Nissanov kompaktni križanec juke je tisti plehnati žabec, ki je že štiri leta všeč tako dedkom in babicam kot tudi stricem in tetam, damam in gospodom, gospodičnam in mladeničem ter pustolovcem in zapečkarjem. V oči je padel tudi športno naravnanim dušam, sploh v različici Nismo, ter družinam, a kaj ko je imel zanje tako malo prostora v prtljažniku. Marsikomu njegova nenavadna podoba sploh ni všeč, vendar drznega in unikatnega urbanega križanca tudi takšni na cesti ne spregledajo.
Nenavadna in izstopajoča oblika, mestu prijazne mere, višje sedenje, dobra preglednost in prostornost, občutek varnosti in zaradi 18-centimetrske oddaljenosti od tal ter možnostjo odličnega štirikolesnega pogona tudi možnost za izlete izven urejenih cestišč. Vse to so aduti, s katerimi si je Nissan juke v Evropi priboril več kot pol milijona kupcev, pri nas pa 1.500 - letos je celo najbolje prodajani Nissanov model. S poletjem bo srca Slovencev osvajal z bolj svežo trendovsko podobo, naprednimi tehnologijami, občutno večjim prtljažnikom, stekleno panoramsko streho, novim turbo motorjem, posodobljenim samodejnim menjalnikom in seveda večjo možnostjo individualizacije.
Jukova vpadljivost in drugačnost sta bili od njegove prve predstavitve naprej njegovi ključni prednosti, če k temu dodamo še sodobne motorje in tehniko ter ugodno ceno, uspeh ne čudi. Pri Nissanu se vseh jukovih plusov še kako zavedajo in so to vzeli v zakup tudi pri prenovi - kar je dobro, se pač ne spreminja.
Zunanja podoba juka tako ostaja tipično prepoznavna. Po novem je maska oblikovana v hišnem slogu s kromastim V, za še večjo opaznost in samozavest pa so mu zdaj spredaj pritaknili LED žaromete s sijočimi bumerangi, odbijač pa ima še bolj športno noto. Juke ima zadaj nove žaromete in odbijač, tudi tukaj pa je še opaznejši pridih športnosti. V dolžino meri toliko kot prej, torej 414 centimetrov, v širino 177 centimetrov, medosna razdalja znaša 253 centimetrov, vozilo pa tehta okoli 1.200 kilogramov.
Nissan je za bodoče kupce zmešal nekaj novih barv, kupec pa lahko svoj osebni pečat pusti na karoseriji, platiščih, sredinski konzoli, sedežih,... Juke zdaj namreč omogoča individualno izbiro grafičnega okrasja, s čimer gre v korak s sodobnimi modnimi smernicami in nekaterimi premiumskimi konkurenti. Za več svetlobe in zračnosti v notranjosti poskrbi tudi velika steklena panoramska streha, ki se lahko v celoti odpre. Posebnež je nekaj kupcev do zdaj izgubil zaradi skromnega prtljažnika, s prenovo pa so ga povečali za domala polovico. Širši in globlji prtljažnik zdaj vase spravi 354 litrov, s podrto zadnjo klopjo 1.189 litrov, v dveh ravneh pa je mogoče nastaviti še dno.
Novost je prisotna tudi pod motornim pokrovom, kjer je pet motorjev, štirje so bencinski, dizelski je 110 dCi. Povsem nov je 1,2-litrski prisilno polnjen DIG-T 115, izkušnje iz novega qashqaija pa kažejo, da gre za optimalno izbiro. Novi motor zmore 85 kilovatov (115 konjev) ter postreže s 190 Nm navora, ob tem je tudi varčnejši kot atmosferski motor.
V okolici Lizbone smo preskušali najmočnejšega DIG-T 190, ki nas je ob tem na dinamičnih in mokrih cestah božal s štirikolesnim pogonom z vektoriranjem navora ter prenovljenim in tehnično izpopolnjenim brezstopenjskim avtomatskim menjalnikom Xtronic. Če je bil ta v starem juku pravi morilec motorne moči, je vozniška izkušnja zdaj precej boljša. V ročnem načinu ima namreč sedem območij delovanja, glede na stari CVT menjalnik pa skupaj za 17 odstotkov bolje pokriva prestavna razmerja, občutno zmanjšano je tudi trenje.
Nissan juke ima zdaj tudi kopico naprednih avtomobilskih tehnologij za zagotavljanje večje varnosti in udobja. Tako premore že znani elektronski ščit, ki med vožnjo v celoti pokrijejo neposredno okolico vozila. Tu je opozorilnik pred nenamerno spremembo voznega pasu, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu ter sistem za zaznavo premikajočih se predmetov, ki varnejše naredi parkirne manevre. Dogajanje okrog vozila se spremlja na osrednjem 5,8-palčnem barvnem zaslonu komunikacijskega vmesnika NissanConnect na sredinski konzoli.
Foto: Matej Kačič, tovarna