Družinski velikoprostorci so praviloma avtomobili, ki s svojo škatlasto podobo spominjajo na dostavnike in tako niso kdo ve kako namenjeni postavljanju, v ozadje pa so postavljeni tudi vozniški užitki. Najpomembnejša je predvsem praktična uporaba, ki se povezuje s prostornostjo in prilagodljivostjo, drugo pa je večinoma podrejeno tem parametrom.
Pri Fordu imajo s prostornostjo, prilagodljivostjo in praktičnostjo dolga desetletja izkušenj, o čemer pričajo tudi prodajne številke tovornega transita ali potniškega tournea. Čeprav gre pri slednjih na prvi pogled za dostavnike, ti postajajo vse bolj družinsko naravnani. Družino tourneo (manjši connect, podaljšani grand connect in največji custom) so pri Fordu zdaj razširili še z najmanjšo različico courier - kurir -, ki stoji na temeljih majhne kompaktne fieste oziroma enoprostorskega B-maxa ter ponuja pet sedežev, meter pa mu v dolžino pokaže zgolj 4,16 metra.
Za v mesto in ozke ulice še kako priročno, avto pa navdušuje tudi z največ prostora v svojem razredu, kar bodo cenile predvsem mlade družine, aktivni posamezniki in starejši, ki so vse pogosteje taxi služba za otroke prezaposlenih staršev. Ford tourneo courier k nam pride septembra, cenovno bo zelo verjetno umeščen med B-maxa in C-maxa in bo predvidoma stal okoli 15 tisočakov.
Ste že glasovali med finalisti PAL?Čakajo Vas bogate nagrade.
Prvi občutki ob srečanju z novincem so bili pozitivni, tudi novinarskim kolegom je bil na zunaj večinoma všeč, deloval je mladostno in dinamično ter prav nič dostavniško. Tudi zvedavim Nemcem je med fotografiranjem padel v oči, starejši par je sprva mislil, da gre morda za kakega novega C-maxa, mlajši par bi mu v dolžino dal kake štiri metre in pol, naglas sta vanj že nalagala svoji kolesi, skupine poslovnežev ob finančnem središču Frankfurta pa se z njim ne bi bilo sram pojaviti pred znanci. Dovolj velik in hkrati mestu prijazen družinski avto, so se zedinili.
Da, Fordovci so svojega malega „dostavnika" dobro zapakirali v očem bolj prijetno obliko enoprostorca. Strmo odsekan nos poznamo iz fieste in drugih modelov, agresivna maska v spomin hote ali nehote prikliče obrise morskega psa. Na obeh bokih za lažje vstopanje in izstopanje ter v prid večji uporabnosti - še posebej na ozkih parkiriščih - seveda najdemo par drsnih vrat, na zadku med pokončno postavljenim parom luči pa so visoko odpirajoča se prtljažna vrata.
Nakladalni rob je nizek, širina prtljažnika pa omogoča brezskrbno nalaganje raznorazne prtljage, dopustniških pripomočkov, zajetne športne opreme, pripomočkov za kampiranje ali denimo pralnega stroja, za več prilagodljivosti poskrbi tudi v razmerju 60:40 deljiva zadnja klop. Prtljažnik v osnovi pogoltne kar 708 litrov (60 litrov več od neposrednih tekmecev), s podrto zadnjo klopjo pa 1.656 litrov. Zadnja polica prtljažnika je prilagodljiva, omogoča namreč dve nastavitvi po višini, ko nam je v napoto pa jo lahko elegantno zložimo za zadnje sedeže.
Vstop v potniško kabino najprej prinese spoznanje, da je avto tudi zares veliko večji, kot bi mu pripisali po merah - v višino sicer meri 1,72 metra, v primerjavi z neposrednimi tekmeci je na voljo skoraj 10 centimetrov več prostora za glavi potnikov na sprednjih sedežih. Za prostornost tako poskrbi streha, ki je nekje visoko nad glavami ter razkošno odmerjene steklene površine, tudi zato je preglednost v vse smeri zelo dobra. Pred očmi voznika so iz drugih modelov znani merilniki in prikazovalniki z modrim ozadjem, armaturna plošča je razgibana, kljub obilici gumbov pa se njenih funkcij hitro priučimo.
