Jeepe poznate - oglat in zmogljiv cherokee, ali pa razkošen in mogočen grand cherokee, morda še sila preprost in robusten wrangler. Kaj pa mali, le dobre štiri metre dolg renegade z 1,3 litrskim dizelskim motorjem in pogonom na prednja kolesa, ki bo zasnovan na osnovi fiata 500X? Sergio Marchionne, šef Fiata in Chryslerja, s tem tudi Jeepa, želi iz te klene ameriške znamke narediti svetovno uspešnico. Prodajo želi do leta 2018 podvojiti na 1,5 milijona vozil, brez kompromisov in posegov v osebnost klenih Američanov pa to kot kaže ne bo mogoče.
Glasujte za najbolje avtomobile izbora PAL 2014 in zadenite tablico Samsung, vikend paket v hotelu Balnea, sledilno kartico ali sledilno napravo Garmin
V ZDA je Jeep dosegel vrh, rasel bo drugje
Morda se bere bolj škodljivo kot v resnici je, a Jeep se s fiatovim prevzemom korenito spreminja. Iz klene, ameriške in zato tudi v Evropi manj priljubljene znamke Jeep vozi v smeri mode, trendov in tudi manj zahtevnih kupcev, ki bi imeli radi jeepa za manj denarja, z manj zahtevnimi voznimi lastnostmi, nižjo porabo in manj pompoznim ugledom. Načrti z Jeepom so veliki, njegov šef Sergio Marchionne, sicer tudi šef Fiata in Chryslerja, želi lansko prodajo dobrih 700 tisoč že letos dvigniti na milijon, do leta 2018 pa na 1,5 milijona vozil letno. Na rast prodaje računa predvsem v Evropi, Južni Ameriki in na Kitajskem, v domači ZDA je Jeep že sedaj dovolj močan, saj je lani ta trg pogoltnil 490 tisoč jeepov - 70 odstotkov skupne globalne prodaje. Marchionne v Jeepu vidi enega od stebrov rasti Skupine Fiat Chrysler. Da ima prav dokazujejo rezulati Jeepa. To je namreč edina znamka v Skupini, ki bo letos presegla Marchionnejeve načrte postavljene leta 2009.
Mali renegade bo posegel po velikih ciljih
Pomemben model pri doseganju teh ciljev bo tudi mali renegade, ki bo junija pripeljal iz fiatove italijanske tovarne v Melfiju, ki bo izdelovala tudi njegovega tehničnega sorodnika - fiata 500X. Melfi lahko na leto bruhne 150 tisoč renegadov, v primeru polne kapacitete bo mali jeep torej pomenil šestino prodaje te znamke.
Del strategije je tudi kitajski trg
Konec leta 2015 in v začetku 2016 bodo Jeepi prihajali tudi iz tekočih trakov kitajske tovarne v Guangzhou, vsaj v prvih nekaj letih pa Kitajske vodilni ne vidijo v vlogi največjega trga za to znamko.