Avto

Posnetki, ki presegajo vrednosti originalov

Jaguar bo po originalnih načrtih iz leta 1963 izdelal šest modelov e-type, cena vsakega bo presegla 1,2 milijona evrov. Ameriški Singer pa pomlajuje porscheje 911 iz letnikov 1990 do 1994 in zanje zaračuna najmanj 258 tisoč evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.05.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Avtomobilski navdušenci radi pogledujejo proti zlatim letom avtomobilizma, proti petdesetim, šestdesetim, sedemdesetim in tudi osemdesetim letom prejšnjega stoletja. Takrat so namreč na ceste zapeljali sloviti avtomobili, kot so porsche 911, mercedes-benz SL, jaguar e-type in drugi, ki še danes živijo v obliki maket, na posterjih, plakatih in koledarjih ter v sanjah številnih. Nekateri jih celo imajo, dobro ohranjene in restavrirane, vredne tudi pol milijona evrov in več. Originali so krhki, namenjeni predvsem nedeljskim vožnjam, deli zanje so dragi in redki, tehnika ostarela ...

Jaguar-Lightweight-E-Type-No-14.1401386475.jpg.o.600px.jpg
Jaguar je leta 1963 in 1964 izdelal 12 modelov e-type lightweight za dirke, načrtoval pa jih je 18. Kar 51 let pozneje bo načrt izpolnil s šestimi preostalimi posnetki originala, vsak naj bi stal prek 1,2 milijona evrov.

Prednosti in slabosti pravih starodobnikov

»Ja, ti avti imajo dušo, so originali brez elektronike, s surovo močjo tehnike, ponujajo pristno povezanost voznika in avtomobila,« trdijo zbiratelji, ki v svoje ljubljence vlagajo na tisoče evrov, čeprav z njimi prevozijo le tisočaka ali dva kilometrov na leto. Kaj pa, če bi imeli nov original, je to sploh mogoče? Replik zgoraj naštetih legend novejših letnikov je na trgu veliko, a gre za manjvredne nadomestke originalov, ki dosegajo precej nižje vrednosti kot ti. Gre pa tudi drugače, replika oziroma posnetek lahko celo preseže vrednost originala, če je ta sestavljen tako temeljito, da celo presega njegovo kakovost, ali pa če gre za posebno zgodbo, ki jo prav v tem času piše angleški Jaguar.

Jaguar-E-Type-1971-1600x1200-wallpaper-0a.1401386476.jpg.o.600px.jpg
Jaguar e-type s klasično kovinsko karoserijo je med letoma 1961 in 1975 našel 72.500 kupcev, danes sodi med bolj priljubljene starodobnike.

Kaj pa starodobnik z letnico izdelave 2014?

Posnetek je lahko tudi dražji od originala, kar dokazuje singer porsche 911, če je sestavljen povsem na novo in združuje dele starodobnih 911 iz najboljših obdobij najslavnejšega športnega avtomobila vseh časov.

Leta 1963 je Jaguar načrtoval izdelavo 18 modelov XKE z aluminijasto karoserijo, homologiranih za dirke, a jih je izdelal le 12, od teh se jih 11 še vozi. Na trgu dosegajo vrednosti od enega do štirih milijonov evrov, odvisno od originalnosti delov in tehničnega stanja. Danes se starodobniki, ki so dirkali v času Grahama Hilla, Jackieja Stewarta, Roya Salvadorija in Briggsa Cunninghama, redno udeležujejo relijev starodobnikov. Več kot pol stoletja pozneje se je Jaguar, danes v lasti indijske Tate, odločil, da dokonča projekt iz leta 1963. V tovarni v Angliji bodo delavci avtomobile v celoti sestavili ročno po originalnih načrtih, aluminijaste karoserije pa bodo dobile preostalih šest številk, ki so bile predvidene pri zagonu projekta. Lahki e-type bo tako kot original zaradi aluminijaste karoserije, motornega bloka iz istega materiala in drugih varčevalnih ukrepov - od skromnejše opreme v kabini, odsotnosti kroma na karoseriji in ročnega pomika stekel - tehtal 114 kilogramov manj od kovinskega e-typa, ki ga je angleški proizvajalec med letoma 1961 in 1975 izdelal v 72.500 kosih. Novi e-type bo po receptu starega imel še aluminijasto snemljivo trdo streho ter 3,8-litrski šestvaljnik, ki bo do podrobnosti enak originalu. Kljub visoki ceni za posnetke originala, angleški mediji špekulirajo, da bo ta presegla 1,2 milijona evrov, se pri Jaguarju ne bojijo, da zanje ne bi našli kupcev. Sestavili so prednostni seznam, prvi bodo na vrsti zbiratelji, ki se radi udeležujejo dirk starodobnikov.

singer-porsche-front.1401386476.jpg.o.600px.jpg
Singer porsche 911 je zgrajen na osnovi porscheja 911 letnikov 1990 do 1994, zaradi temeljite obnove in nadgradnje pa s ceno 258 tisoč evrov presega vrednost originala.

