Kia je lani v Sloveniji prodala dobrih 3.200 vozil, približno vsak četrti pa je bil športni terenec sportage. Kijina evropska uspešnica, lani so prodali skoraj 90 tisoč primerkov oziroma 11 odstotkov več kot leto prej, je tako tudi pri nas pustila resen pečat. Sportage je bil najbolje prodajan terenec, v svojem razredu si je izboril petinski tržni delež. Dobro prodajo pričakujejo tudi letos, ko naj bi v slovenske garaže zapeljalo med 600 in 800 prenovljenih modelov sportage, največ dizelskih in s srednjim paketom opreme Urban.
Sportage - ta nastaja v sodobni tovarni na Slovaškem - je šel sicer pred kratkim pod kirurški nož, ki je poskrbel za nekaj drobnih, toda pomembnih izboljšav tako zunanjosti kot tudi notranjosti, predvsem materialov v potniški kabini. Mere so pri tem ostale nespremenjene, sportage v dolžino meri 4,44 metra, v višino 1,85 ter v širino 1,63 metra. Prenova pa prinaša številne nove dodatke, ki naj bi dodatno pritegnili kupce - v ponudbi so med drugim tudi novi avdio sistem s 4,3-palčnim barvnim zaslonom na dotik s kamero, ki prikazuje dogajanje za vozilom, novi premijski zvočni sistem Infinity z zunanjim ojačevalcem, subwooferjem in sedmimi zvočniki, FlexSteer sistem nastavitve trdote volana, gretje volana, električna nastavitev voznikovega sedeža in izboljšani priključki za USB in iPod.
Zastopnik pričakuje, da bodo letos prodali med 800 in 1.000 modelov sportage, v prvih štirih mesecih so jih 215, preostanek bodo tako tvorili prenovljeni modeli. Največ naj bi bilo 1,7-litrskih dizelskih s pogonom na prednji kolesni par ter opremo Urban. Ta v posebni promocijski ponudbi World cup 2014 stane 20.990 evrov, najdražji pa je 2.0-litrski dizelski CRDI HP s 135 kW (185 KM), s štirikolesnim pogonom, avtomatskim menjalnikom in opremo Limited+, ki stane 33.210 evrov oziroma 2.650 evrov manj kot v redni ponudbi. Kia sicer za avtomatski menjalnik želi 1.950 evrov doplačila, 600 evrov za parkirne senzorje spredaj in zadaj, slabega tisočaka za ksenonske žaromete, 150 evrov za ogrevan volanski obroč (priporočamo) ter 300 evrov za LED zadnje luči.
Glasujte za najbolje avtomobile izbora PAL 2014 in zadenite tablico Samsung, vikend paket v hotelu Balnea, sledilno kartico ali sledilno napravo Garmin
Prav LED zadnje luči so ena izmed točk, ki je bila deležna rahle prenove. Zunanji videz ob tem prinaša novo motorno masko, nova 16-, 17- ali 18- alu platišča ter strešno anteno v obliki plavuti morskega psa. V notranjosti ima prenovljeni sportage na otip mehkejše materijale na armaturni plošči ter vratnih oblogah, nove športne merilnike in oblazinjenje z novimi kombinacijami blaga in usnja.
Veliko več izboljšav sportage prinaša pod kožo, kjer so se inženirji ukvarjali predvsem z voznimi lastnostmi. Vožnja je zdaj še boljša zahvaljujoč številnim spremembam, ki zmanjšujejo hrup in vibracije, boljša je tudi zvočna izolacija vetrobranskega stekla, dodatne izboljšave šasije in vzmetenja pa izboljšujejo vožnjo in vodljivost. Volanski drog je za 4,5 odstotka hitrejši od predhodnika, volan od ene do druge skrajne točke potrebuje 2,7 zavrtljaja.
Novi sportage sicer ponuja dva bencinska motorja in tri dizelske motorne različice, ki so že znani. Na dnu ponudbe je 1.6 GDI bencinar z 99 kW (135 KM), močnejši je 2.0-litrski bencinar s 122 kW (166 KM), ki je po želji na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Pri dizlih je najšibkejši 1.7-litrski CRDI s 85 kW (116 KM), 2.0-litrski pa je na voljo s 100 kW (136 KM) ali 135 kW (185 KM) - pri obeh je štirikolesni pogon serijski.
Foto: Matej Kačič