Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Angleži tekmecem na široko odpirajo vrata proizvodnje aluminijastih delov

Jaguar in Land Rover želita s pomočjo tekmecev standardizirati proizvodni proces in materiale pri proizvodnji delov iz aluminija. Tako bi prihranili vsi, so prepričani.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.05.2014 15:58
Čas branja: 2 min

Informacije o proizvodnih procesih med posameznimi proizvajalci ponavadi prehajajo s pomočjo industrijskega vohunstva, Jaguar in Land Rover pa sta tekmecem na široko odprla vrata v razvojni oddelek in proizvodnjo, zgolj zato da bi skupaj postavili standarde, razširili uporabo aluminija in tako pocenili proizvodni proces delov iz tega lahkega materiala.

Range-rover-aluminij-2.1399125531.jpg.o.600px.jpg
Angleži so uporabo aluminija razširili pri avtomobilih višjega cenovnega razreda znamk Range Rover in Jaguar, kjer so prihranki pri masi občutnejši, pribitek pri ceni pa manj opazen. Material je bolj zahteven in dražji, zahtevnejša so tudi njegova popravila.

Aluminij: veliki prihranki pri teži in pribitki pri stroških

V zadnjih nekaj letih je bila tovarna Jaguar in Land Rover v angleškem Sulihullu priljubljena destinacija za vodje proizvodnje v Audiju, Mercedes-Benzu, Fordu in drugih, piše Autonews. Jaguar je tekmecem razkrival tudi nekatere patentirane proizvodne procese, ki jih uporablja pri razvoju in izdelavi delov iz aluminija, lahkega materiala ki ga vse pogosteje uporabljata znamki Jaguar in Land Rover. Denimo iz tega materiala Angleži izdelajo celo karoserijo za jaguar XJ in dva modela range roverjev in tako v primerjavi z jeklenimi predhodniki, v primeru range roverja, prihranijo okoli 400 kilogramov pri masi vozila. Aluminij poleg prihranka pri masi prinaša tudi dodatne stroške. Po industrijskega analitika Emanualla Rossnerja iz družbe CLSA Americas bo Ford aluminijasta karoserija za novi F-150 stala vsaj 500 evrov več kot za lanski model s karoserijo iz jekla. Pri letni proizvodnji 650 tisoč vozil to pomeni prek 300 milijonov evrov dodatnih stroškov, ki jih je moč s standardizacijo občutno zmanjšati.

Range-rover-aluminij-3.1399125808.jpg.s.600px.jpg
Novi range rover ima celotno karoserijo izdelano iz aluminija, zato je novi model v povprečju za 400 kilogramov lažji od jeklenega predhodnika.

Standardizacija bi razširila uporabo in pocenila proizvodnjo

Razkrivanje seveda ni naključno, niti ni posledica slabe presoje ali bahanja s tehnologijo. Angleži so vrata tekmecem odprli, ker bi radi skupaj prilagodili standarde za surove material in orodja s katerimi izdelujejo aluminijaste dele za vozila. Končen cilj je prihranek za vse proizvajalce, tudi Jaguar in Land Rover. Tehnični specialist za aluminij Mark Fields iz tovarne Sulihull pojasnjuje, da Jaguar in Land Rover, Audi, Mercedes-Benz, Porsche in v kratkem še Ford pri proizvodnji delov uporabljajo različne proizvodne procese, kovice, lepila, robote in sisteme merjenja. "Angleži bodo letos za proizvodnjo aluminijastih karoserij porabil 353 milijonov, Ford pa za karoserijo terenskega poltovornjaka F-150 kar dve milijardi kovic upoštevaje, da je število kovic potrebnih za izdelavo karoserije podobno pri Fordu in angleških znamkah," pojasnjuje Fields.

bmw_i8_1.20140312003349.jpg.o.600px.jpg
BMW v prihodnosti stavi predvsem na ogljikova vlakna, ta material je že uporabil pri izdelavi karoserije hibrida i8 (na sliki) in i3.

BMW stavi na še lažja ogljikova vlakna

V poročilu ni omenjenega nemškega BMW, ki pri izdelavi vozil prav tako uporablja aluminij. Razlog pa gre najti v glabalni usmeritvi te znamke, ki bo v prihodnje maso voziol zmanjševala z ogljikovimi vlakni, zato se je pred leti tudi lastniško povezala z družbo SGL Carbon. BMW ob tem na trgu že ponuja prva dva modela, ki imata karoserijo iz ogljikovih vlaken, še lažjega materiala kot aluminij, to sta BMW I3 in i8.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
TOP Gradbeništvo Cement - ali lokalna ali pa draga zgodba

Izšla je majska številka revije Gradbeništvo. Brezplačno si prenesite PDF-različico.

Preberite tudi:

22.04.2015
FINANCE
Prevozi
Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse
Prevozi
PrevoziJure Šujica Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse

Nova strategija znamke Renault na področju avtonomne vožnje jasno določa načrte tako v segmentih prve kot tudi druge vrste vozil.

FINANCE
Manager
Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)
Manager
Boštjan Usenik
ManagerBoštjan Usenik Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)

Stava na to, da je mogoče miselnost Nemcev korenito spremeniti, se zdi skoraj pretrd oreh.

FINANCE
Manager
Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad …
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad …

Koliko socialnih stanovanj bi lahko gospoda Mesec ali Janša zgradila s 55 milijoni evrov, od katerih se zdaj večina steče v Italijo?

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Manager
Kako prelisičiti nespečnost
Manager
Motnje spanja
ManagerGorazd Suhadolnik Kako prelisičiti nespečnost

Epidemija nespečnosti, ki muči tretjino ljudi, postaja ob drugih motnjah spanja in povezanih boleznih žgoč javnozdravstveni problem, poganja pa tudi donosno industrijo.

FINANCE
Manager
Tujega nočemo, svojega nimamo dovolj
Manager
BRANKO ŽIBRET
ManagerBranko Žibret Tujega nočemo, svojega nimamo dovolj

Kaj manjka Sloveniji, da je daleč od vrha prejemnic tujih naložb, tudi če se primerjamo zgolj z vzhodno Evropo. Koliko pomembna je zares infrastruktura in koliko učinkovitost regulativnih procesov.

FINANCE
Manager
Je navdušenje nad indijskim gospodarstvom pretirano?
Manager
Shang-Jin Wei
ManagerShang-Jin Wei Je navdušenje nad indijskim gospodarstvom pretirano?

Višje carine ZDA in EU za uvoz s Kitajskega bodo z rastočimi stroški dela in regulatornimi pritiski na Kitajskem odvračale multinacionalke od kitajskega trga. Indija se s svojim ogromnim prebivalstvom in cvetočim gospodarstvom zdi logična nadomestna izbira.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.