Avto

Grdi raček je postal pravi labod

Nissan X-trail je imel kar nekaj tehničnih in voznih odlik, le z videzom se nikakor ni mogel pohvaliti. Do zdaj, ko so Japonci predstavili tretjo generacijo, ki poleg sedmih sedežev prinaša tudi očem sila všečno obliko

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.05.2014 09:32
Čas branja: 6 min

IMG_6181.20140521085849.jpg.c.600px.jpg

Nissan X-trail je bil od nekdaj kot kak tipičen predsednik razreda. Korekten, zanesljiv, uporaben in pripraven, ravno prav pobalinski, aktiven v tem in onem krožku, na pohodih je prišel dlje kot večina, dobro sta mu šla tako tehnika kot računanje, a punc ali družbe ni in ni mogel osvojiti. Hudobni so ga surovo zmerjali z grdobo, prizanesljivejši ga tolažili, češ če ni lep, je vsaj pameten, zrelejši mu vlivali upanje z zgodbo o grdem račku in labodu. In po trinajstih letih in dveh generacijah je le napočil pomemben trenutek: novi Nissan X-trail ni samo vsestransko uporaben, varen in tehnično napreden, je tudi lep!

IMG_6153.20140521090412.jpg.s.600px.jpg

Pri Nissanu so zadnje čase zelo aktivni. Začetek leta je tako prinesel novega qashqaija, včeraj so od mrtvih premierno obudili svojega »golfa«, uspešnemu juku s pomladjo nadeli svežo podobo (več o vtisih v kratkem), posebno pozornost pa so namenili tudi tretji generaciji športnega terenca X-trail. Ta ima s škatlastim in neatraktivnim predhodnikom skupno le ime, saj so novinca zrisali povsem na novo. "V roke smo prijeli fotografije obeh generacij, nato pa jih zmečkali in vrgli v koš," so se slikovito izrazili Nissanovci.

high_INTL_109419.20140521090954.jpg.s.600px.jpg

IMG_6215.20140521085232.jpg.s.600px.jpg

Ob prvem stiku z novim X-trailom za hip namreč ni bilo jasno, ali ni pred nami ponovno novi qashqai. Prednja maska V oblike, zašiljene in atraktivne luči z LED diodami, seksi in športne linije, v splošnem zelo "fensi" in bolj mestni videz... Obhod okoli novinca je nato razkril, da je qashqai dobil večjega brata, kar je lahko samo dobro. Če je bil X-trail prej kleni SUV, je zdaj postal bolj prefinjen in zlahka zaigra na čustva. Nekakšen križanec med mestnim in robustnim terencem, ki ob tem ponuja veliko notranje prilagodljivosti in prostora, kopico najsodobnejše tehnologije v službi varnosti in zabave, možnost sedmih sedežev, ob tem po želji ponuja še resen štirikolesni pogon.

IMG_6208.20140521085459.jpg.n.600px.jpg

Nissan je z novim X-trailom, ki povzema qashqaijeve oziroma aktualne hišne oblikovne smernice, naredil velik korak naprej k osvajanju src kupcev. Predvsem takšnih, ki ga prej zaradi njegove zunanjosti niti po pomoti ne bi zapeljali na svoje dvorišče - odličnemu pogonu, tehniki in okretnosti navkljub. Letno tako želijo pri Nissanu v več kot 190 državah po svetu prodati vsaj 500 tisoč X-trailov, ki bo na globalna tržišča od julija prihajal iz devetih držav.

high-INTL-109401.1400656110.jpg.o.600px.jpg

Novi Nissan X-trail v Slovenijo pride septembra s tovarne na Japonskem. Cene za zdaj še niso znane, po besedah uvoznika naj bi bil za 2.500-3.000 evrov dražji od qashqaija, okvirno bi zanj odšteli okoli 23 tisočakov, kar je manj, kot stane stari X-trail. Na voljo bodo štirje znani paketi opreme: Visia, Acenta, n-tec in Tekna. Vsi paketi vključujejo klimatsko napravo, šest zračnih blazin, dnevne diodne luči, petpalčni barvni prikazovalnik v instrumentni plošči, povezavo Bluetooth z mikrofonom, tempomat in omejevalnik hitrosti. V standardni opremi so tudi pomoč pri speljevanju v klanec, sedeži, ki jih je mogoče premikati in jim nastaviti nagib, ter sistem za pregraditev prtljažnika.

