Delovni ritem Carlosa Ghosna, predsednika in glavnega izvršnega direktorja Renaulta, je zelo napet, urnik pa dodobra natrpan, a tokrat je vključeval tudi postanek v Novem mestu.
Trd garač, saj ga je revija Forbes označila za najbolj delavnega avtomobilskega menedžerja, je s premierko v odstopu Alenko Bratušek v Revozu včeraj odprl 150 milijonov evrov vredno proizvodno linijo, na kateri bosta nastajala novi renault twingo in pozneje smart forfour. V Revozu so napovedali, da bodo zaradi tega do konca leta v proizvodnji zaposlili 70 delavcev za nedoločen in približno 200 za določen čas.
Ghosn drži roko nad vsakim desetim avtom na svetu
Ghosn sedi na vrhu imperija, ki je lani naredil skoraj 8,3 milijona vozil, 60-letnik je tako odgovoren za vsak deseti avtomobil, ki ga prodajo po svetu. Dolg vsakodnevni urnik je glede na obseg koncerna tako nujen, Ghosn je sicer predsednik uprave Renaulta in Nissana, hkrati pa vodi poslovno zavezništvo, ki so ga Francozi in Japonci sklenili leta 2000. V zraku je skoraj toliko časa kot na zemlji, govori pet jezikov in letno zasluži okoli sedem milijonov evrov.
Veliko slovenskega znanja pri novem twingu
Slovesno prerezan trak na novi liniji je sicer del naložbenega projekta Edison, v okviru katerega je poleg twinga predvidena tudi proizvodnja vozil Daimlerjeve znamke Smart. Projekt je skupno vreden 450 milijonov evrov, slovenska država pa je predvidela skupaj 22,5 milijona evrov subvencij, ki jih bodo v Revozu v prihodnjih letih prejemali na podlagi predloženih dokazil.
Novega twinga bodo sprva izdelovali v izmeni in pol, pozneje pa načrtujejo prehod na dve izmeni. V Revozu računajo, da naj bi v Novem mestu letno naredili okoli 120 tisoč twingov in okoli 80 tisoč smartov. Proizvodnja obeh modelov naj bi trajala sedem let. Pri izdelavi novega twinga bo vključenega precej slovenskega znanja, približno 30 odstotkov vgrajenih delov bo izdelanih v Sloveniji. Twingo, ki na trg prihaja sedem let po svojem zadnjem predhodniku, bo na voljo v dveh motornih različicah in s tremi paketi opreme, cena pa naj bi se po naših ocenah gibala okoli desetih tisočakov.
Za uspeh bo odločilna ugodna cena
Cena novega Renaultovega twinga bo pomembna (tudi) za uspeh v Sloveniji. Po naših cestah sicer vozi približno 15 tisoč twingov, dobri dve tretjini je še tistih iz prve generacije, ki je med letoma 1992 in 2007 navduševala s svojo prostornostjo, uporabnostjo, nizkimi stroški vzdrževanja in vzdržljivostjo. Prvi twingo je bil pri nas prodajno zelo uspešen, poznejša generacija med letoma 2007 in 2014 pa manj. Novi twingo je bil sicer ena izmed največjih zvezd ženevskega avtomobilskega salona, Francozi pa nanj polagajo veliko upov. Avto sicer prinaša povsem novo in že dlje časa nevideno zasnovo v tem razredu. Motor in pogon sta namreč zadaj. Twinga bodo zelo vesele ženske, saj ob privlačni obliki prinaša še bolj privlačne dimenzije.