Jumper je drugi model dostavnega trojčka, tehnično je enak fiatu ducatu in peugeotu boxerju, vsaj z zadnjim pa je primerljiv tudi po cenah. Zakaj bi kupci izbrali prav citroëna? "Edini je, ki vas bo pozdravil z nasmehom," je pojasnil direktor Citroëna Slovenije Roland Van Ro. Ko gre za tekmece, se jumperju lahko smeji zaradi ugodne cene, dodajamo mi. S 13.200 tisoč evri v osnovni različici brez DDV in z vključenim hišnim financiranjem je cenejši vsaj od francoskega kolega. Res pa je, da je v tej različici tudi slabše založen z opremo.
Ko Fiat in PSA (Peugeot in Citroën) prenovita dostavni program, se to zgodi v enem hipu. Razlog je jasen, fiat ducato, citroën jumper in peugeot boxer so oblikovni in tehnični sorodniki, prihajajo iz istih proizvodnih trakov italijanske tovarne Sevel Nord, delijo pa si vse razen oblike prednjega dela. Pretekli teden je na naš trg zapeljal prvi izmed trojice - peugeot boxer, ki je poleg sodobne tehnike, boljše varnostne opreme, nove oblike in varčnejših strojev po matejevih izračunih s seboj pripeljal tudi konkreten popust v vrednosti nekaj tisoč kav. Nič drugače ni pri citroënu jumperju, na osnovne cene kupci dobijo od 31 do 35 odstotkov popusta. Pa ne zato, ker bi se distributer in trgovci odpovedali delu zaslužka, toliko ga ne zberejo vsi skupaj. Ampak ker je komunikacija visoke cene na ceniku in visokega popusta, ki to ceno zniža na primerno raven, del folklore prodaje avtomobilov in tudi, ali pa še bolj, dostavnikov.
Poraba od 6,6 litra, povezljivost v kabini
Poleg novega prednjega dela, ki ga rišeta odebeljeni prečki s citroënovim logom na sredini in žarometi, ki nasmeh razpotegnejo globoko v blatnik, novi jumper prinaša sodobnejše stroje z močjo od 81 do 130 kilovatov, porabo najmanj 6,6 litra in doplačljiv sistem start&stop v različicah s 96 in 110 kilovati. Kabina je zasnovana na novo, več je odlagalnih prostorov in opreme. Sistem connecting box omogoča povezljivost bluetooth in USB vhod, za doplačilo je na voljo petpalčni zaslon na dotik, ki vključuje navigacijo in kamero ter nastavek za tablico.
Tempomat, HDC za spuščanje po klancu,..
Novosti so tudi pri sistemih aktivne varnosti: Novost so elektronski nadzor pogona, sistem Hill Descent Control (nadzor hitrosti med vožnjo po klancu navzdol), programsko nastavljivi tempomat-omejevalnik hitrosti, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu ter zaznavanje prenizkega tlaka v pnevmatikah, ki skrbijo za mirnejšo vožnjo.
Prek sto različnih kombinacij
Jumper je na voljo v štirih dolžinah, ki merijo 4,96, 5,41, šest in 6,4 metra, v medosju meri tri, 3,45 oziroma 4,3 metra, v tovorni del pa lahko spravite od osem do 17 kubičnih metrov tovora. Dolžina tovornega dela meri do rekordnih 4,07 metra, drsna vrata odpirajo prav tako rekordno 1,25 metra široko odprtino, zadnja vrata zanihajo do 270 stopinjskega kota, torej se postavijo vzporedno s karoserijo, tovorni del pa omogoča višino do 2,03 metra, medtem ko višina nakladalnega prostora niha med 49,3 in 60,2 centimetri. Tovorni prostor v širino meri najmanj 1,42 (med blatniškimi koši) do 1,87 metra uporabne širine, kupec pa ob tem lahko izbira med tremi višina strehe in s tem tovornega dela. Poleg klasičnega furgona je na voljo še furgon + z nosilnostjo 4,4 tone, šasija 1+2 in 1+6 (s sedmimi sedeži). Izvedenka kombi pa ponuja do 17 sedežev.
Primerljiv z bratrancem iz Peugeota
Kaj kupci pri nas kupujejo, koliko bo jumperjev? "Predvsem gredo v prodajo tovorne oziroma furgon različice, teh je prek 90 odstotkov,"pojasnjuje direktor razvoja mreže pri Citroënu Slovenija Borut Sedej. Kupci so v stoodstotkih podjetja, najbolj pa jim je zanimiva različica 130HDI L2 H2, kar pomeni drugo dolžino in drugo višino karoserije. Sedej še dodaja, da bo letos na naše ceste zapeljalo 250, prihodnje leto pa 500 novih jumperjev. Cilj je skromnejši kot pri bratrancu Peugeotu, a jumperji bodo namenjeni predvsem slovenskemu trgu pojasnjuje Sedej in s tem zanika, da bi bila jumperjeva ponudba slabša od peugeotove. Jumper ima celo nižjo ceno od bratranca, povsem osnovni model brez DDV in z vključenim popustom za financiranje stane 13.200 evrov, a je nekaj skromneje opremljen kot boxer, ki stane najmanj 14.500 evrov. "Velja pa, da sta ponudbi jumperja in boxerja primerljivi, če gre za avte z enako opremo, karoserijo in motorjem," pojasnuje Sedej.
Zadnji od treh na trgu šele jeseni
Kaj pa Fiat? "Ducato bo na trgu šele v začetku jeseni, ko bodo znane tudi cene," pravijo v Avto Triglavu. Fiat ducato je tehnično enak francoskima koolegoma, oblikovno pa je bližje jumperju kot boxkerju. Ducato si sicer vsako leto odreže polovico proizvodne kapacitete tovarne Sevel Nord, ta letno izdela 260 tisoč dostavnikov vseh treh znamk. Razlog v visokem deležu pa je tudi v prodaji šasij na osnovi katerih nastajajo avtodomi, tudi tisti iz Adrie Mobila.
Foto: Borut Cvetko