IMG_6113.20140521090739.jpg.c.600px.jpg

Kako velik je novi X-trail ugotovimo, ko ga postavimo ob bok qashqaija. Meter mu pokaže dobrih 464 centimetrov, kar je 26 centimetrov več kot pri manjšem bratu ter slab centimeter več kot pri prejšnji generaciji. V širino zasede 182 centimetrov, potnikom sila prijazen pa je podatek o medosni razdalji. Ta znaša približno 271 centimetrov, kar je 15 odstotkov več kot pri qashqaiju in osem centimetrov več od starega X-traila. Novinec je glede na predhodnika shujšal za približno 90 kilogramov, tehtnica pa mu pokaže dobro tono in pol - 100 kg več kot pri qashqaiju.

IMG_6176.20140521091329.jpg.s.600px.jpg

S težo se za zdaj spopada en sam motor, kar je lahko voda na mlin konkurenci v obliki Honde CR-V in Toyote RAV4, ki ponujata večjo konjenico. Pod pokrovom je namreč že znani Renaultov 1,6-litrski dCi s 96 kW (130 KM), v starem X-trailu pa je bil 2,0-litrski turbodizel s 150 »konji«. Obstoječi agregat ponuja 320 Nm navora pri 1.750 vrtljajih v minuti, v zrak spusti 139 gramov CO2 na kilometer, povprečno naj bi porabil 5,3 litra nafte na sto prevoženih kilometrov.

IMG_6243.20140521085326.jpg.s.600px.jpg

Motor se je v praksi sicer izkazal za dovolj zmogljivega, k čemur pripomore tudi njegov navor. Pospeški in končna hitrost so solidni, X-trail stotico sicer doseže v okoli 11 sekundah ter potegne do približno 190 km/h, z avtocesto se povsem solidno kosa, tudi prehitevanja ne potrebujejo veliko načrtovanja. Za hrup občutljiva ušesa bodo ostala nepoškodovana, saj je potniška kabina odlično zatesnjena in voznik tudi zato zlepa ne opazi, da pod motornim pokrovom uglajeno in nič kaj robato brni dizel.

IMG_6231.20140521091359.jpg.s.600px.jpg

Menjalnik je lahkoten in natančen, med vožnjo je moč preklapljati med prednjim ali štirikolesnim pogonom, slednjega je pri nižjih hitrostih moč tudi zakleniti. X-trail se je s štirikolesnim pogonom odlično odrezal tudi na makadamu in kolovozu, na urejenih cestah pa z udobjem. Skozi ovinke se kljub večji oddaljenosti od tal pelje suvereno in podobno kot večina klasičnih kombilimuzin, le poraba je bila višja od deklarirane. V približno 150 testnih kilometrih je dosegla osem litrov.

IMG_6248.20140521091527.jpg.s.600px.jpg

Motor lahko prek ročnega 6-stopenjskega ali brezstopenjskega Xtronic menjalnika poganja prednji kolesni par, po želji pa je na voljo tudi štirikolesni pogon z vektoriranjem navora in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Takšna kombinacija X-trail preobrazi v pravega robustneža, za lažje premagovanje takšnih in drugačnih brezpotij pa je v pomoč tudi 21-centimetrska oddaljenost od tal.

IMG_6165.20140521091641.jpg.c.600px.jpg

Različice s štirikolesnim pogonom so sicer opremljene z Nissanovim naprednim elektronskim sistemom ALL MODE 4x4-i. Sistem, ki ga je mogoče upravljati z vrtljivim stikalom na osrednji konzoli, nudi možnost izbire med dvokolesnim pogonom, samodejnim načinom ali načinom za stalni štirikolesni pogon. Pri samodejnem načinu sistem ves čas nadzoruje odprtost lopute zraka, število vrtljajev motorja in navor, da predvidi nenadzorovano vrtenje koles in po potrebi prerazporedi navor med sprednjo in zadnjo osjo pri hitrostih do 80 km/h. Nad to hitrostjo se sistem odzove na nenadzorovano vrtenje koles ter prestavitvijo pogona na zadnji kolesi, s čimer ustrezno obnovi oprijem koles. V zahtevnih pogojih in pri nizki hitrosti način za zaporo omogoča trajni štirikolesni pogon.

