, sodobnejša tehnika in veliko možnosti izbire motornih in karoserijskih različic.

Ko Fiat in PSA (Peugeot in Citroën) prenovita dostavni program, se to zgodi v enem hipu. Razlog je jasen, fiat ducato, citroën jumper in peugeot boxer so oblikovni in tehnični sorodniki, prihajajo iz istih proizvodnih trakov italijanske tovarne Sevel Nord, delijo pa si vse razen oblike prednjega dela. Pretekli teden je na naš trg zapeljal prvi izmed trojice - peugeot boxer, ki je poleg sodobne tehnike, boljše varnostne opreme, nove oblike in varčnejših strojev po matejevih izračunih s seboj pripeljal tudi konkreten popust v vrednosti nekaj tisoč kav. Nič drugače ni pri citroënu jumperju, na osnovne cene kupci dobijo od 31 do 35 odstotkov popusta. Pa ne zato, ker bi se distributer in trgovci odpovedali delu zaslužka, toliko ga ne zberejo vsi skupaj. Ampak ker je komunikacija visoke cene na ceniku in visokega popusta, ki to ceno zniža na primerno raven, del folklore prodaje avtomobilov in tudi, ali pa še bolj, dostavnikov.

IMG-5684.1401788557.JPG.o.600px.jpg
Na novo zasnovana armaturna plošča, več varnosti in povezljivosti.

Poraba od 6,6 litra, povezljivost v kabini

Poleg novega prednjega dela, ki ga rišeta odebeljeni prečki s citroënovim logom na sredini in žarometi, ki nasmeh razpotegnejo globoko v blatnik, novi jumper prinaša sodobnejše stroje z močjo od 81 do 130 kilovatov, porabo najmanj 6,6 litra in doplačljiv sistem start&stop v različicah s 96 in 110 kilovati. Kabina je zasnovana na novo, več je odlagalnih prostorov in opreme. Sistem connecting box omogoča povezljivost bluetooth in USB vhod, za doplačilo je na voljo petpalčni zaslon na dotik, ki vključuje navigacijo in kamero ter nastavek za tablico.

Tempomat, HDC za spuščanje po klancu,..

Novosti so tudi pri sistemih aktivne varnosti: Novost so elektronski nadzor pogona, sistem Hill Descent Control (nadzor hitrosti med vožnjo po klancu navzdol), programsko nastavljivi tempomat-omejevalnik hitrosti, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu ter zaznavanje prenizkega tlaka v pnevmatikah, ki skrbijo za mirnejšo vožnjo.

IMG-5661.1401788696.JPG.o.600px.jpg
V zadek tovornega furgona gre do 17 kubičnih centimetrov tovora, nakladalna odprtina v višino meri do 2,03 metra,...

Prek sto različnih kombinacij

Jumper je na voljo v štirih dolžinah, ki merijo 4,96, 5,41, šest in 6,4 metra, v medosju meri tri, 3,45 oziroma 4,3 metra, v tovorni del pa lahko spravite od osem do 17 kubičnih metrov tovora. Dolžina tovornega dela meri do rekordnih 4,07 metra, drsna vrata odpirajo prav tako rekordno 1,25 metra široko odprtino, zadnja vrata zanihajo do 270 stopinjskega kota, torej se postavijo vzporedno s karoserijo, tovorni del pa omogoča višino do 2,03 metra, medtem ko višina nakladalnega prostora niha med 49,3 in 60,2 centimetri. Tovorni prostor v širino meri najmanj 1,42 (med blatniškimi koši) do 1,87 metra uporabne širine, kupec pa ob tem lahko izbira med tremi višina strehe in s tem tovornega dela. Poleg klasičnega furgona je na voljo še furgon + z nosilnostjo 4,4 tone, šasija 1+2 in 1+6 (s sedmimi sedeži). Izvedenka kombi pa ponuja do 17 sedežev.

IMG-5655.1401788841.JPG.c.600px.jpg
"Najbolj pogosta različica pri nas bo HDI130 L2 H2, prek 90 odstotkov jumperjev bo furgonov," napoveduje Borut Sedej iz Citroëna Slovenije.

Primerljiv z bratrancem iz Peugeota

Kaj kupci pri nas kupujejo, koliko bo jumperjev? "Predvsem gredo v prodajo tovorne oziroma furgon različice, teh je prek 90 odstotkov,"pojasnjuje direktor razvoja mreže pri Citroënu Slovenija Borut Sedej. Kupci so v stoodstotkih podjetja, najbolj pa jim je zanimiva različica 130HDI L2 H2, kar pomeni drugo dolžino in drugo višino karoserije. Sedej še dodaja, da bo letos na naše ceste zapeljalo 250, prihodnje leto pa 500 novih jumperjev. Cilj je skromnejši kot pri bratrancu Peugeotu, a jumperji bodo namenjeni predvsem slovenskemu trgu pojasnjuje Sedej in s tem zanika, da bi bila jumperjeva ponudba slabša od peugeotove. Jumper ima celo nižjo ceno od bratranca, povsem osnovni model brez DDV in z vključenim popustom za financiranje stane 13.200 evrov, a je nekaj skromneje opremljen kot boxer, ki stane najmanj 14.500 evrov. "Velja pa, da sta ponudbi jumperja in boxerja primerljivi, če gre za avte z enako opremo, karoserijo in motorjem," pojasnuje Sedej.

fiat-ducato-0009.1401789182.jpg.o.600px.jpg
Ducato je zadnji od treh enakih, na našem trgu pa bo na voljo v začetku jeseni.

Zadnji od treh na trgu šele jeseni

Kaj pa Fiat? "Ducato bo na trgu šele v začetku jeseni, ko bodo znane tudi cene," pravijo v Avto Triglavu. Fiat ducato je tehnično enak francoskima koolegoma, oblikovno pa je bližje jumperju kot boxkerju. Ducato si sicer vsako leto odreže polovico proizvodne kapacitete tovarne Sevel Nord, ta letno izdela 260 tisoč dostavnikov vseh treh znamk. Razlog v visokem deležu pa je tudi v prodaji šasij na osnovi katerih nastajajo avtodomi, tudi tisti iz Adrie Mobila.

Foto: Borut Cvetko

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
FINANCE
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov
Finance
PREMAJHNA KONKURENCA IN VELIKI STROŠKI
Petra Sovdat Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov

Do konca obratovalnega časa odlagališča je predviden strošek skoraj 300 milijonov evrov, pravi agencija za radioaktivne odpadke.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
ESG
Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
ESG
Najboljši dobavitelji Skaze
ESGPartner ali podpornik projekta Neprecenljiva vloga dobaviteljev za uspešno rast Skaze v globalni industriji
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoVasilij Krivec Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Analitiki mirijo panogo, saj pravijo, da je upad posledica minulih rasti in da se prodaja vrača na normalne ravni.

FINANCE
Avto
Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode

Kot kaže, bo spet uspešna, a na vse bolj skromni osnovi razreda klasičnih limuzin in karavanov, ki se umikajo športnim terencem.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)