Japonski Mitsubishi je v letošnjem poslovnem letu, zaključilo se je 31. marca, v Evropi prvič po treh letih posloval s pozitivnimi števikami. Dosegel je 261 milijonov evrov operativnega dobička, boljši rezultat je ta znamka dosegla le v Aziji.
Pretekla leta na udaru zaprtja tovarne in močnega jena
Evropska bilanca proizvajalca je v preteklih letih trpela zaradi zaprtja tovarne NedCar v Belgiji in visokega tečaja japonskega jena. Ko je njegova vrednost v lanskem letu padla, je mitsubishi znižal cene avtomobilov in sočasno še povečal zaslužek. Globalno je Mitsubishi v lansko poslovno leto zaključil s 865,8 milijoni evrov operativnega dobička, 83 odstotkov bolje kot v letu 2012/2013, dobičkovna marža je zrasla za 2,2 odstotne točke iz 3,7 na 5,9 odstotka, prodaja avtomobilov pa za 15 odstotkov.
Širša evropska regija prispevala četrtino prihodkov
Evropa je vključno z Rusijo, Ukrajino in Kazakhstanom bilanci proizvajalca prispevala četrtino prihodkov, v zahodni Evropi se je število prodanih vozil povečalo za 19 odstotkov na 111 tisoč, v Rusiji, Ukrajini in Kazakhstanu pa za tri odstotke na 91 tisoč. Najuspešnejši evropski model je bil outlander, njegova prodaja je v preteklem poslovnem letu zrasla za 76 odstotkov na 25.917 vozil, od tega je bilo 32 odstotkov outlanderjev v različici plug-in hybrid (priključni hibrid z zunanjim polnjenjem).
V poslovnem letu 2014/2015 Mitsubishi načrtuje 13 odstotno rast prodaje v svetu na 1,18 milijona vozil.
V zahodni Evropi bo letos prodaja zrasla za 23 odstotkov
Zahodna Evropa bo k skupnemu rezultatu prispevala 142 tisoč vozil, 23 odstotkov več kot v preteklem letu. Prodaja avtomobilov te znamke v Rusiji, Ukrajini in Kazakhstanu pa bo sočasno upadla za devet odstotkov na 83 tisoč vozil, napovedujejo vodilni v Mitsubishiju. Operativni dobiček se bo letos v Evropi in državah nekdanje sovjetske zveze okrepil za 29 odstotkov, ključni generator dobička pa bo model outlander plug-ih hybrid.
Outlander plug-in hybrid še v druge države, ne pa tudi k nam
Letos znamka načrtuje prodajo osem tisoč outlanderjev, ki mu nekatere evropske države ceno zaradi skromnih izpustov ogljikovega dioksida znižujejo s subvencijami. Prodajo bo Mitsubishi razširil na nove države.