„Belega L3H2 prosim... Mi bi rdečega L1H1... Potrebujemo modrega L4H3..." se bo prihodnje mesece pogosteje slišalo iz Peugeotovih salonov, a tam ne bodo prirejali kakšne igre na srečo ali prodajali kdo ve kaj. Pretežno poslovnim kupcem bodo tam prodajali nove kombije po imenu boxer in jih ob tem ponudili s konkretnim popustom. Ta bo pred napornim delovnim dnem ali med odmorom zadoščal za več tisoč kav, ne zgolj za eno, saj bo znašal najmanj 32 in največ 39 odstotkov na redno ceno. V primeru Peugeot financiranja vam priznajo še dodatnega tisočaka popusta.
Peugeot boxer L2H2 z 2.2 HDI 130 motorjem bo tako podjetje stal približno 15.500 evrov + DDV, tudi s takšnimi popusti želijo Francozi pri nas ostati prvi v segmentu lahkih dostavnih vozil ter prodati okoli tisoč vozil letno. Prednost naj bi jim prinesla raznolika ponudba za vse dejavnosti in prilagodljivost specifičnim potrebam poklicnih uporabnikov. Na osnovi treh medosnih razdalj (3 m, 3,45 m in 4,04 m) so nezastekljene in zastekljene izvedenke furgonov na voljo v štirih dolžinah (L1, L2, L3 in L4) ter treh višinah (H1, H2 in H3), skupno je tako na voljo osem karoserijskih različic v razponu od osem do 17 kubičnih metrov ter šest skupnih dovoljenih mas. Ob tem se boxer lahko pohvali z 1,87 metra uporabne nalagalne širine, kar je največ v razredu.
Peugeot se tako po prenovi ponudbe osebnih vozil loteva prenove svojega izbora gospodarskih vozil, ki so bili z vsemi možnimi predelavami pomemben prodajni produkt. Za novega boxerja se zdi, da prihaja ob pravem času, saj se krivulja prodaje v segmentu lahkih gospodarskih vozil počasi obrača navzgor - predlani so jih skupaj s konkurenco prodali 2.887, lani 3.084, kar je tisoč več kot v prvem kriznem letu, v času debelih krav pa je prodaja dosegla več kot 3.500 vozil.
Ker vsakega skrbnega in dobrega gospodarja pri svojem poslu najprej zanima kakovost, so pri Peugeotu našteli izboljšave. Karoserijo so ojačali, s tem so izboljšali torzijsko trdnost, prenovili so mehanizme bočnih drsnih vrat in ojačali zadnja vrata, izboljšali pnevmatsko vzmetenje, povečali učinek zavornega sistema ter ojačali nosilce odbijačev.
Vse različice so serijsko opremljene z ESP, ki se prilagaja tovorni obremenjenosti vozila ter sistemom za pomoč pri speljevanju v klanec Hill Assist, kar še posebej pride prav, ko je kombi polno natovorjen. Za dodaten denar si lahko omislite denimo sistem za nadzor voznega pasu, tempomat, omejevalec hitrosti in senzor tlaka v pnevmatikah. Prav lahko pride tudi sistem za pomoč pri spuščanju po več kot osemodstotnih klancih, za tiste, ki se pogosto srečujejo z neutrjeno podlago pa ponujajo elektronsko prilagajanje pogonske moči na kolesih.
Če tehnične izboljšave novega boxerja niso takoj vidne, pa je drugače z videzom. Drugačen je prednji odbijač, enako blatniki, spremembe so vidne tudi na široki maski, ki je še bolj poudarjena. Na sprednjem delu vozila v oči najbolj padejo novi in atraktivni žarometi z LED tehnologijo, ki boxerja odeneta v bolj imenitno opravo. Manjše spremembe so tudi na zadku, med najbolj očitnimi so spremenjeni zadnji žarometi, vrata pa se pri tem odprejo do 270 stopinj.
V korak s časom pa gre tudi notranjost boxerja, kjer so uporabili nekatere rešitve iz osebnih vozil. Voznik je tako kot del drugega nivoja serijske opreme (confort pack) dobil petpalčni barvni zaslon na dotik, kar je novost v razredu. Prek zaslona je možno upravljati razne funkcije, prvič v razredu tudi navigacijo, na njem se s pomočjo kamere na zadku prikazuje tudi dogajanje za vozilom. Na voljo je tudi radio, ki omogoča uporabo mobilnega aparata prek Bluetooth povezave ter predvajanje glasbe prek USB priključka.
Pod motornim pokrovom so trenutno na voljo trije 2,2-litrski dizli, ki ponujajo 81-, 96- in 110 kilovatov (110, 130 in 150 „konjev"). Najmočnejši motor v ponudbi je trilitrski dizel s 130 kilovati oziroma 180 „konji", pozneje bodo ponudbo razširili z dvema 2,2-litrskima motorjema s start&stop sistemom. Vse kombinacije poganja ročni šeststopenjski menjalnik, s spremembo izdelovalca sistema za vbrizgavanje goriva pa so dosegli do 1,3 litra manjšo porabo na sto prevoženih kilometrov in 34 g/km manjše emisije CO2.
Novi boxer je na voljo z dvema paketoma opreme, osnovna stopnja confort ima vse nujno potrebne dodatke za običajno delo. Opremljena je z ESP, ABS, električnim pomikom stekel, airbagom in pregradno steno. Pri nas se bo kar 90 odstotkov kupcev raje odločilo za drugo, bogatejšo stopnjo opreme confort pack ter zanjo odšteli 1.650 evrov doplačila plus davek. Ta poleg že omenjene opreme vključuje še tempomat in omejevalnik hitrosti, radio z zaslonom na dotik ter klimatsko napravo. V drugem delu leta bo za doplačilo na voljo tudi priklopna postaja za tablični računalnik s posebnimi priključki, vozniku in sopotnikom pa so na voljo številni odlagalni prostori - pod sedežem je tudi velika škatla z orodjem.
Foto: Matej Kačič, tovarna