Nissan X-trail je bil od nekdaj kot kak tipičen predsednik razreda. Korekten, zanesljiv, uporaben in pripraven, ravno prav pobalinski, aktiven v tem in onem krožku, na pohodih je prišel dlje kot večina, dobro sta mu šla tako tehnika kot računanje, a punc ali družbe ni in ni mogel osvojiti. Hudobni so ga surovo zmerjali z grdobo, prizanesljivejši ga tolažili, češ če ni lep, je vsaj pameten, zrelejši mu vlivali upanje z zgodbo o grdem račku in labodu. In po trinajstih letih in dveh generacijah je le napočil pomemben trenutek: novi Nissan X-trail ni samo vsestransko uporaben, varen in tehnično napreden, je tudi lep!
Pri Nissanu so zadnje čase zelo aktivni. Začetek leta je tako prinesel novega qashqaija, včeraj so od mrtvih premierno obudili svojega »golfa«, uspešnemu juku s pomladjo nadeli svežo podobo (več o vtisih v kratkem), posebno pozornost pa so namenili tudi tretji generaciji športnega terenca X-trail. Ta ima s škatlastim in neatraktivnim predhodnikom skupno le ime, saj so novinca zrisali povsem na novo. "V roke smo prijeli fotografije obeh generacij, nato pa jih zmečkali in vrgli v koš," so se slikovito izrazili Nissanovci.
Ob prvem stiku z novim X-trailom za hip namreč ni bilo jasno, ali ni pred nami ponovno novi qashqai. Prednja maska V oblike, zašiljene in atraktivne luči z LED diodami, seksi in športne linije, v splošnem zelo "fensi" in bolj mestni videz... Obhod okoli novinca je nato razkril, da je qashqai dobil večjega brata, kar je lahko samo dobro. Če je bil X-trail prej kleni SUV, je zdaj postal bolj prefinjen in zlahka zaigra na čustva. Nekakšen križanec med mestnim in robustnim terencem, ki ob tem ponuja veliko notranje prilagodljivosti in prostora, kopico najsodobnejše tehnologije v službi varnosti in zabave, možnost sedmih sedežev, ob tem po želji ponuja še resen štirikolesni pogon.
Nissan je z novim X-trailom, ki povzema qashqaijeve oziroma aktualne hišne oblikovne smernice, naredil velik korak naprej k osvajanju src kupcev. Predvsem takšnih, ki ga prej zaradi njegove zunanjosti niti po pomoti ne bi zapeljali na svoje dvorišče - odličnemu pogonu, tehniki in okretnosti navkljub. Letno tako želijo pri Nissanu v več kot 190 državah po svetu prodati vsaj 500 tisoč X-trailov, ki bo na globalna tržišča od julija prihajal iz devetih držav.
Kako velik je novi X-trail ugotovimo, ko ga postavimo ob bok qashqaija. Meter mu pokaže dobrih 464 centimetrov, kar je 26 centimetrov več kot pri manjšem bratu ter slab centimeter več kot pri prejšnji generaciji. V širino zasede 182 centimetrov, potnikom sila prijazen pa je podatek o medosni razdalji. Ta znaša približno 271 centimetrov, kar je 15 odstotkov več kot pri qashqaiju in osem centimetrov več od starega X-traila. Novinec je glede na predhodnika shujšal za približno 90 kilogramov, tehtnica pa mu pokaže dobro tono in pol - 100 kg več kot pri qashqaiju.
S težo se za zdaj spopada en sam motor, kar je lahko voda na mlin konkurenci v obliki Honde CR-V in Toyote RAV4, ki ponujata večjo konjenico. Pod pokrovom je namreč že znani Renaultov 1,6-litrski dCi s 96 kW (130 KM), v starem X-trailu pa je bil 2,0-litrski turbodizel s 150 »konji«. Obstoječi agregat ponuja 320 Nm navora pri 1.750 vrtljajih v minuti, v zrak spusti 139 gramov CO2 na kilometer, povprečno naj bi porabil 5,3 litra nafte na sto prevoženih kilometrov.
