Avto

Ko ima prostor prednost pred videzom

Fiat 500L living skuša stilski minus nadoknaditi z razkošnim prtljažnikom in možnostjo druženja na sedmih sedežih. Hvalevreden je tudi motor, manj pa robotizirani menjalnik

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.06.2014 00:28
Čas branja: 5 min

Fiatova simpatična družinica 500 se množi. Po mali in trendovski petstotici smo se pred dobrim letom in pol odpeljali v srbski Kragujevac, kjer smo se spoznali s proizvodnjo kompaktnega družinskega modela 500L. Ta se je v tem času dodobra udomačil na slovenskih cestah, kjer se jih vozi okoli 700.

IMG_5329

Pustolovci si že nekaj časa lahko omislijo robustnejšo različico 500L trekking, družine z več kot petimi člani, veliki družabneži oziroma tisti, ki za sedeži preprosto potrebujejo ogromen prostor v duhu dnevne sobe pa si lahko po novem omislijo še največjega med vsemi - Fiat 500L living. In prav ta dobi najslabše ocene za videz.

IMG_5302.20140601233921.jpg.o.600px.jpg

O okusih sicer ne gre razpravljati, vendar dvakrat raztegnjeni Fiat 500 po zunanjem videzu ni ravno nek lepotec ali nekdo, ki bi nase vlekel poglede ter obračal glave. Od malega 500 je kragujevški living daljši za kar 80 centimetrov, od svojega najbližjega in manjšega sorodnika 500L pa za dobrih 20 centimetrov in tako meri 435 cm (178 cm v širino in 167 cm v višino, medosna razdalja je enaka, znaša 261 cm). Prav vse dodatne centimetre je tako - morda celo nekoliko posiljeno - pridobil v zadku. Zajeten prostor v prtljažniku in opcijsko dva dodatna sedeža v tretji vrsti, kar ga spremeni v pogojno uporabnega sedemsedežnika, so pač pustili svoj pečat na estetiki. Marsikdo ga je ob prvem stiku primerjal z minibusom. In ti se lahko pohvalijo z marsičem.

IMG_5276.20140601223902.jpg.s.600px.jpg

Prostor, prilagodljivost in uporabnost so sicer daleč največje odlike največjega modela v družini 500, zaradi deljenih prednjih stebričkov lahko pohvalimo tudi preglednost, v avtu je svetlo, kar pozitivno vpliva na počutje, ob tem je lahko tudi zgledno in prijetno opremljen. Pozitivno mnenje dobi tudi že znani 1,3-litrski turbodizelski motor z 62 kW (85 KM)nikakor pa ne menjalnik Dualogic, ki je primeren zgolj za najbolj strpne oziroma najmanj neučakane voznike.

IMG_5587.20140601230833.jpg.c.600px.jpg

Videz Fiata 500L living je, kakršen je. Če ga odmislimo pa se zelo dobro izkaže s svojo prostornostjo, uporabnostjo ter sedmimi sedeži, ob tam se lahko pohvali še z najbolj kompaktnimi merami. Renault grand scenic je denimo daljši za 22 centimetrov, Citroen grand C4 picasso pa za 24 cm. Glavni plus pri Fiatu si nedvomno zasluži prtljažnik, ki v osnovi ponuja 560 uporabnih litrov (500L požre 400 litrov), s pomikom druge vrste sedežev naprej pa omogoča povečanje prtljažnega prostora še za 78 litrov na 638 litrov. S podiranjem zadnjih klopi se prtljažnik poveča na 1.584 litrov.