Navdušenje nekoliko skazi več trde plastike, po tej plati "kurir" še najbolj spominja na dostavnike. Drugače je s sedeži in oblazinjenjem, ki je vse prej kot ceneno in neudobno - položaj za volanom smo hitro našli, udobje je na dovolj visoki ravni, električni servovolan je natančen in poskrbi za še večjo okretnost vozila, podvozje omogoča uglajeno vožnjo, za tešenje športnih apetitov pa si bo treba izbrati kak drug model. Tudi zadaj se sedi dobro, prostora za kolena in predvsem glave je zares veliko - v primerjavi z neposrednimi tekmeci je na zadnjih sedežih 67 milimetrov več prostora za glave in 59 milimetrov dodatnega prostora za noge -, bočna vrata pa zaradi svoje oblike ponujajo zgolj vstran pomični stekli. Za dotok svežega zraka zadaj dovolj, za kaj več se bo treba prepustiti klimatski napravi.
Tourneo courier aktivnim družinam zagotavlja izjemno prilagodljivo namestitev in raznovrstne prostore za odlaganje predmetov. Pod stropom je tako čez celotno širino prednjega dela priročna polica, praktičen predal je tudi v podnožju voznikovega sedeža, kakšne malenkosti lahko odložimo v odprtino armaturke pred sovoznikom, potniki zadaj imajo na voljo zložljivo mizico, Fordovci pa so še posebej izpostavili veliko sredinsko konzolo, ki ponuja eno najboljših rešitev za shranjevanje v tem razredu. V njej je namreč dovolj prostora za mape formata A4 in majhen prenosni oziroma vse bolj priljubljeni tablični računalnik. Držalo MyFord Dock na sredini armaturne plošče omogoča shranjevanje, namestitev in polnjenje mobilnih naprav, kot so telefoni in navigacijski sistemi. Testni tourneo courier je na tem mestu ponujal integrirano navigacijo, zaslon pa se je ob vzvratni prestavi spremenil v prikaz območja za vozilom.
Tourneo courier postavlja nova merila pri varnostnih funkcijah. Kot prvi v svojem razredu uvaja celovit serijski zaščitni sistem, ki vključuje tudi varnostno blazino za voznikovo koleno in varnostne zavese ter napredne tehnologije, kot je nadzor tlaka v pnevmatikah. Na voljo je tudi sistem glasovnega upravljanja Ford SYNC s pomočjo v sili, ki potnikom v primeru nezgode pomaga poklicati lokalno reševalno službo. Kupci lahko izberejo pametne tehnologije, na primer kamero za prikaz območja za vozilom in vgrajen navigacijski sistem s kartico SD. Tehnologija, ki vozniku omogoča upravljanje najljubših aplikacij na pametnem telefonu z glasovnimi ukazi - Ford SYNC s funkcijo AppLink - bo na voljo v drugi polovici leta 2014.
Še najmanj novosti prinaša vsebina pod motornim pokrovom, saj je tam na voljo že znana paleta sodobnih motorjev Pri Fordu so za pogon novinca pripravili bencinski in dva dizelska motorja zadnje generacije. Litrski bencinski trivaljnik iz serije ecoboost zmore 100 "konjev", v praksi pa se je dobro spopadal s "kurirjem". Ob priganjanju oddaja za trivaljnike značilen zvok, poraba se takrat približa osmim litrom, sicer pa je precej tih in tudi varčen. V povprečju je na 150 kilometrih mestne, podeželske in avtocestne vožnje porabil sedem litrov goriva, kar je dober liter in pol več od normirane - v zrak pri tem spusti 119 g/km škodljivih emisij.
Motor je sicer opremljen z zeleno tehnologijo ECOnetic, ki med med drugim vključuje sistem start&stop in krmiljene zračne reže. Dizelskemu energentu sta namenjena 1,5- in 1,6-litrski duratorq štirivaljnik TDCi. Šibkejši motor s 75 "konji" in s 103 g/km izpustov CO2 naj bi porabil zgolj 3,9 litra na sto kilometrov, močnejši pa v zrak spusti 97 g/km izpustov CO2 ter naj bi porabil 3,7 litra.
Tourneo courier bo na voljo v treh različicah: vstopni model z dostopno opremo je poimenovan Ambiente, modela Trend in Titanium pa nudita bogatejšo paleto opreme. Model Titanium je serijsko opremljen s klimatsko napravo, tempomatom z omejevalnikom hitrosti, samodejnim upravljanjem žarometov in brisalcev, 16-palčnimi platišči iz zlitine s sedmimi kraki, zatemnjenimi stekli v zadnjem delu vozila in integriranimi strešnimi nosilci.
Pri Fordu so povedali, da je tourneo courier za ljudi, ki cenijo vodljivost in okretnost majhnega avtomobila ter prilagodljivost, praktičnost in dostavniško prostornost. Njihov družinsko naravnani dostavnik s svojimi kompaktnimi merami in všečno obliko ob tem ponuja povsem dovolj prostora za pet potnikov in prtljago - ali pa kakšnega potnika manj in kos prtljage več.
Foto: Matej Kačič