Volkswagen polo je dobil res skromno prenovo, spremembe najdeš šele ob temeljitem pregledu. Pod kožo pa so bili Nemci vnovič temeljiti; varnost in tehnika sta v vrhu, tudi cena ni nizka - vsaj 10.717 evrov za osnovnega in 13 tisočakov za dobro opremljen in motoriziran polo 1.2 TSI comfortline.
Po obleki ga boste prepoznali le redki, verjamem, da bo še marsikateri poznavalec pogledal dvakrat ali trikrat, preden bo pravilno ločil starega od novega pola. Od strani razlik dejansko ni. Spredaj ima polo nove žaromete, odbijač in kromirano letev v spodnjem delu maske, zadaj so novi odbijač in luči. V dolžino je samo zaradi sprememb zrasel dva milimetra, dolg je 3,97 metra in tako še vedno spada nekje v sredino razreda majhnih avtomobilov. Povprečnost pa je samo navidezna, saj je polo zaradi precej odsekanih karoserijskih oblik in majhnih previsov ohranil prostorno potniško kabino in 280-litrski prtljažnik, ki je prijazen zaradi dna v višini roba odbijača, pod njim pa je še dodaten prostor za drobnarije, ki jih želite ločiti od preostale prtljage.
Idealna izbira je 1,2-litrski turbobencinar
Za volan osveženega pola smo se usedli pred münchenskim letališčem, pot pa nas je vodila do jezera Taggernsee. Prvi vtis izboljšujejo mehak elektromehanični volan, nova grafika merilnikov in šestpalčni informacijski zaslon s sistemom MirrorLink, ki omogoča povezljivost s pametnimi telefoni s sistemom Android, z iphoni se ne razume. Pod pokrovom je precej svež motor 1.2 TSI z živahnimi 66 kilovati in porabo le 4,7 litra, a kljub svežini ga bo že jeseni zamenjal le litrski turbobencinar s podobno močjo. Kot že v starem polu nas je zmotila kratka sedežna površina sprednjih sedežev, njihova zasnova, udobje in čvrstost so še vedno pravi. Ročni menjalnik še vedno uboga vsak ukaz, le hodi bi bili lahko malenkost krajši. Zadovoljni pa smo bili tudi z odlagalnimi površinami in kakovostjo izdelave, tudi z mehko armaturno ploščo, ki jo dobijo kupci od paketa comfortline naprej, v trendlinu je še vedno trda in bolj cenena na pogled in otip.
Ste že glasovali med finalisti PAL? Čakajo Vas bogate nagrade.
Tehnika in varnost višjih razredov
Preizkusni polo je imel radarski tempomat, novost, ki jo ima v tem velikostnem razredu le novi mini. Omislite si lahko še sprednje žaromete LED, nastavljivo podvozje sport select, ki omogoča čvrstejše blaženje, ne pa tudi dodatnega programa za mehkejše blaženje. Veliko je novih barv, tudi živahna modra našega preizkusnega, ki pripada bogatejši opremi fresh. Ta bo na trgu le leto dni, na našega pa zaradi previsoke cene ne bo zapeljala. Tudi robustnega in predvsem postavnega pola crossa pri nas ne bo, brez omejitev pa je ponudba motorjev. Konec maja, ko bo polo zapeljal na naš trg, bodo v ponudbi novi litrski trivaljnik s 44 oziroma 55 kilovati (poznamo ju iz modela up!), bencinar 1.2 TSI in dizel 1.4 TDI s 66 kilovati.
Najmočnejši in najbolj varčni konec leta
Do konca leta pa se bo pod motorni pokrov naselilo še nekaj pravih novosti - denimo litrski turbotrivaljnik z močjo med 66 in 81 kilovati, v različici bluemotion bo porabil le 4,2 litra bencina na sto kilometrov in v ozračje izpustil le 94 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Dizelski polo bluemotion bo še bolj učinkovit, v povprečju bo porabil 3,2 litra. Prava mešanica moči in varčnosti bo polo blueGT z 1,4-litrskim bencinarjem s turbom in kompresorjem, močjo, povečano na 110 kilovatov, in porabo pod petimi litri. Konec leta pa bosta med športne navdušence prišla še polo R-line in seveda GTI. Ali ga bo poganjal enak stroj s 132 kilovati, pa zdaj še ni znano.
Foto: Miloš Milač