IMG_5247.20140601230541.jpg.s.600px.jpg

IMG_5226.20140601231006.jpg.s.600px.jpg

IMG_5234.20140601232100.jpg.o.600px.jpg

To je več, kot lahko ponudijo karavani iz razreda višje, ob tem lahko v njem prevažamo do 2,6 metra dolge predmete. Če je v avtu postavljenih vseh sedem sedežev, je v zadku prostora za 168 litrov, kar je več od povprečja. Če sedeži ostanejo zloženi, je prostora 440 litrov,kar je še vedno več kot v klasični različici 500L.

fiat 500l living

Uporabnost livinga močno poveča pomična sedežna klop v drugi vrsti, ki lahko vozilo spremeni v udoben počivalnik, razmisleka pri nakupu pa sta vredna dva mini sedeža, ki sta ob neuporabi sicer elegantno zložena v dno. Tja otrok iz druge vrste namreč ne moremo preseliti, saj nanju ni moč namestiti varnostnih otroških sedežev. Prostora za običajne potnike je tam tako sila malo, tudi za nižjerasle ali nekoliko večje otroke. Kolena so namreč kaj hitro nekje pri bradi oziroma v naslonu srednje klopi, tudi dno je nekoliko previsoko.

IMG_5210.20140601232424.jpg.s.600px.jpg

IMG_5711

Premik na zadnje sedeže zahteva tudi precej spretnosti od potnikov, tako se dodatna sedeža ponujata zgolj kot zasilna rešitev za občasne vožnje, za vsakodnevno rabo pa si bo treba ogledati večji avto. V plus se jima lahko šteje sila preprosto rokovanje, tako pri postavljanju kot pri zlaganju, tudi premik srednje klopi za vstop je preprosto in nazorno naslikan ob strani.

fiat 500l living1

Living je znotraj tak kot ostali modeli 500L, skupaj s prednostmi in pomanjkljivostmi. Vozniku vožnjo v mestu olajša program City, ki okrepi delovanje servo ojačevalnika volana, odlagalnih površin pa je precej. Škoda edino, da je pokrov manjšega predala na armaturni plošči v napoto pri odlaganju stvari in na meji uporabnosti. Testni je bil tudi stilsko lepo opremljen, kvaliteta izdelave je dovolj dobra, potovalni računalnik pa še naprej mučita tako preglednost kot tudi hitrost.

IMG_5663.20140601225335.jpg.c.600px.jpg

IMG_5682.20140601225513.jpg.n.600px.jpg

IMG_5675.20140601225220.jpg.c.600px.jpg

Nad prednjimi sedeži se tokrat nismo toliko pritoževali kot v 500L ali 500L trekking, vseeno pa bi lahko bili boljši - sedalni del namreč ostaja kratek, telesu pa nudita premalo malo opore. Na hrbtišču sta potnikom na srednji klopi na volji zložljivi mizici. Med sedežema se je nahajala prestavna ročica robotiziranega menjalnika Dualogic, ki pozna tudi ročno pretikanje - bodisi z ročico, bodisi z ušesi ob volanu.

IMG_5658.20140601230231.jpg.s.600px.jpg

IMG_5256.20140601225558.jpg.s.600px.jpg

Dualogic je robotiziran ročni menjalnik, torej takšen, ki mu pri speljevanju in spreminjanju prestavnih razmerij pomaga avtomatizirana sklopka. Z njim je treba delati nežno in pozabiti na kakšno bolj odločno pritiskanje stopalke za plin, menjalnik tako ni primeren za neučakane ali bolj dinamične voznike. V samodejnem programu tudi kar traja in traja, da menjalnik spremeni prestavno razmerje.

IMG_5736.20140601234553.jpg.s.600px.jpg

Vožnjo sicer olajša vmesno popuščanje plina, s tem menjalniku olajšamo izbiro prave prestave, vendar pa vse skupaj potrebuje preveč prilaganja in razmišljanja. Seveda k takšnemu mnenju pripomorejo tudi naši občutki in izkušnje ob srečevanju s sodobnimi avtomatskimi menjalniki, vendar pa bi menjalnik lahko bil hitrejši. Nekoliko se odkupi z ročnim programom pretikanja, kjer vse skupaj poteka hitreje, vendar se ob pogosti uporabi takšnega načina lahko vprašamo o smislu takšnega samodejnega menjalnika. Njegov adut v primerjavi s klasičnimi avtomatskimi menjalniki je sicer cena.