Sestavljen po vzoru najboljših starodobnih porschejev 911

Druga avtomobilska ikona, porsche 911, pa je v ameriški Kaliforniji zaživela novo življenje. Rob Dickinson, nekdanji vodja rockovske skupine Catherine Wheel in ustanovitelj podjetja Singer Vehicle Design, je zaljubljen v starodobne porscheje 911. Po temeljiti prenovi lastnega avta je leta 2009 ustanovil podjetje, posel s predelavami je zacvetel čez noč, danes je čakalna doba za singerje 911 več kot leto dni. Razlog za Dickinsonov uspeh pa je v receptu, kako se loti starodobnih porschejev 911. Za osnovo vzame 911 letnika 1990 do 1994, avto popolnoma razstavi, karoserijo zbrusi in jo zaščiti pred rjo, s tem pa se gradnja avtomobila šele začne. v Singerju po zgledu originalnih delov porschejev 911 iz različnih obdobij (predvsem iz šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja) iz lahkih ogljikovih vlaken izdelajo odbijače, pragove, sprednji in zadnji pokrov, streho in druge karoserijske dele. Kabino opremijo z novimi recarovimi sedeži z vzorci blaga ali usnja iz starodobnih 911, enako velja za armaturno ploščo, volan in druge dodatke, ki so prav tako kopije najboljših 911 iz različnih obdobij. Pod zadnji pokrov pa vtaknejo 3,8-litrski šestvaljni bokser iz porscheja 911 GT3, ki s pomočjo cosworthove predelave zmore do 312 kilovatov (425 konjskih moči). Popolnoma obnovljen 911 tehta le 1.193 kilogramov, prek 250 manj kot porsche 911 letnika 2014, ki je težo pridobil zaradi varnostnih ojačitev, opreme in tudi večjih mer karoserije.

Posnetek, ki presega vrednost originala

Rezultat popolnoma ročnega dela je 911, ki je po ocenah tujih avtomobilističnih novinarjev nekakšna mešanica najboljših lastnosti porschejev 911 iz različnih obdobij, tehnično in kakovostno pa se lahko meri s športnimi avtomobili najnovejših letnikov izdelave. V podjetju prisluhnejo tudi željam kupcev, prilagodijo čvrstost podvozja, videz in opremljenost potniške kabine, zmešajo originalno ali posebno karoserijsko barvo ter avto nastavijo za uporabo na cesti ali na dirkališču. Kupec pa s singerjem dobi nadgrajen posnetek originalnega starodobnega porscheja 911 s sodobno tehniko in trpežnostjo delov, ki je pri starejših, povsem originalnih 911 že zdavnaj odpovedala. Zanj plača najmanj 258 tisoč evrov oziroma nekajkrat več kot za dobro ohranjeni originalni 911 letnika 1990 do 1994.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

12.08.2014
FINANCE
Manager
Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov
Manager
PETER FRANKL
ManagerPeter Frankl Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov

Tomaž Vesel bi v evropski komisiji lahko prevzel nov resor za finančno medijsko podporo, mar ne?

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPodpornik projekta Slovenija bo dobila prvi mednarodni center za trajnostno gradnjo

V živem laboratoriju bodo predstavljene novosti na področju trajnostnega razvoja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
ESG
Zakaj morajo podjetja pri ESG-poročanju računati na maraton v sprintu
ESG
Izzivi trajnostnega poročanja
ESGAna Ivančič Zakaj morajo podjetja pri ESG-poročanju računati na maraton v sprintu
FINANCE
Dražbe
Stanovanja, apartmaji in vila, ki jih lahko kupite na slovenski in hrvaški obali
Dražbe
DražbeRedakcija Dražbe Stanovanja, apartmaji in vila, ki jih lahko kupite na slovenski in hrvaški obali

Katere počitniške nepremičnine se dajo trenutno kupiti na dražbah.