Menjalnik je lahkoten in natančen, med vožnjo je moč preklapljati med prednjim ali štirikolesnim pogonom, slednjega je pri nižjih hitrostih moč tudi zakleniti. X-trail se je s štirikolesnim pogonom odlično odrezal tudi na makadamu in kolovozu, na urejenih cestah pa z udobjem. Skozi ovinke se kljub večji oddaljenosti od tal pelje suvereno in podobno kot večina klasičnih kombilimuzin, le poraba je bila višja od deklarirane. V približno 150 testnih kilometrih je dosegla osem litrov.
Motor lahko prek ročnega 6-stopenjskega ali brezstopenjskega Xtronic menjalnika poganja prednji kolesni par, po želji pa je na voljo tudi štirikolesni pogon z vektoriranjem navora in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Takšna kombinacija X-trail preobrazi v pravega robustneža, za lažje premagovanje takšnih in drugačnih brezpotij pa je v pomoč tudi 21-centimetrska oddaljenost od tal.
V notranjosti novi X-trail ne skriva tesnega sorodstva s qashqaijem. Merilniki so sodobni in dobro pregledni, informativni ekran med njima je velik in ponuja kopico uporabnih podatkov, armaturna plošča je na otip mehka in prijetna, v celoti prefinjena. Osrednji zaslon ponuja upravljanje na dotik, ker je klasično ročno zavoro zamenjala električna je med sedežema več prostora za odlagalne površine, v predalu za shranjevanje med sedežema je dovolj prostora za iPad ali 10-palčno tablico. Sami sedeži so nadvse udobni in se dobro prilagodijo telesu. Tudi X-trail ima namreč novo generacijo sedežev, ki so jih Japonci razvili na osnovi podatkov Nase. Razporeditev mase voznika in sestava sedežev poskušata kar najbolj posnemati naravni položaj človeškega telesa v breztežnostnem prostoru. Tam je obremenitev za telo najmanjša, prekrvavitev pa optimalna.
Dobro prekrvavljeni pa bodo tudi potniki na zadnji klopi in po želji celo v tretji vrsti, pravijo pri Nissanu. Potniki na zadnjih sedežih imajo tako največ prostora za noge v tem razredu, v drugi vrsti se X-trail ponaša z edinstveno funkcijo premikanja in nagibanja sedežev. Vsi sedeži so razporejeni kot v gledališču, tako imajo vsi potniki dober pogled iz vozila. Dostop do prtljažnega prostora je olajšan z možnostjo daljinskega upravljanja električnih dvižnih prtljažnih vrat, tam pa naletimo na vsestransko uporabnost.
Dvojno dno prtljažnika zagotavlja prilagodljive možnosti shranjevanja predmetov (do devet različnih konfiguracij). Prtljažni prostor je mogoče zgolj z eno preprosto potezo razdeliti na zgornji in spodnji del. V skrajnem zgornjem položaju ima plošča nosilnost do 10 kilogramov prtljage, v srednjem položaju pa 75 kilogramov. Ta rešitev za razdelitev tovora omogoča uporabnikom, da shranijo npr. voziček in večje predmete spodaj, zgoraj pa ostane v celoti uporabna odlagalna površina za manjše in lažje predmete. Prtljažnik sicer pogoltne 550 litrov, s podrtimi sedeži pa 1.982 litrov, v njem lahko prevažamo do 2,6 metra dolge predmete.
Pri Nissanu zadnje čase veliko stavijo na besedni zvezi Safety Shield in Nissan Connect - tudi pri X-trailu. V avto je tako seveda vgrajen paket varnostno-asistenčnih sistemov, ki ga poznamo že iz qashqaija in nota. Tukaj je 360-stopinjski pogled okrog vozila, za dobro sliko poskrbi velik ekran, v prid varnosti so sistem za samodejno zaviranje v sili pri hitrosti do 30 kilometrov, opozorilo pred nenamerno spremembo voznega pasu, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, sistem za zaznavo premikajočih se predmetov, pomoč za vklop in izklop dolgih luči, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in opozorilo za voznika. Vozilo je po želji lahko opremljeno tudi z električno panoramsko streho. Zaslon je povezljiv z različnimi Googlovimi aplikacijami, ki naj bi avgusta končno delovale tudi v Sloveniji.
Foto: Matej Kačič, tovarna