Avto

Citroënova 'igračka' za sto tisoč evrov

Bencinski hlapi, ožgane gume in lepa dekleta vedno pritegnejo pozornost, brez pločevinastih akterjev pa seveda ne bi bilo zabave. Glavna vloga je tokrat pripadla dirkalnemu Citroënu DS3 R3, ki stane skoraj sto tisočakov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.05.2014 12:06
Čas branja: 6 min

citroen-ds3-r3-logatec.1400058926.jpg.o.600px.jpg

Pred centrom varne vožnje Blagomix v Logatcu je poleg pravih dirkaških boksov z napisi MGM Racing Team iz Postojne, nekaj poslovnežev s šefom podjetja Unikatoy Simonom Premrlom na čelu, rumenega Citroëna DS3, sivega DS5 ter lepih deklet veliko radovednost zbujala tudi rdeča ponjava. Kmalu je postalo jasno, da skriva pravo dragocenost, najdražjega Citroëna pri nas.

IMG-5039.1400059021.jpg.s.600px.jpg

citroen-ds3-r3.1400058963.jpg

IMG_5047

Ob odkritju se je pred množico zbranih namreč prikazal skoraj sto tisoč evrov vreden kos pločevine - dirkalni Citroën DS3 R3T, ki je plod strokovnega znanja ekipe Citroën Racing. Gre za dirkaško zverino z 1,6-litrskim turbo motorjem s 155 kW (210 KM) moči in 350 Nm navora, sekvenčnim menjalnikom in pogonom na prednji kolesi. Avtomobil, pripravljen za asfalt, stane 83.450 evrov, za makadam pa 91.650 evrov. Dirkalni DS3 R3 povzema zgradbo in videz serijskega modela - slednje stane 19.950 evrov -, vozilo pa je v času razvoja skupno prevozilo več kot 10.000 km po asfaltu in makadamu.

IMG-5084.1400059077.JPG.s.600px.jpg

IMG-5080

V daleč najdražjem Citroënu v Sloveniji - za zdaj je bil to DS5 hybrid za 45 tisočakov - bo volan na hitrostnih preizkušnjah, rally in pokalnih tekmovanjih po Sloveniji, Hrvaški, Avstriji in Italiji sukal mladi nadarjeni dirkač Grega Premrl (na raznih dirkah nastopa že četrto leto), ob njem bo umirjen in izkušen sovoznik Gregor Bešer, za vozilo pa bosta skrbela mehanika Marko Maraž in Silvo Mikluž. Mladi Postojnčan bo z novim Citroënom prvič dirkal čez dva tedna na tradicionalnem Rally Saturnus, prihodnje leto pa se bo dirkaška ekipa MGM podala tudi na sloviti WRC rally Monte Carlo ter na Portugalsko, nastopila bo tudi v DS3 pokalu.

IMG_5061.20140514112405.jpg.o.600px.jpg

IMG-5095.1400059540.jpg.o.600px.jpg

IMG-5074.1400059574.jpg.c.600px.jpg

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Ime Citroën Racing ni neznanka v svetovnem motošportu, v svetovnem prvenstvu v rallyu je osemkrat osvojil naslov svetovnega prvaka med konstruktorji, ob tem pa je vedno ponujal tudi proizvode, namenjene strankam. V tem okviru je bil zasnovan tudi Citroen DS3 R3, ki se je prvič pojavil na hitrostnih preizkušnjah konec leta 2010, po besedah uvoznika pa združuje vse znanje, ki ga je ekipa Citroën Racing pridobila na svetovnih prvenstvih v rallyu.

IMG-5112.1400060543.jpg.c.600px.jpg

In zakaj je dirkaška igračka tako draga?

Pri testiranju vozila je sodelovalo več voznikov z različnimi izkušnjami, z različnimi občutki in načini vožnje. Ti so inženirjem posredovali veliko podatkov, ki bodo koristili bodočim lastnikom dirkalnikov DS3 R3. Vsi vozniki so se strinjali, da je avto izredno vodljiv ter izpostavili tri prednosti: navor motorja 1,6 THP, polavtomatsko upravljanje menjalnika in vzmetenje. DS3 R3 napoveduje, da bo postal nov vzor v svoji rally kategoriji.