IMG_5193.20140601235220.jpg.c.600px.jpg

Pod motornim pokrovom livinga se je nahajal 1,3-litrski turbodizel, ki s 63 kilovati (85 konji) korektno opravlja zadane naloge. Za 1.400 kilogramov suhe teže ter nekaj potnikov in prtljago je ravno še dovolj zmogljiv, izkaže se s prožnostjo in varčnostjo, ko je treba pa se tudi zanesljivo ustavi. Če se naokoli večkrat podajate s polnim avtomobilom pa velja razmisliti o močnejšem motorju, v to vas bosta prepričala povečan hrup zaradi večje obremenitve in višja poraba.

IMG_5691.20140601224759.jpg.s.600px.jpg

Na testu smo sicer v povprečju porabili 6,2 litra na sto prevoženih kilometrov, k varčnejši vožnji pa vas spodbuja aplikacija eco:Drive. Ta v realnem času nudi prilagodljivo svetovanje pri vožnji, saj sproti analizira vaš slog vožnje: speljevanje, zaviranje in hitrost. S tem vam omogoča, da izboljšate svojo vožnjo ter s tem znižujete porabo goriva in emisij.

IMG_5646.20140601224958.jpg.c.600px.jpg

Osnovni Fiat 500L living z 0,9-litrskim bencinarjem ter osnovno opremo Pop star s popustom stane dobrih 15 tisočakov, osnovni dizel je za tisočaka dražji. Doplačilo za sedem sedežev znaša 520 evrov, še dodatnega tisočaka pa je treba primakniti za menjalnik Dualogic. Pri testnem je tako cena narasla na 23 tisoč evrov, saj se je v bogatejši opremi Lounge ponašal s samodejno dvopodročno klimo, tempomatom, električno pomično stekleno streho, delno kombinacijo usnja...

IMG_5304.20140601233611.jpg.s.600px.jpg

Living s petimi sedeži je sicer za okoli 600 evrov dražji od manjšega sorodnika, kar za razkošen prostor v zadku ni veliko, svoje prednosti odtehta tudi možnost sedmih sedežev. Living s svojim prostorom in uporabnostjo tako prekaša karavane. Če se estetika tokrat umakne uporabnosti, bi sami raje ostali ročnem menjalniku, del denarja zanj (270 evrov) pa denimo namenili za kavni avtomat lavazza.

IMG_5323.20140601235035.jpg.n.600px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Topjob
Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...

Pregledali smo ponudbe na trgu dela za strokovni kader in izbrali najboljše

FINANCE
Vlagatelj Maks
Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov

O delnici je nedavno spregovoril prvi mož Nvidie Jensen Huang

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami!
Finance
ČASOVNICA
Tanja Smrekar L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami! 11

Naredili smo pregled nekaterih pričakovanih izhodišč za pokojninske in davčne spremembe, vsaj večjih premikov pa še ne pričakujte letos; Mesec napoveduje tudi red na inšpektoratu za delo

FINANCE
PMM
Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto
PRO
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostFinance prPRO Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto (PRO)

Platforma bo po besedah župana Berta Menarda služila kot centralno mesto za dostop do informacij in občinskih storitev za zaposlene na občini, občane ter obiskovalce. V prihodnosti nameravajo namreč vanjo dodati še več storitev, ki bodo olajšale komunikacijo z občino in uporabo občinskih storitev prek mobilnih ali spletnih aplikacij.

FINANCE
Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ...
Finance
letna poročila
Jurij Šimac Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ... 1

Komu je sprememba oblasti slabo dela, kdo se je znebil dolga in kateri profesor se je lotil trgovanja z elektriko.

FINANCE
Avto
To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov
Avto
AvtoJure Šujica To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov 5

Porsche macan turbo: v novi generaciji je močnejši kot kdaj prej, vendar pa v svoje nedrje namesto bencinskih oktanov sprejema le še elektrone. A z njimi še predobro ve, kako ravnati.