IMG_6160.20140521085158.jpg.s.600px.jpg

V notranjosti novi X-trail ne skriva tesnega sorodstva s qashqaijem. Merilniki so sodobni in dobro pregledni, informativni ekran med njima je velik in ponuja kopico uporabnih podatkov, armaturna plošča je na otip mehka in prijetna, v celoti prefinjena. Osrednji zaslon ponuja upravljanje na dotik, ker je klasično ročno zavoro zamenjala električna je med sedežema več prostora za odlagalne površine, v predalu za shranjevanje med sedežema je dovolj prostora za iPad ali 10-palčno tablico. Sami sedeži so nadvse udobni in se dobro prilagodijo telesu. Tudi X-trail ima namreč novo generacijo sedežev, ki so jih Japonci razvili na osnovi podatkov Nase. Razporeditev mase voznika in sestava sedežev poskušata kar najbolj posnemati naravni položaj človeškega telesa v breztežnostnem prostoru. Tam je obremenitev za telo najmanjša, prekrvavitev pa optimalna.

high_INTL_109414.20140521084708.jpg.c.600px.jpg

Dobro prekrvavljeni pa bodo tudi potniki na zadnji klopi in po želji celo v tretji vrsti, pravijo pri Nissanu. Potniki na zadnjih sedežih imajo tako največ prostora za noge v tem razredu, v drugi vrsti se X-trail ponaša z edinstveno funkcijo premikanja in nagibanja sedežev. Vsi sedeži so razporejeni kot v gledališču, tako imajo vsi potniki dober pogled iz vozila. Dostop do prtljažnega prostora je olajšan z možnostjo daljinskega upravljanja električnih dvižnih prtljažnih vrat, tam pa naletimo na vsestransko uporabnost.

IMG_6115.20140521085124.jpg.s.600px.jpg

high_INTL_109224.20140521084749.jpg.c.600px.jpg

Dvojno dno prtljažnika zagotavlja prilagodljive možnosti shranjevanja predmetov (do devet različnih konfiguracij). Prtljažni prostor je mogoče zgolj z eno preprosto potezo razdeliti na zgornji in spodnji del. V skrajnem zgornjem položaju ima plošča nosilnost do 10 kilogramov prtljage, v srednjem položaju pa 75 kilogramov. Ta rešitev za razdelitev tovora omogoča uporabnikom, da shranijo npr. voziček in večje predmete spodaj, zgoraj pa ostane v celoti uporabna odlagalna površina za manjše in lažje predmete. Prtljažnik sicer pogoltne 550 litrov, s podrtimi sedeži pa 1.982 litrov, v njem lahko prevažamo do 2,6 metra dolge predmete.

high_INTL_109223.20140521084819.jpg.c.600px.jpg

Pri Nissanu zadnje čase veliko stavijo na besedni zvezi Safety Shield in Nissan Connect - tudi pri X-trailu. V avto je tako seveda vgrajen paket varnostno-asistenčnih sistemov, ki ga poznamo že iz qashqaija in nota. Tukaj je 360-stopinjski pogled okrog vozila, za dobro sliko poskrbi velik ekran, v prid varnosti so sistem za samodejno zaviranje v sili pri hitrosti do 30 kilometrov, opozorilo pred nenamerno spremembo voznega pasu, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, sistem za zaznavo premikajočih se predmetov, pomoč za vklop in izklop dolgih luči, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in opozorilo za voznika. Vozilo je po želji lahko opremljeno tudi z električno panoramsko streho. Zaslon je povezljiv z različnimi Googlovimi aplikacijami, ki naj bi avgusta končno delovale tudi v Sloveniji.

IMG_6253.20140521091958.jpg.s.600px.jpg

Foto: Matej Kačič, tovarna

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

23.09.2014
FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 2

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 1

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago?
Transport in logistika
Potniški promet
Transport in logistikaNataša Koražija Bo Avtobusno postajo Ljubljana prevzel Nomago? 5

Nomago že upravlja 15 avtobusnih postaj v Sloveniji, med vsemi pa je poslovno najzanimivejša prav ljubljanska.

FINANCE
Avto
V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford
Avto
AvtoJure Šujica V Slovenijo zapeljal prihodnji "best seller" znamke Ford 2

Ford tourneo courier naj bi pomenil nadomestilo za opuščene enoprostorce, kupce pa naj bi pritegnil z nekoliko bolj terenskim videzom, prostornostjo, predvsem pa ceno, ki se začne pri dobrih 24 tisoč evrih.

FINANCE
Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar
Finance
SKUPŠČINA
Tanja Smrekar Predlog: v NS Triglava ostaja nekdanji član uprave Triglava in Petrola Igor Stebernak, na novo prihaja Rok Ponikvar

Predlagana dividenda je 1,75 evra bruto na delnico

FINANCE
Prevozi
Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN
Prevozi
PrevoziMarko Čopi Uspešno leto 2023 za avtobuse MAN

Prihodnje leto bo že polovica mestnih avtobusov MAN električnih, leta 2030 pa že 90 odstotkov vseh avtobusov MAN v Evropi.