IMG-5149.1400060695.jpg.s.600px.jpg

IMG-5128.1400060735.jpg.s.600px.jpg

Ogrodje: strokovno znanje ekipe Citroën Racing na področju varnosti

Citroën DS3 R3 povzema zgradbo in videz modela iz serijske proizvodnje. Originalna jeklena karoserija je ojačana z večtočkovno privarjeno kletko, ki zagotavlja trdnost ogrodja in varnost posadke. Samonosna karoserija iz serijske proizvodnje je lažja, ker so bili odstranjeni originalni nosilci. Ta je bila nato ponovno zvarjena z dodatno večtočkovno speto varnostno kletko, sestavljeno iz več kot 45 metrov jeklenih cevi.

IMG-5114.1400060582.jpg.c.600px.jpg

Kletka, zgrajena po industrijskem postopku, je predhodno sestavljena izven vozila, kar omogoča bolj kakovostne zvare. Pritrdilna prečka za pasove s križnimi ojačitvami v vratih in številne podrobnosti v zasnovi ogrodja prispevajo k večji varnosti posadk. Samonosne karoserije so dobavljene z vsemi potrebnimi nosilci in pritrditvami za montažo avtomobila, kar pripomore k hitrejši gradnji in nižjim stroškom.

Motor: 1.6 THP z velikim navorom

Prvič v svoji zgodovini Citroën Racing ponuja dirkalno vozilo za stranke, opremljeno s turbo motorjem. 1,6-litrski motor THP (z visokotlačnim turbo polnilnikom) se nekoliko razlikuje od motorja, iz katerega izhaja in s katerim so opremljena serijska vozila v koncernu PSA.

IMG-5118.1400060624.jpg.c.600px.jpg

V skladu s predpisi so številni deli povzeti ali izpeljani iz delov v serijski proizvodnji. Tako na primer sesalni in izpušni kolektor, turbopolnilnik, vbrizgalne šobe in črpalka vbrizgavanja niso spremenjeni in so enaki kot pri modelu iz serijske proizvodnje. Zračni filter, odmične gredi, bati, ojnice in vztrajnik motorja pa so posebni deli, značilni za dirkalna vozila.

Uporaba delov značilnih za dirkalne avtomobile omogoča povečanje moči motorja na 210 konjskih moči. Posebna skrb pa ni bila posvečena samo moči, temveč tudi navoru motorja, ki zagotavlja boljšo vlečno moč in je jamstvo za užitek pri učinkovitem krmiljenju. Motor vozila DS3 R3, ki razvije navor 350 Nm, omogoča izjemno prožno vožnjo ter zagotavlja odlično prilagodljivost pri vseh vrtljajih motorja.

IMG-5122.1400060764.jpg.s.600px.jpg

Za preprečevanje nepravilnega nivoja olja v dolgih zavojih in za večjo oddaljenost od tal je bilo oljno korito spremenjeno in opremljeno s pregrado iz kompozitnega materiala. Izpušna linija in sistem turbopolnilnika sta prav tako specifična; katalizator je podoben tistemu, ki je vgrajen na dirkalnik C4 WRC.

V računalnik motorja DS3 R3 je vključen sistem za pridobivanje podatkov, ki omogoča preverjanje številnih parametrov.

Menjalnik: novost s polavtomatskim upravljanjem

DS3 R3 razpolaga z vsem znanjem, ki ga je ekipa Citroën Racing pridobila na svetovnih prvenstvih v rallyu. Upravljanje sekvenčnega šeststopenjskega menjalnika je polavtomatsko tako kot pri dirkalniku C4 WRC. Ta mehanizem zagotavlja dvakrat hitrejše prestavljanje kot pri ročnem menjalniku in hkrati prispeva k večji zanesljivosti pogonskega sklopa.

