Toyotin slovenski distributer je nam je pripravil izziv, nejevernežem, ki pogosto potarnamo, da hibridi pravzaprav niso tako zelo varčni, kot obljublja tovarna. Hibridni auris obljublja 3,8, v praksi spije med 4,8 in 6,5 litra, kažejo naše izkušnje.
Izziv do Dolenjskih Toplic
Kaj pa če se toyotine tehnike lotiš resnično previdno, izkoriščaš energijo v bateriji, ki se polni ob zaviranju bencinskega motorja, pametno zaviraš, ne pospešuješ na polno in se po avtocesti voziš še malo pod omejitvijo? Odpravili smo se na tekmo v varčni vožnji, ki je potekala od Brda pri Ljubljani, skozi center mesta, do Ivančne Gorice, skozi Žužemberk proti Dolenjskim Toplicam. Dobrih 70 kilometrih smo prevozili v uri in 15 minut.
Previdno, a ne po polžje s 3,3 litri
Merilnik v mojem aurisu, spremljal me je direktor Toyote Gregor Mauko, je po previdni, a vseeno ne polžje počasni vožnji nihal med tremi in 4,5 litri. Na avtocesti, kjer sva z Maukom vozila med 120 in 130 kilometri na uro, se je že dvignil na 4,6 litra, a sva izgubljeno pridobila na zavitih cestah proti Dolenjskih Toplicam, kjer je na več odsekih moč jadrati zgolj na elektriko brez emisij in porabe bencina. Na cilj sva prispela nekoliko pregreta, a ne preveč, klimi se tistega vročega dneva nisva odpovedala. Dosegla sva tretji rezultat tekmovanja in porabo 3,3 litre.
Novinarska kolega celo s 2,7 litri
Kolega Grega Prebil (nekdanji urednik na Žurnalu) in Miha Pečoler (Slovenska avtomobilska agencija) sta bila še za šest decilitrov boljša. Kako? Še bolj nežno pritiskanje plina, ugasnjena klima in hitrost sto kilometrov na uro na avtocesti.