Peugeot 5008 je tiste vrste avto, ki človeku hitro zleze pod kožo. Poslovnež, ki izven delovnega časa rad aktivno preživlja prosti čas, bo cenil njegovo okretnost in kompaktnost mer, ki jih ponazarja dolžina 4,56 metra. Ob tem pa se mu ne bo potrebno odpovedati prtljagi za 14 dnevni dopust, ob pametni izrabi prostora bo vanj stlačil še kolesa. V različici HDI160 allure ga bo prepričal tudi z dobrimi zmogljivostmi, ne pa tudi s porabo, udobjem, izdelavo in še čim.
Glasujte za najbolje avtomobile izbora PAL 2014 in zadenite tablico Samsung, vikend paket v hotelu Balnea, sledilno kartico ali sledilno napravo Garmin
Lepši, bolj peugeotovski
Z lansko prenovo je 5008 dobil skladnejši prednji del, kjer sedaj svetijo kapljičasto oblikovani žarometi. Nove so meglenke, več je kroma, v kabini pa je na voljo nekaj več dodatkov - tudi prikazovalnik podatkov na vetrobransko steklo, ki omogoča praktičen prikaz podatkov v vidnem polju voznika ne da bi ta odmaknil pogled s ceste. Drugih delov pa se peugeotovci niso dotikali, kar je dobro in slabo hkrati. Peugeot 5008 je pred štirimi leti pripeljal dobro kombinacijo prostornosti enoprostorca, zmogljivosti in voznih lastnosti poslovnega avta in okoljske sprejemljivosti. Vse to za primerno ceno. Prostornost je ostala, 5008 je tudi danes razmeroma dobro izkoriščen in uporaben avto v katerega boste brez težav namestili štiričlansko družino in še tri kolesa. Nam je to uspelo z nekaj kombinatorike.
Pogoltne štiri potniki in še tri kolesa
Podrli smo levi sedež v drugi vrsti in zadnja dva v tretji vrsti. S snetimi prednjimi kolesi smo bicikle zapeljali skozi levi bok prtljažnika do voznikovega sedeža, v prtjažniku pa je še vedno ostalo dovolj prostora za vikend prtljago. Ko je potrebno, 5008 sprejme tudi sedem ljudi, najbolje štiri odrasle in tri otroke. V tem primeru pa boste morali varčevati s prtljago, enako velja tudi za najbližje tekmece 5008.
Prostor še ne pomeni udobja
S tega vidika je Francoz učinkovit in uporaben, ne pa vsemogočen. Njegova zasnova prinaša tudi nekaj pomanjljivosti. Ko so otroke v srednji vrsti zamenjali odrasli, so se pričele vrstiti kritike. Potarnali so nad prenizkimi sedeži zaradi katerih so grizli kolena, vse je motilo razmeroma čvrsto in glasno podvozje, ki pušča davek nekaj bolj dinamične nastavitve 5008. Tudi kombinacija dvolitrskega stroja in samodejnega menjalnika je posrečena le, če ne poznaš tehnike tekmecev.
Močan motor in počasen menjalnik nista najbolje usklajena
Motor ima veliko sape, odločno pospešuje, a je preslabo zvočno zatesnjen. Povprečna poraba 6,3 litre je na ravni šestvaljnikov v menedžerskih limuzinah, tudi v praksi s 7,5 litri ne preseneti v pozitivnem smislu. Šeststopenjski samodejni menjalnik pa ustreza le, če z njim ravnate nežno. Na vsako odločnost se odzove z zamikom pri prestavljanju, zato je pogosto potrebno poseči po prestavni ročici, ki omogoča tudi ročno prestavljanje. Manjši, 1,6 litrski stroj z ročnim menjalnikom obljublja boljšo kombinacijo. S ceno pod 20 tisočaki s sicer skromenejšo opremo active, pa tudi bolj racionalen nakup.
Poštena cena z vidika opreme in zmogljivosti
Ponudba je za zahtevanih 26.690 evrov, kolikor zanj ta hip zahteva ljubljanski trgovec, poleg serijske opreme pa vam brezplačno navrže še kovinsko barvo, parkirne senzorje in navigacijski sistem, vseeno dobra če jo gledamo le skozi razmerje prostor, oprema in zmogljivosti. Zahtevnejši uporabnik, družinski, poslovni ali oboje, pa bo idealnega partnerja našel v tehnično bolj dovršenem poslovnem karavanu ali enoprostorcu.
Foto: Miloš Milač