IMG-5115.1400060660.jpg.s.600px.jpg

Menjalnik predstavlja eno od glavnih novosti pri avtomobilu DS3 R3. Prvič je dirkalnik za stranke opremljen s polavtomatskim menjalnikom, ki prepolavlja čas prestavljanja in pripomore k večji zanesljivosti. Elektronski sistem namreč odobri spremembo prestavnega razmerja samo, ko to dovoljujejo parametri motorja. V veliko pomoč pri prilagajanju te vrhunske tehnologije za avtomobil DS3 R3 je bilo tudi strokovno znanje, ki ga je ekipa Citroën Racing pridobila med tekmovanji WRC.

IMG_5151.20140514114847.jpg.s.600px.jpg

Ergonomija ročice iz kompozitnega materiala, nameščene v neposredni bližini volana, je enaka kot pri dirkalniku C4 WRC: za zviševanje prestav jo mora voznik potisniti nazaj, za zniževanje prestav pa jo mora potisniti naprej. Pedal sklopke je še vedno prisoten, vendar se uporablja samo pri speljevanju. Upravljanje sklopke med prestavljanjem poteka samodejno.

Posebni deli za polavtomatsko upravljanje pod pokrovom motorja (elektroventili, delovni členi, in tlačni sklop) so povzeti po serijski različici in nato prilagojeni šeststopenjskemu menjalniku.

Ohišje dvolamelne sklopke je iz aluminijeve litine, medtem ko je ohišje z zobniki obdelano iz masivnega kosa.

Podvozje: prilagodljivo in učinkovito vzmetenje

Vzmetenje, ki se poslužuje najsodobnejše tehnologije, je namenjeno uporabi na vseh vrstah terena, od neutrjenih do asfaltiranih poti. Na voljo so številne nastavitvene možnosti, ki omogočajo prilagajanje obnašanja DS3 R3 vsem načinom vožnje: tristopenjski amortizerji (kompresija pri visoki in nizki hitrosti, sproščanje, nastavljiva hidravlična opora), previs in stekanje (spredaj in zadaj), širina koloteka in kot zaostajanja (spredaj).

IMG-5144.1400060847.jpg.s.600px.jpg

Zavorni sistem je opremljen s sklopom pedal z dvojnim glavnim zavornim valjem. Sprednja kolesa so opremljena s štirivaljno kolutno zavoro s sedlom, zadaj pa imajo kolesa dvovaljno kolutno zavoro s sedlom. Ročna zavora je hidravlična.

Foto: Matej Kačič

Citroën Racing prodaja avtomobil DS3 R3 kot komplet ali pripravljenega za tekmovanje.

Sestava kompleta DS3 R3, ki ga trži Citroën Racing za montažo na DS3 THP 150

Komplet opreme za vožnjo po asfaltu (500 delov)



- Dirkalni motor, sestavljen in utečen na preizkusni napravi, pripravljen za vgradnjo



- Menjalnik, sestavljen in utečen na preizkusni napravi, pripravljen za vgradnjo



- Ojačana školjka z varnostno kletko s pritrdilnimi nosilci za sedeže in opremo (ročna zavora, računalniki, rezervno kolo, nosilci itd.)



- Ojačan nosilni okvir motorja



- Zaščitna plošča motorja in izpušnega sistema



- Nastavljivi elementi prednjega in zadnjega vzmetenja



- Ojačani nosilci pest



- Posebna nastavljiva trikotna vodila prednjega vzmetenja



- Največja velikost zavornih kolutov spredaj in zadaj



- Posebna prednja in zadnja zavorna sedla



- Ojačana zadnja prema



- Komplet podlog za nastavitev geometrije zadnje preme



- Neposredno krmilno gonilo z zobato letvijo in servoojačevalnikom



- Poseben zavorni krogotok



- Poseben sklop pedal



- Platišča za asfalt 7x17''



- Krogotok goriva z rezervoarjem s FIA homologacijo



- Poseben hladilni krogotok motorja in menjalnika



- Večji hladilnik polnilnega zraka in poseben krogotok kompresijskega polnjenja



- Letalska električna napeljava z digitalno instrumentno ploščo



- Sistem za pridobivanje podatkov, vgrajen v računalnik vbrizgavanja Magneti-Marelli



- Strešna vstopna zračna šoba



- Letev armaturne plošče



- Posebne zaščite blatniških košev



- Vlečne vrvi spredaj in zadaj



- Pasovi za rezervno kolo

Dodatna izbirna oprema za doplačilo:



- Komplet za vožnjo po neutrjenem terenu, ki zajema amortizerje, vzmeti, stabilizator, prednje zavorne kolute, platišča za neutrjen teren 6 x15'', zaščito karoserije



- Krajši ali daljši prenos



- Opora za nogo za sovoznika



- Vzvratna ogledala Citroën Racing



- Vratne plošče s FIA homologacijo "crash panel"



- Rampa s ksenonskimi žarometi



- Nadgradnja enote za pridobivanje podatkov 64 MB



- Posebna kartografija za tekmovalni bencinski motor



- Komplet orodja, ki vključuje: orodje za montažo pesta, orodje za odzračevanje zavornega krogotoka, podložko za zobato letev



- Vzmeti: različna togost



- Stabilizator: različni premeri



- Komplet za montažo pesta



- Komplet nastavitvenih podložk



- Delavniški nosilec motorja



- Komplet serijskih karoserijskih delov



- Komplet serijskih delov za motor

Oprema, ki ni dobavljena v kompletu:



- Sedeži



- Pasovi



- Gasilni aparati



- Akumulator



- Rezervno kolo



- Dvigalka in oprema za zamenjavo kolesa



- Oprema za avtoradio in potovalni računalnik



- Vlečna vrv zadaj



- Pas za rezervno kolo



- Opora za nogo za sovoznika



- Zaščitna folija za stekla FIA



- Pnevmatike

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Manager
Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR
Manager
Vesolje
ManagerWorldcrunch / TCE Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR

Pri ameriški vesoljski agenciji pripravljajo misijo, v okviru katere bi na Zemljo pripeljali vzorce snovi s površja Marsa. A nekateri znanstveniki se sprašujejo, ali je to res pametna naložba.

FINANCE
Manager
Vse več proizvajalcev televizorjev stavi na mini LED za najboljšo sliko
Manager
Tehnologija
ManagerMatjaž Ropret Vse več proizvajalcev televizorjev stavi na mini LED za najboljšo sliko

Pogledali smo paradne modele iz Samsunga, Philipsa in Sonyja, ki je pred dnevi razkril svoje novosti na tem področju in precej presenetil.

FINANCE
Manager
Pismo iz Sarajeva: O aprilu, Titu in Zdravku Čoliću
Manager
iz prestolnic
ManagerVildana Selimbegović Pismo iz Sarajeva: O aprilu, Titu in Zdravku Čoliću

Na začetku aprila smo se spominjali odpora v devetdesetih letih, obdobja, v katerem je umrlo 11.541 prebivalcev kotline.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Igra prestolov na potniškem centru
Transport in logistika
Infrastruktura
Transport in logistikaNataša Koražija Igra prestolov na potniškem centru

Jutri bodo na DRSI odpirali ponudbe na ponovljenem razpisu za glavni del železniške postaje v Ljubljani. Kakšna bo igra železniškega gradbinca?

FINANCE
Vlagatelj Maks
Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Nvidia za začetnike: zakaj je to najbolj vroča delnica na svetu

Veliko se govori o Nvidi, marsikdo pa se sprašuje, zakaj

FINANCE
Avto
Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom
Avto
AvtoJure Šujica Na elektriko tudi najbolj robusten mercedes-benz in s ceno, primerljivo z dizlom 4

Vozilu primeren bo tudi baterijski sklop z zmogljivostjo 116 kilovatnih ur.

FINANCE
Slovenija na napačni poti
Finance
RAZVOJ
Simona Toplak Slovenija na napačni poti 5

Je Umarjevo poročilo o razvoju Slovenije 2024 dovolj glasen alarm za politiko, pa tudi za gospodarstvo?